Styrketræning, men vægttab??


sloek
 Share

Recommended Posts

Nu er det her ik et problem, bare noget jeg ik forstår: Her indtil nytår har jeg kørt målrettet efter vægttab, men efter nytår har jeg kun kørt styrketræning, efter MAX-OT principperne.

Jeg øger godt nok i kg. i øvelserne, men igår var jeg så på vægten, og så har jeg tabt 3kg. yderligere siden nytår, selvom jeg kun har kørt styrketræning.

Hvorfor??? Jeg forstår det ik.  :notify:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder vildt.

Skal jeg forstå det således, at du altså har tabt 3kg på ca. 45 dage....?

Hvis ja,- så svare det vel til et kalorie-underskud på ca. 600kcal om dagen.

Hva' spiser du...? Hvor mange kalorier får du ca. pr. dag.

Hvis dit vægttab ikke skyldes et kalorieunderskud, bør du vel nok få et tjek hos lægen.

Eller også har du begået en fejl ved vejningen. Kunne det tænkes at du ved den sidste vejning har manglet vædske.

Er det den samme vægt du bruger ved de to målinger..?

Er vægten i stykker...? Prøv at lave nogle gentagelsesmålinger på vægten. Dvs. du vejer dig selv f.eks. 5-10 gange for at se hvor stor spredningen er i måleresultatet. Stor spredning = dårlig måleudstyr. Men en lille spredning betyder nødvendigvis ikke at vægten er i orden. Det kunne jo tænkes at den har fået en systematisk fejl på -3kg siden du sidst benytte den.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er på ca. 45 dage, jeg har tabt de 3 kg.

Det er forskelligt hvad jeg spiser, men jeg spiser 5-6 gange om dagen, sundt og varieret. og masser af tun for at få nogen proteiner.

Hvormange kalorier får jeg?? Godt spørgsmål

Det er den samme vægt jeg har brugt ved begge vejninger, og jeg HAR vejet mig 3 gange i træk, fordi jeg ku heller ik selv forstå det= samme resultat..

Link to comment
Share on other sites

Nu mente jeg ikke at jeg ville løbe på mcdonalds hver dag, eller sådan noget. Jeg er bare lidt fanatisk med hensyn til min mad, og har dårlig samvittighed når jeg bare tænker på at få noget usundt ned i kroppen..

Det primære for mig er at få reduceret min fedtprocent. foreløbig ligger den på 15-16% og mit mål er at få den ned på 10%..

Link to comment
Share on other sites

Hvis man taber i vægt hurtigere end man bør, og ikke kan få nok kalorier ved at spise sunde madvarer (som ofte er alt for kalorie fattige), så er det da en meget god ide at spise lidt mere kalorie holdigt, hvis man har sin muskelmasse kær. Det behøver ikke være kage og chips. Jeg snakker bare om at ændre fokus. Istedet for ris og tun, så spis pasta og kødsovs med lidt ost henover. Generelt har folk en ide om at de skal spise sundt, hvis de skal gaine muskelmasse. Det er noget værre sludder. Mange har netop svært ved at tage på fordi de æder ris, tun, kylling osv. Der skal mere bastante madvarer til. Ikke nødvendigvis usunde ting, men mere kalorie holdige ting. Man bliver ikke stor af tun og kylling.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hm, denne tråd har vist ikke meget med styrketræning at gøre.

Det er helt rigtigt: Kalorieholdig mad behøver ikke at være usund! Den nemme og sunde løsning kunne være at spise lidt ekstra ris og pasta, og så booste med olivenolie.

Det er ret interessant at folk har så travlt med at få protein nok, at de ikke får kalorier nok. Det er nok pga. den massive påvirkning fra proteinpulverfabrikanterne.

Hvis man ønsker at øge muskelmassen, det i praksis langt vigtigere at sikre et energioverskud, end at fokusere på proteinindtaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share