GTG


teddy
 Share

Recommended Posts

Hej

Vil bare lige fortælle om hvordan GTG har hjulpet mig og øget min styrke, på ca 1 md har jeg øget min styrke målt i antal reps i chins og dips med ca 50%, så hvis der er nogle der søger en metode til at forbedre styrken på kan det helt klart anbefales. Er ikke ret tidskrævende, men har ihvertfald for mig hjulpet en del!!

Link to comment
Share on other sites

:lol: nightbringer og mange tak :)

jeg regnede egentlig også med, at jeg kunne finde den på dragondoor eller google, men det var mest for at presse teddy til også at smide et link sammen med sin anbefaling ;) :)

skulle lige til det, men der var en der var hurtigere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ingen ørn til engelsk, så jeg vil lige høre om jeg har forstået artiklen rigtigt.

Jeg laver øvelsen hver dag, men med en pause én gang pr md.

Eks.

Jeg vil træne mig op til at tage +100 push ups/armbøjninger, mit max er i øjeblikket 75 stk

Skal jeg så nappe 10 push ups, hver gang der er radioavis eller kan jeg tage flere fx 25-30 hvis bare jeg ikke syre til?

Link to comment
Share on other sites

Eks.

Jeg vil træne mig op til at tage +100 push ups/armbøjninger, mit max er i øjeblikket 75 stk

Skal jeg så nappe 10 push ups, hver gang der er radioavis eller kan jeg tage flere fx 25-30 hvis bare jeg ikke syre til?

Du skal nok nærmere tage 25-30 stykker. De 10 som han kører i artiklen er jo fordi manden har et max på 20 altså halvdelen :)

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg undres over? hvorfor vil du gerne være i stand til at kunne tage 100 push-ups? hvis det er fordi 100 er sådan et dejlig rundt tal og det er målet i sig selv så er det vel ok... men vi snakker jo ikke om styrke længere når vi bevæger os i den reprange.. jeg forstår det bare ikke :)

Link to comment
Share on other sites

simondj: Oki det prøvr jeg, takker for hurtigt svar. :)

En ting jeg undres over? hvorfor vil du gerne være i stand til at kunne tage 100 push-ups? hvis det er fordi 100 er sådan et dejlig rundt tal og det er målet i sig selv så er det vel ok... men vi snakker jo ikke om styrke længere når vi bevæger os i den reprange.. jeg forstår det bare ikke 

Oke forklaring følger:

Ja jeg ved det lyder noget vildt i mange folks øre, men det er fordi jeg jo træner karate og min senpai=træner og jeg har besluttet at det er på tide at komme videre, så jeg skal træne op til graduering til november.

Til sådan en graduering skal jeg for at bestå, selvfølgelig kunne alle teknikerne op til og med denne grad som er 1´st kyu.

Jeg skal kæmpe fri kamp i 30 min. vise god teknik, styrke og fightervilje.

Og til sidst kommer styrketesten.

Armbøjninger 80 stk.

Mavebøjninger 110 stk.

Rygbøjninger 110 stk.

Hop over 2 bælter, det ene i knæhøjde og det andet i hoftehøjde. 100 hop i alt.

Knæbøjninger m. afsæt 40 stk.

Gennembrydning er der vis oxo noget af.

Hele seancen fyres af, uden nogen pauser.

Derfor.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det vil være optimalt til hypertrophy, er mest tiltænkt for styrke forøgelse og på det punkt har det virket. Men ved ikk om det ikk kunne give noget i det andet også, for selvom intensiteten er lav, er det jo meget arbejde du udsætter musklen for, men ved det ikk, måske der er andre mere kvalificerede der vil give et bud

Link to comment
Share on other sites

Det må jo selvfølgelig også kommet meget an på om ½-delen af maks. resulteterer i 2 reps eller 10 reps.

det ved jeg nu ikk, intensiteten er jo stadig den samme hvis du bliver ved at tage 50%af din max

Det er rigtigt nok. Men hypertrofiresponset er jo - udover intensiteten - også afhængig af TUT. Dvs: 8 reps vil give en noget længere TUT ift. 3 reps.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Teddy, du har jo selv prøvet det, så du må vel vide, om det gav dig nogle resultater rent hypertrofimæssigt? :unsure:

og så mener du vel ikke, at det er tiltænkt styrke, men derimod udholdenhed eller styrkeudholdenhed, right? ;)

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Teddy, du har jo selv prøvet det, så du må vel vide, om det gav dig nogle resultater rent hypertrofimæssigt? :unsure:

og så mener du vel ikke, at det er tiltænkt styrke, men derimod udholdenhed eller styrkeudholdenhed, right? ;)

Det kommer an på hvad rep du kører det i og om det kun er med egen kropsvægt..

For mig har det ikk givet noget hyphertrofi, så for mig selv har det ikk virket på den måde, men har heller ikk været min mening..

Link to comment
Share on other sites

hvordan så en typisk træningsuge ud for dig da du kørte GTG Teddy?

Bliver nysgerrig :)

der var ikk nogen typisk træningsuge og kører det stadig.. jeg kører et sæt dips og et sæt chins hver gang jeg kom forbi stativet, eller ca 1 gang i timen de timer jeg var hjemme og nogle dage bare et par gange i løbet af dagen.. Det er det jeg så godt kan lide ved GTG, intete ligger fast, man laver hvad man føler for og har tid til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share