Canadian Non-linear Autoregulating !


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Her er et simpelt og godt program for dem som gerne vil være stærkere. Der bliver taget hånd om alle aspekter i dette program, og det er så simpelt at det ikke kræver at man sætter sig ind i komplicerede systemer. Det er bygget på APRE principper (Autoregulating Progressive Resistance Exercise), som er en periodiseringform, hvor dagsformen bestemmer træningsvægten.

Canadian Non-linear Autoregulating

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ret interessant læsning, minder lidt om det program jeg selv skal til at køre efter næste uge. :)

En ting som falder mig øjene ved artiklen er de 3 sidste linier. Jeg havde ellers indtrykket af at de østeuropæiske træningsmetoder generelt var dem, som havde produceret de fleste resultater og bedste resultater, eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde ellers indtrykket af at de østeuropæiske træningsmetoder generelt var dem, som havde produceret de fleste resultater og bedste resultater, eller hvad?

Det har de da bestemt også. Alle teorierne i artiklen har Chris Thibaudeau "stjålet" fra russiske teorier. APRE teorierne stammer fra Supertraining bogen af Mel C. Siff, hvor hans Co-author, Yuri Verkoshansky som bekendt kommer fra Rusland (eller deromkring). Han kalder det bare et canadisk system, fordi han selv er fra Canada, og fordi han har skruet systemet sammen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lige et par spørgsmål til programmet:

1. De tre løft trænes 3 gange om ugen, 2 af gangene til failure (heavy day og moderate day)?? Det er da ikke normalt det du (TJ) anbefaler?, eller har jeg misforstået noget?

2. I tabel 6 (fjerde uge af "competition period"), skal der køres 3 reps med 100% af 1RM (tredie set, heavy day). Betyder det at ens 1RM har forbedret sig så meget at man kan tage 3 reps? Umiddelbart synes jeg ikke det giver mening.

Mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg har snakket med Chris om hans definitioner på 3RM og 6 RM. Meningen er at man skal bygge op til et 3/6 rep sæt uden at misse. Det vil sige, så man kan tage 3/6 reps og ikke mere. Man kan selvfølgelig ikke undgå og misse engang imellem, men hvis man kender sin styrke, og ved hvordan man skal læse sin dagsform, så kan man meget nemt vælge en topvægt for dagen, som gør at man får et hårdt 3/6 rep sæt uden at misse.

2. Jeg må være dig svar skyldig. Umiddelbart virker det som om han antager at man er stærk nok til at lave en 3 rep rekord med 100 % af 1RM, men jeg tror bare man skal satse på at gå efter et så tungt 3 rep sæt som muligt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share