Taljen


cybertwin
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har et spørgsmål til jer.

Først og fremmest skal jeg lige sige, at jeg er ret tynd. Men jeg har trænet, bryst

biceps, skuldre og mave (ikke de skrå) i nogle år. Så nogle steder på kroppen er jeg

ikke så tynd mere. Men så er der også visse steder jeg er ret tynd stadig væk. Mit

største problem er nok taljen, hvor jeg er meget tynd. Det er fra lige oppe over hoften

og helt op til under armen. Er der nogle som har gode ideer til hvordan jeg giver det

stykke mere fylde ?  

Link to comment
Share on other sites

Cybertwin...

Lær OL-løft som: træk (snatch), stød (clean & jerk) ell. evt. "power"-versionerner kombineret med et progressivt men simpelt maveprogram med fokus på sidebøjninger, situps og leg-raises.....

Alternativt kan du jo fokusere på bend-over rows ell. chinups + en dødløftvariant, men IMO er det første forslag LANGT det bedste!

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Mange tak for de gode svar.....

Angående de skrå mavemuskler, der har jeg læse guiden til mavetræning og prøvet at lave øvelserne til de skrå mavemuskler.  Jeg har meget svært ved at lave, bare en rep rigtigt. Jeg kan stort set slet ikke hive mig selv op fra gulvet. Jeg har også prøvet at lave sidebøjninger med en håndvægt, men uden den store success.....Hvad kan jeg gøre ?....Skal jeg bare blive ved med at prøve, at lave de øvelser på gulv eller findes der andre øvelse med vægte jeg kunne prøve ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror din energi vil blive brugt forgæves hvis du forsøger at fylde dit problem område ud med øvelser for de skrå mavemuskler (ikke fordi det er nogen dårlig ide at træne dem). Du mangler fylde fra taljen og op efter fordi du aldrig har trænet ryg. Hvis jeg var dig, så ville jeg koncentrere mig om tung dødløft og et sortiment af tunge trækkeøvelser (bent over barbell rows, dumbell rows, cable rows, power cleans osv. Dog ikke alle på en gang. Nøjes med f.eks dødløft og bent over barbell rows). Samtidig så kan du kører military- og push presses, som har en meget effektiv stabiliserende effekt på taljen. Store tunge øvelser, som kræver stor stabilitet i hele mavemuskelstrukturen, har en meget positiv effekt på muskelfylden i hele torsoen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Military presses er såmen bare stående skulderpres foran med stang. Push presses er ligesom ovennævnte, men bare med et lille afsæt med benene, så man kan arbejde med tungere vægte. Tungt "overhead press work" stående har den positive effekt, at det skaber stor styrke og stabilitet i mave og taljeregionen, samtidig med at man får trænet sine skuldre maksimalt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share