SHEIKO BEGINNERS 1


NG86
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at begynde på en omgang Sheiko beginner 1. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke principper og hvorfor strukturen i programmet ser ud som den gør??? Er der nogen der har nogle link??? Eller ved noget om det?

Hvis der skulle være nogen der bla. ved hvorfor man i programmet kører så meget Flat dumbell flies 5x10 i stedet for en øvelse som flat dumbell press paused - som da har bedre overførsel til bænkpress og målet med programmet er vel maksimal styrke? Kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor så man ved hvorfor man egentlig træner som man gør ;)

Kunne også godt tænke mig at vide om man efter de 4 uger, skal køre 1-2 deload dage før man maxer???

Er der nogen der hurtigt lige kan forklare hvilke øvelser der her er tale om:

- French Pres?

- Squat Scissors?

mvh. Nick

Edited by NG86
Link to comment
Share on other sites

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke principper og hvorfor strukturen i programmet ser ud som den gør???
Hele Sheiko programmet er baseret på concentrated loading princippet. Derfor er deload også nødvendigt efter en competition phase.
Er der nogen der har nogle link???

Der er ikke ret meget info på nettet omkring Sheiko programmer. Det bliver dog diskutteret meget på mange udenlandske styrkeløftsfora. Hvis du kan finde en russisk translator, så ligger der masser af Sheiko programmet og info på denne side:

http://www.irbisclub.ru/eng.htm

Hvis der skulle være nogen der bla. ved hvorfor man i programmet kører så meget Flat dumbell flies 5x10 i stedet for en øvelse som flat dumbell press paused - som da har bedre overførsel til bænkpress og målet med programmet er vel maksimal styrke?
Teorien i Sheiko programmerne er at du bliver stærkere af at lave de 3 store. De andre øvelser betyder ikke så meget. Jeg læste engang at rationalet bag de høj rep flyes der anbefales er at få pumpet lidt blod igennem brystmuskler og sener, som let kan komme til at lide under den høje workload. Så grunden til at man laver dem er egentlig mere som aktiv restitution.
Kunne også godt tænke mig at vide om man skal efter de 4 uger, skal køre 1-2 deload dage før man maxer???

Som nævnt længere oppe, ja.

Er der nogen der hurtigt lige kan forklare hvilke øvelser der her er tale om:

Fransk pres = lying triceps extensions

Squat scissors = lunges

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share