CCS træningscenter i Odense?


Splint
 Share

Recommended Posts

Jeg står overfor at skulle flytte til Odense (skibhusvej) indenfor en måned, og må derfor finde mig et nyt center.

Jeg har hørt at OBBC er en af de bedste, men hvad med CCS der vil ligge tættere på hvor jeg kommer til at bo?

Hvad har de af udstyr? (er det muligt at træne squat, chin-ups, dødløft?)

mvh.

Splint

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skal i hvert fald ikke være afstanden der afskrækker dig. Den er da utroligt lille. OBBC er Odenses absolut bedste center, uden tvivl. Der er ingen andre steder du får det samme udbud for så billig en penge heller.

Link to comment
Share on other sites

Der findes kun ét center i Odense ;)

Ja, OK ... så klapper vi lige krikken. Kan man måske se kinesermænd tisse i badet i OBBC, nå? B)

Der er udmærkede alternativer til OBBC. Kommer an på, hvem man er, og hvad man vil, og om man stemningsmæssigt er til at træne i en overgearet banegård eller et mere intimt sted, hvor man hilser og siger davdav til hverandre.

Squat, chin-ups og skvat kan man da træne stort set overalt.

Link to comment
Share on other sites

Vi hilser da også og siger dav i OBBC :) Jeg hilser nok på en 15-20 ikke MOLer i et gennemsnitligt træningspas. Det gør man jo alle steder man har været et stykke tid.

Og vores faciliteter er de bedste. Det er nok det eneste sted der er en decideret platform til dødløft ;) Og tre squatstativer.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

hvis man vil en smule med sin træning; styrke, masse ell. andet, så er der kun ét sted i Odense. Man skal ikke undervurdere den effekt, der ligger i at træne blandt makkere der er meget større og stærkere end en selv.

Og man bliver ikke hverken større eller stærkere af at være den eneste i centret, der træner dødløft med 80 kg på 1. sal, hvorfor man er tvunget til at føde vægten på gulvtæppet efter hvert sæt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan da bare tage ned i Lifestile fitness and gym, så skal du nok blive stor. Altså hvis du krudter den som en stor del dernede ;)

Ellers er jeg enig i, at OBBC er det suverænt bedste center i Odense. CCS er er nogenlunde. De har moderne udstyr og nogle ret kompetente instuktører, men aldrig et sted jeg kunne finde på at træne.

Dødløft mulighederne er "oven på" hvilket betyder at man skal sætte vægten MEGET stille ned hvis man ikke vil have ballade. Skiver er der heller ikke for mange af. Dengang jeg var der kunne jeg ihvertfald ikke få over 200kg på stangen.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

hvis man vil en smule med sin træning; styrke, masse ell. andet, så er der kun ét sted i Odense. Man skal ikke undervurdere den effekt, der ligger i at træne blandt makkere der er meget større og stærkere end en selv.

Og man bliver ikke hverken større eller stærkere af at være den eneste i centret, der træner dødløft med 80 kg på 1. sal, hvorfor man er tvunget til at føde vægten på gulvtæppet efter hvert sæt.

"Bare en smule" ... Man har vist fået en snert af OBBC-rockstjerne? ;) OBBC burde overveje at få en sponsoraftale med MOL. Hver gang nogen spør om træningsmuligheder i Odense, bliver det fremstillet, som om man næsten er dum, hvis man ikke haster ned på Rugårdsvej og beder om et års medlemskab.

Jeg mindes min gamle handelsskolekammerat Thomas Høj, som var stævne-BB'er. Og han trænede i lille Kerteminde. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man jo gøre op med sig selv hvad man vil træne

Vil man bare "hygge" træne, vil jeg mener det kan være lige meget hvor man gøre det

Vil man der i mod træne noget specifikt, skal man tage der hen hvor der er andre med samme interesse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg står overfor at skulle flytte til Odense (skibhusvej) indenfor en måned, og må derfor finde mig et nyt center.

Jeg har hørt at OBBC er en af de bedste, men hvad med CCS der vil ligge tættere på hvor jeg kommer til at bo?

Hvad har de af udstyr? (er det muligt at træne squat, chin-ups, dødløft?)

mvh.

Splint

Prøv at tjekke centerguiden som er tilknyttet dette site - Centerguide. Der står lidt forskelligt.

De fleste af stederne tilbyder gratis prøvetime. Så prøv at tage en runde og se på de forskellige steder.

Jeg træner selv i Obbc og er meget tilfreds med de faciliter som det sted tilbyder. Endvidere er det en forening således at alle de penge som klubben tjener indgår i driften og nykøb.

Link to comment
Share on other sites

mdk> du fordrejer mit indlæg en smule, så du kan fremstille det mere kontroversiel, end det rent faktisk er.

Styrketræning kan man få rigtig meget ud af at diskutere på nettet, MEN der er mange ting man er nødt til at se og lære irl. Og specielt når det kommer til de sidste 5% motivation, så tror jeg, det er altafgørende at træne blandt ligesindede. For mit eget vedkommende var jeg meget motiveret for at træne og træne hårdt i S&F, men jeg må indrømme, at den lige har fået et par procent mere, efter jeg kom til OBBC.

Glemmer ikke den første gang jeg kom derned, hvor Nexus med en eller anden makker trænede dødløft. Det var altså max aggression. Angel kunne godt se, jeg synes det så lidt underligt ud, men hun sagde bare "sådan skal dét være!" Og sådan SKAL det være.

Derfor skriver jeg, at hvis man vil det optimale med sin træning og have de sidste par procenter med, så skal man træne blandt ligesindede.

mht eksemplet med bodybuilderen så svarer det til eksemplet med ens mormor, som røg i 40 cecil om dagen i 80 år og døde af alderdom. Har selv set dig forkaste det argument mange gange på MOL.

:)

Link to comment
Share on other sites

Bah, du skrev, man kun ka træne seriøst i OBBC. Og mit eksempel viser, at det kan lade sig gøre at opnå noget stort under helt andre vilkår. Det burde være indlysende. Dit mormor-eksempel er logisk omvendt - et spørgsmål om at noget måske/måske ikke udebliver under en eller anden forudsætning.

Nå, så meget om den sag ... Jeg tror jfk+Loonie kom med det mest essentielle. Selvom jeg nu ikke er HELT sikke på, at OBBC udelukkende er en forening uden finansielle bagtanker.

Link to comment
Share on other sites

Vores fremhævning af OBBC som det bedste center i Odense er vel lige så konstant som din nedrakning af samme sted ;)

Det der, efter min mening, virkeligt betyder noget for ens fremgang, er blandingen af faciliteter og stemningen på stedet/klientellet. Et hard-core center kan godt producere gode resultater hos sine medlemmer, selvom det ikke har super fancy faciliteter, men dog skal de nødvendige basics være der.

Mit indtryk af steder som Squash&Fitness og CCS er (og jeg har trænet begge steder) at stemningen er som man kan forvente af et typisk familie/wellness center - ikke særligt befordrende for hård træning. Der bliver set underligt efter en hvis man træner hårdt og seriøst og det HADER jeg. At der bliver gloet på én når man dødløfter etc er sku for træls.

Link to comment
Share on other sites

Vores fremhævning af OBBC som det bedste center i Odense er vel lige så konstant som din nedrakning af samme sted ;)

Det der, efter min mening, virkeligt betyder noget for ens fremgang, er blandingen af faciliteter og stemningen på stedet/klientellet. Et hard-core center kan godt producere gode resultater hos sine medlemmer, selvom det ikke har super fancy faciliteter, men dog skal de nødvendige basics være der.

Mit indtryk af steder som Squash&Fitness og CCS er (og jeg har trænet begge steder) at stemningen er som man kan forvente af et typisk familie/wellness center - ikke særligt befordrende for hård træning. Der bliver set underligt efter en hvis man træner hårdt og seriøst og det HADER jeg. At der bliver gloet på én når man dødløfter etc er sku for træls.

Så læser du kun det, du vil læse. Jeg har da skrevet en masse i min log om dengang, jeg trænede dernede. Der ku jeg da se en masse positive ting - især holdt op imod steder som Multisport i Kbh. og SATS Odense, hvor jeg også har trænet.

Jeg tror, du forveksler kritik af visse OBBC'eres fremfærd på mol med en kritik af stedet. OBBC har da fortjent meget bedre end at blive bedømt på et par personer. Jeg har da selv syslet med tanken om at træne i OBBC, når/hvis faciliteterne engang ikke mere lever op til mine behov.

Så den prellede af.

Med hensyn til S+F synes jeg ikke, folk ser underligt efter andre, der træner tungt. Det er da muligt, man viser interesse. Men det har også sine gode ting - så har man noget at snakke om indbyrdes fremfor den udbredte sig-selv-nok-hed, der hersker i et storcenter som OBBC.

Hvis du ikke havde din klike, så tror jeg sgutte, du gad træne i OBBC. Ligesom jeg ikke gad træne der, hvis jeg ikke finder nogle stille og rolige grå mus som mig selv at træne med ;)

I S+F kan jeg fint træne alene, fordi der er en venlig stemning og hjælpsomhed.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, du forveksler kritik af visse OBBC'eres fremfærd på mol med en kritik af stedet. OBBC har da fortjent meget bedre end at blive bedømt på et par personer. Jeg har da selv syslet med tanken om at trænede i OBBC, når/hvis faciliteterne engang ikke mere lever op til mine behov.

Så den prellede af.

Med hensyn til S+F synes jeg ikke, folk ser underligt efter andre, der træner tungt. Det er da muligt, man viser interesse. Men det har også sine gode ting - så har man noget at snakke om indbyrdes fremfor den udbredte sig-selv-nok-hed, der hersker i et storcenter som OBBC.

Hvis du ikke havde din klike, så tror jeg sgutte, du gad træne i OBBC. Ligesom jeg ikke gad træne der, hvis jeg ikke finder nogle stille og rolige grå mus som mig selv at træne med ;)

Jamen du bliver jo ved med at fremhæve det banegårdsagtige og upersonlige ved OBBC? Det er klart det kan virke sådan når man er der for første gang, men hvilke steder er man "hjemme" første gang man er der?

At folk er sig selv nok er da ligeledes noget du konkluderer fra et enkelt besøg. Som sagt, jeg snakker med mange i OBBC, når jeg er deroppe. Det ikke-MOL klientel jeg snakker med er mindst det dobbelte af MOLklientellet. Og antallet af folk jeg hilser på er meget større. Det er en god fornemmelse at have folk at hilse på i centeret og i gadebilledet. Det er med til at få én til at føle sig hjemme i en by, synes jeg.

At jeg ikke gad at træne der, hvis ikke det var for min "klike" er ganske enkelt noget vrøvl ;) Jeg trænede der i ca fem år før de kom derop :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg forstår det, var OBBC noget andet for år tilbage i forhold til nu. Men lad mig så sige det på en anden måde: Jeg formoder, de fleste vil ha brug for en fast backing group for at træne der. Jeg mener, Honey Friis eller en anden bemærkede i min log, at det var der en del om.

Ja, set i sammenligning med andre steder, jeg kender, ER det en banegård. Det er ikke engang en værdiladet, personlig bedømmelse - sådan må det nødvendigvis være hvis du sammenligner. Med banegårdsstørrelse følger mangel på personlighed. Det er ligeledes ganske logisk.

Der findes sikkert centre som er meget større end OBBC. Så vil man så kunne sammenligne og sige, OBBC er intim i forhold til dem. Det ser jeg ikke noget odiøst i. Kritisk havde det været, hvis jeg havde saft, OBBC mangler vigtige faciliteter, at det er umuligt at træne der, at folk er decideret uvenlige og uhøflige osv. osv. blablabla.

Men det har jeg ikke sagt.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Bah, du skrev, man kun ka træne seriøst i OBBC.
hvorfor quoter du mig så ikke, når jeg skrev det?

Jeg skrev:

hvis man vil en smule med sin træning; styrke, masse ell. andet, så er der kun ét sted i Odense
, hvilket jeg uddybede i det efterfølgende indlæg.
Og mit eksempel viser, at det kan lade sig gøre at opnå noget stort under helt andre vilkår. Det burde være indlysende.

ja, selvfølgelig og?

Link to comment
Share on other sites

Come on ... det er da den samme tanke udtrykt på to måder. Jeg tolker det, du skrev, på denne måde: Vil man seriøs træning i Odense, så skal man træne i OBBC.

hvis man vil en smule med sin træning; styrke, masse ell. andet, så er der kun ét sted i Odense

kan da kun forstås på denne måde: Træner man andre steder end OBBC, vil man åbenbart meget lidt med sin træning.

Ang. mormor vs. Thomas Høj. Du forveksler to ting: At argumentere ud fra viden og at argumentere ud fra mangel på viden. Mormor-eksemplet er et argument ud fra manglende viden: Vi kan ikke vide, hvorfor mormor overlevede 100 grønne cecil om dagen, derfor kan vi ikke sige, rygning sku være sundt eller sundhedsmæssigt neutralt.

Omvendt er Thomas Høj-argumentet et argument ud fra viden: Jeg VED han opnåede sine resultater i et center, du ville fnyse ad. Det er da et argument mod den holdning, at det eneste saliggørende sku være OBBC.

I øvrigt en holdning, jeg ikke engang tror, du har i virkeligheden.

Link to comment
Share on other sites

Omvendt er Thomas Høj-argumentet et argument ud fra viden: Jeg VED han opnåede sine resultater i et center, du ville fnyse ad. Det er da et argument mod den holdning, at det eneste saliggørende sku være OBBC.

det er da flot, at han nåede 97% af sit potentiale.

Link to comment
Share on other sites

Mdk - 23. Jun 2004, 15:17 Nå, så meget om den sag ... Jeg tror jfk+Loonie kom med det mest essentielle. Selvom jeg nu ikke er HELT sikke på, at OBBC udelukkende er en forening uden finansielle bagtanker.

Obbc er en forening og de eneste finansielle tanker i klubben er at sørge for at centret kører godt, at Obbc holder kontingentprisen nede og at medlemmerne kan tilbydes de nødvendige faciliteter.

Der er ingen privatperson som trækker penge ud af foretagendet. Obbc er startet som en forening og er fortsat en forening. Foreningens højeste myndighed er den årlige generalforsamling.

I årets løb er det den af generalforsamlingen valgte bestyrelse som sørger for de overordnede planer og udvikling af centret. Til den daglige drift har bestyrelsen ansat en daglig leder. Den daglige leder har så løbende kontakt med bestyrelsen via månedlige møder samt i de udvalg som bestyrelsen har oprettet.

Jeg er selv med i dette bestyrelsesarbejde og har derfra nogen indsigt i sagens sammenhæng. I øvrigt er alle bestyrelsesmøder åbne, således at alle medlemmer som har interesse deri er velkomne til at deltage. Alle regnskaber og mødereferater er tilgængelige for alle medlemmer.

Noget af ovenstående kender du selv til Mdk, er det ikke korrekt at sidste sommer lavede du et lille interview med et bestyrelsesmedlem og fik nogle af de basale informationer omkring klubben?

Man kan sagtens træne i fred i Obbc, som en lille mus, uden at have et slæng. :) Der er mange - nok fleste som træner på denne måde i klubben!

Edited by loonie
Link to comment
Share on other sites

Hej Splint.

Nu da tråden er ved at blive kapret, vil jeg gerne lige byde ind.

Jeg er instruktør i CCS, og kan fortælle følgende...

Vi er ved at få et squatstativ mere (således 2) og medfølgende skiver.

Håndvægte er op til 40 kg så mon det ikke burde være til at klare sig med...

Stemningen er god i CCS og jeg har selv trænet tungt der og synes ikke folk ser skævt til mig. Centret er en blanding af mange typer mennesker og det har sin charme.

Lokalerne er indbydende, jeg har været i mange centre og ikke fundet et bedre...

Som instuktør team er vi veluddannede, og vi forbedrer løbende vores kunnen...

Alt dette er måske en stor salgstale, men mine råd er:

Tjek vores hjemmeside www.ccs.dk

Kom og kig oppe i centret og få en rundvisning, og få evt en prøvetime.

så kan du afgøre om du synes vores center er noget for dig.

Hilsen Pelshuen

Link to comment
Share on other sites

Noget af ovenstående kender du selv til Mdk, er det ikke korrekt at sidste sommer lavede du et lille interview med et bestyrelsesmedlem og fik nogle af de basale informationer omkring klubben?

Nu er vi vist ude på et sidespor. Du har sikkert ret med hensyn til OBBC som almennyttig forening.

Jo jeg har snakket med ham, der laver jeres hjemmeside og et bestyrelsesmedlem ved navn Lennarth. Ganske kort.

Jeg kan ikke huske alle detaljer fra dengang - det var vist i efteråret. Men jeg mener, Lennarth fortalte, at ganske vist er det en forening, men at butikken stadigvæk køres som en forretning - netop for at kunne give medlemmerne en god ydelse, sikre udvikling, sørge for de investeringer, der skal til for at kunne skabe et bestemt image. Jeg tror ikke, det er forskelligt fra så mange andre foreninger - måske blot mere professionelt og forretningsorienteret. OBBC er også i en konkret konkurrencesituation - ikke mindst med det private SATS lige ovre på den anden side af vejen. Så man kan ikke køre sådan en forening uden at agere med forretningssans.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share