Mave endnu en gang..


tulle
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :)

Håber nogle kan og vil tage sig tid til at læse og evt. besvare nok en tråd om mave...

Jeg er siden marts gået fra 17,7 til lidt under 14,5 i fedt%, målt med tang. På det meste af kroppen kan det også ses. MEN maven sker der absolut intet med :(

Gennem de sidste 3-4 uger har jeg sågar intensiveret mavetræningen. Jeg træner maven således (4-5 gange i ugen!):

4-6 set swiss ball crunches med 10 kg skive bag nakken

4-6 set crunches på hyperext. stativ med 15 kg skive på brystet

Derudover kører jeg jævnligt cable crunches og den øvelse hvor man "står på hænder" mens fødderne hviler på en bænk eller på swiss ball og og så ellers suger maven ind og holder spændet så længe som mulig...

Crunches tager jeg 10-15 rep af og så er jeg nødt til at holde pause da det bliver hårdt ganske som anbefalet.

Og alligevel sker der NADA! Maven er bare total slap og jeg er virkelig ved at være både frustreret og rigtig led og ked af det :( Den hænger bare og det er træls når man virkelig føler man lægger et stort arbejde i at få den strammet op.. Og selvom jeg er gået ned i fedt% hænger der stadig kød/fedt ( :blink: ) udover kanten på bukserne og det er ikke fordi bukserne er for små eller noget :unsure:

Er der nogen her der har nogle ideer til hvad hel... jeg skal stille op med det??? Forslag til øvelser, andre trænings metoder ja what ever jeg er sq ved at være desperat efter at se noget resultat her :w00t:

Mange håbefulde hilsener fra Tulle...

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

At dømme ud fra dine billeder har du en lækker flad mave :) foruden en market ryg osv. Men det er da klart går du efter det hakkede fitness look (som kun få piger har året rundt) så er det primært kosten og motionen der skal reguleres på. Husk på at mavemusklerne ikke er mange milimeter tykke. Kender flere der stiller op til fitness som træner mindre seriøst mave end du gør, men tilgengæld er kosten og kardio vægtet højt så markeringer på maven træder frem. Og jeg vil gerne tilføje at som pige skan gener spille et puds og en stor betydning for hvor svært det er at tabe det genstridige fedt (der er en mening med i at skal bære rundt på det altså :tongue: )

Uanset hvad giver det absolut ingen mening at træne maven 4-5 gange om ugen, fordi du vil rette fokus og oprioritere denne muskelgruppe. Less is sometimes more. Det vigtigste er ikke at træne tit så det går udover intensiteten/belastningen. Træn maven ligeså mange gange som resten af kroppen. Er du virkeligt koncentreret under din mavetræning eller sløser du og japper repetitionerne igennem? Det et spørgsmål jeg tit stiller mig selv når jeg træner maven ;) For at minde mig om at træne maven hårdt nok. (træning af mave er det kedeligste jeg ved)

ikke fordi bukserne er for små eller noget  :unsure:
----> :unsure: <---- jeg er ikke overbevist ;) Forestiller mig straks Tulle prøve at mase sig ned i et par lavtaljede fra den gang hun var teenager ;) Jeg mener med den relative lave fedt% og eftersom det er gået den rigitge vej overordnet set burde du ikke ligepludselige få problemer med bukser der bliver mindre :lol:

Jeg kan dog anbefale dig at lave russian twists eller cable woodchops som især træner de indre muskelkorset. Den vil ikke give nogen synderlig muskelvækst i taljen men vil hjælpe dig med at holde tingene på plads. Måske der er en venlig sjæl der kan linke til øvelsen. Har du adgang til maskin crunches af en god kvalitet kan den hjælpe dig godt på vej da der er god mulighed for at få belastning på.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

ikke fordi bukserne er for små eller noget  :unsure:
----> :unsure: <---- jeg er ikke overbevist ;) Forestiller mig straks Tulle prøve at mase sig ned i et par lavtaljede fra den gang hun var teenager ;) Jeg mener med den relative lave fedt% og eftersom det er gået den rigitge vej overordnet set burde du ikke ligepludselige få problemer med bukser der bliver mindre :lol:

Kan godt forstå man får tanken :tongue: , men det er faktisk bukser jeg har haft et lille års tid og som sidder dårligere nu end de gjorde før diæten :blink:

Og jeg vil gerne tilføje at som pige skan gener spille et puds og en stor betydning for hvor svært det er at tabe det genstridige fedt (der er en mening med i at skal bære rundt på det altså   :tongue: )
Der kan være noget om snakken... ser jeg på min mors side af familien så er en stor del overvægtige og stort set alle er æbleformede... Kan man derudover have sværere ved at udvikle nogle muskler end andre måske??? :unsure:

Før har jeg kun trænet mave ca 3 x ugen, men her de sidste uger har jeg forsøgt med større intensitet for at se om det evt. kunne hjælpe, men nej... Er dog meget opmærksom på at udføre dem koncentreret og roligt :)

Jeg kan dog anbefale dig at lave russian twists eller cable woodchops som især træner de indre muskelkorset.

Kan du evt beskrive dem eller fortælle hvor jeg kan finde dem? :)

At dømme ud fra dine billeder har du en lækker flad mave  :)

Ja forfra på billederne ser det vel OK ud, men der suger jeg den også ind det bedste jeg kan ;) Så snart jeg ikke holder vejret så buler den ud, mest for neden... er der øvelser der kan hjælpe på de nederste? :unsure:

Tak fra Tulle...

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Maven er sku altid det som kommer til sidst.. :( Jeg skal sku også langt ned i fedt procent før man overhovedet kan se mine mavemuskler..

Tulle, tror bare du skal blive ved.. Har du prøvet cablecrunches?

Prøv evt. at hopep ned på en måtte og hold hoften og kroppen i 90grader ca. også prøv at lave cykle bevægelser mens du laver mavebøjningerne.. Det rykker ret godt i hele maven synes jeg.. Bare lige hvis du vil prøve, den er lidt bøvlet.. :lol: :wave:

Edited by MNC
Link to comment
Share on other sites

Hér er der et link med øvelserne

minder Wood Chopper ikke meget om full contact twist ? det må ihvertfald være ca. de samme muskler. dog er der forskel idet den koncentriske fase i WC er den eccentriske i FCT og vica verse :)

nogen der har erfaringen med dem ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share