TdF 2004


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Med kun 8 dage til rytterne bliver sendt ud på prologen i Liege må det være tid til nogle spådomme vedrørende årets Tour de France.

Den samlede sejr i årets løb er jeg temligt overbevist om bliver et opgør mellem Lance Armstrong og Jan Ullrich igen i år. Lance har igen i år vist stor styrke på flere tidspunkter tidligt i sæsonen og virker velforberedt. I Dauphiné Libéré tabte han godt nok tid til både Mayo og Hamilton på bjergenkeltstarten, men jeg er overbevist om at vi vil se en topmotiveret texaner på de franske landeveje i år. "Der Jan" har igen i år kæmpet med overvægt og dårlig form i foråret, men viste i Schweitz Rundt at formen igen i år har indfundet sig på det rigtige tidspunkt.

Jeg forudser, at de øvrige placeringer i top 5 bliver et tæt opgør blandt følgende ryttere; Haimar Zubeldia, Iban Mayo, Tyler Hamilton, Roberto Heras, Ivan Basso og Denis Menchov. Af disse har de fleste vist god form tidligere i år, men Zubeldia og Basso har dog holdt lidt lavere profil end de øvrige. Mayo og Hamilton viste skræmmende styrke i Dauphiné Libéré, måske er de lidt for tidligt i topform med henblik på TdFs afgørelse i den sidste uge?

Mit bud på årets top 10:

1. Ullrich

2. Armstrong

3. Zubeldia

4. Basso

5. Hamilton

6. Menchov

7. Mayo

8. Heras

9. Leipheimer

10. Sastre

Blandt årets danske deltagere skal Nicki Sørensen primært være hjælper for Basso og Sastre, og Jakob Piils primære opgave bliver at komme med i udbrud på mellemetaperne. Ingen af dem vil vi se fremme i klassementet. Men i C.M. Møller fra Allesio-Bianchi og Michael Rasmussen vil der for første gang siden Riis og Hamburger være to danskere i kaptajnroller med et vist håb om en fin placering i det samlede klassement. Begge skal dog dele deres kaptajnrolle med henholdsvis Chauchioli og Leipheimer. Møller har dog været temligt skadesplaget i år, men såfremt hans fod bliver 100% i orden tror jeg han med lidt held kan kører en placering mellem #15 og 20 hjem. Rasmussen er uhyggelig stærk i bjergene og jeg er overbevist om, at han kommer imellem de 15 bedste, måske enda overraske med en placering i top 10. Et andet realistisk mål for ham kunne dog være bjergtrøjen og en etapesejr på en af de største bjergetaper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også på at Ulle får en kanon tour i år. Mit bud:

1. Ullrich

2. Mayo

3. Hamilton

4. Armstrong

5. Heras

6. Zubeldia

7. Basso

8. Moreau

9. Mancebo

10. Sastre

Grunden til at jeg har placeret Armstrong så lavt er at jeg ikke tror at han klare den, og tror at enten vinder han ellers taber han forholdsvis stort(ikke i top 3). Tror det bliver enten eller.. Glæder mig som et lille barn!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Iban Mayo har vist utrolig god form og håber han kan "ordne" Lance. Jeg tror ikke den evige toer alias Jan Ullrich formåer at gå helt til tops, men en top tre skal det nok blive til.

En anden spændende rytter er den unge Cuengo (ved ikke om det staves sådan). Han var helt i top under Giroen, men det er jo som bekendt ikke nemt at toppe til både Giro og Touren. Han kører vist for Saeco, men jeg er ikke hundred på at han er med.

C.M. møller er blevet udnævnt som kaptajn for sit hold, hvilket tyder på at han må være næsten 100% klar oven på sin skade.

Jeg tror ikke Michael Rasmussen kan køre med på mest ekstreme bjergetaper, men kan sagtens gøre sig gældende på de knap så vansklige bjergetaper.

Link to comment
Share on other sites

En anden spændende rytter er den unge Cuengo (ved ikke om det staves sådan). Han var helt i top under Giroen, men det er jo som bekendt ikke nemt at toppe til både Giro og Touren. Han kører vist for Saeco, men jeg er ikke hundred på at han er med.

Cunego stiller ikke til start i TdF

Jeg tror ikke Michael Rasmussen kan køre med på mest ekstreme bjergetaper, men kan sagtens gøre sig gældende på de knap så vansklige bjergetaper.

Jeg tror faktisk godt han kan sidde med, han vandt jo kongeetapen i Vueltaen sidste år og lavede et stort togt i DL i år på den skrappeste bjergetape, hvor han vandt. Og TdF er jo hans altoverskyggende søsonmål i år, så han er nok optimalt forberedt. En samlet top 10 tror jeg er inden for hans rækkevidde, men der er godt nok mange kandidater til pladserne ligen neden for podiet. Lige så mange som sidste år, måske endda flere, så det kan kun blive rigtig spændende :)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Der er mange ryttere, der ser lovende ud. Ikke mindst Ulrich, der virkede knusende stærk i Schweiz Rundt, men... Det har vi altsammen set før. Men når vi når til den sidste etape, så er jeg overbevist om Lance igen står øverst på skamlen. Han har forberedt sig måske bedre end nogensinde før, han har det mentale overskud, han har sat sig for at mejsle sig ind i TdF-historien som den mest vindende rytter ever - og jeg tror han gør det.

Link to comment
Share on other sites

Glemmer du ikke Denis Menchov?

Må ærligt erkende at Menchov ikke er en rytter jeg kender så meget til og har egentlig ikke lagt mærke til ham, dette er grunden til at han ikke er med i min top 10. Men da du nu taler så varmt om ham er han på mit manager hold. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share