Hjemetræning


BA
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at begynde at træne hjemme. Derfor har jeg et par spørgsmål til dem af jer der træner hjemme. Hvilket udstyr har i?

Da man jo pga. mangel på udstyr må se bort fra nogle øvelser vil jeg også gerne vide hvilke øvelser i kører for de forskellige muskelgrupper.

Link to comment
Share on other sites

Som basis behøver du kun en lang vægtstang og en del kilo for at kunne køre dødløft,militærstem,foroverbøjet roning,biceps curl,frivend og diverse olympiske løft hvis du teknisk kan disse.

Hvis du får en bænk med holdere kan du også køre diverse rygliggende pres øvelser.Kan ryggen på bænken hæves øger du selvfølgelig variations mulighederne, men dette er ikke et must.

En chinbar lignende ting til at hæve dig op i mener jeg er god.Hvis du har nogen korte vægtstænger hvor du kan læsse skiver på er du ved at være godt på vej og kan køre skulderpres,liggende pres,biceps,pullover,en hånds roning,shrugs,farmerwalk(evt. op og ned af trapperne)Hvis man er til disse, kan man også køre flyers og lateral raises.

Har du et sted hvor du kan lægge og tage stangen forsvarligt og køre squats er du meget godt på vej!!!

Du sparer en del tid ved at træne hjemme.Jeg har gjort det i perioder(du ved når man er barnepige!)men det kræver en del selvdiciplin.

(Redigeret af LBB ved 10:53 pm på Okt. 1, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Et par savbukke (gerne dem der kan justeres i højden) er gode som sikkerhedsstativ når du kører squat og bænk (hvis du træner alene) - derudover kan de nemt bruges til dips, shrugs og squats/frontsquats fra bundpositionen.

LBB har dækket de ting jeg også ville foreslå til hjemmetræning - måske mangler der lige sandsækken ;)

hej!

Link to comment
Share on other sites

Hmm savbukke havde jeg ikke lige tænkt på. Men det er nok bare tit sådan at har man plads til et par sav bukke så har man også plads til et stativ. Men ok det er svært at finde et stativ som kan bruges til både dip, squat, og bench.

Der er dog også et ret stort problem ved at bruge savbukke i forbindelse med Bænkrpres. Når du har lagt dig på bænken mellem bukkene, så skal du jo gerne have vægten ned til dig. Fint. Men for at kunne udføre øvelsen uden problemer skal du have savbukkene stående bag dig. Dvs at vægtstangen skal ligge ude på kanten af savbukkene. Her løber du så ind i to problemer. endten vipper de eller ruller stangen, og gæt selv hvor den lander... AV.

jeg har eksperimentert med alt muligt af den slags. og benytter også stadig alle mulige mærkelige ting i forbindelse med min træning.

Men kan man få en spotter, som er på samme styrke nivo som en selv, eller bedre, så er det klart at foretrække. Man kan jo altid lokke lidt med en øl, eller noget  i den stil *g*

Link to comment
Share on other sites

Blackice:

Jeg nævnte primært savbukkene (mine kan iøvrigt foldes sammen, hvis man har pladsproblemer!) som sikkerhedsstativer.

Dvs. hvis du træner alene og bliver "fanget" i bundpositionen af BP eller Squat - så har du et stort problem. Med savbukkene behøver du ikke at bekymre dig om det sidste "tvivlsomme" rep - da de fanger vægten hvis løftet skulle kikse!

Bukkene kan sagtens bruges til f.eks. bænkpres fra bundposition - du placerer stangen - sætter skiver på og kravler ind under.... det samme gælder for squat - no problemo!

hej...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share