Billig æde...


JohnJohn
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg tænkte på om der var nogle der lå inde med nogle opskrifter på gode hovedretter, som er forholdvis billige og evt. kan holde over et par dage !

andre ting som er forholdvis billige og som kan bruges til mellemmåltider ect. ect ?

mangler lidt input lige pt. så håber der er nogle der har nogle gode kommentarer :)

jeg fatter bare ikke helt at mine forældre kan leve for 40kr (til mad) om dagen... jeg bruger vel selv omkring 50 hver dag.. :thumb_down:

Måske fordi de spiser mindre... men alligevel. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Come on folkens, nyd nu den fantastiske ære det er at kunne svælge sig i fantastiske retter :)

Carbonare med et tvist (tror det er sådan det staves...)

2 pakker bacontern

0,25 liter fløde

En god portion frisk revet parmasan (vigtigt det er den blok du selv river - det smager en million kr bedre)

Peber

Optøet spinat

2 æg

En passende mængde pasta

Sæt pastaen over kog

Svits baconternene på en pande.

Riv parmasan osten på den fineste side af rivehjernet

Bland æg, parmasan, peber, bacontern og fløde

Vip pasta, ovenstående blanding og spinat tilbage på panden og vend det rundt over middel varme i 3-5 min.

Server :)

Retten koster cirka 15 kr for en stor herre portion. En konventionel carbonara er uden spinat.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du (gud forbyde det) skulle få lyst til noget vegetar mad. Så er der her en opskrift på falafel, og den indeholder så hvidt jeg husker mere protein end frikadeller.

250 g. kikærter

1 bdt. persille

8 fed hvidløg

1 stort løg

½ tsk. koriander

½ tsk. spidskommen

salt

Kikærterne skal ligge i blød i 24 timer og så blænder man det hele. Former det til frikadeller og steger dem i rigeligt med olie. Jeg plejer selv at lave en stor potion, når jeg så har stegt den jeg skal bruge kommer jeg resten af dejen i fryseren. Hurtigt og nemt.

Smager kanon i pitabrød.

Prøv at besøge din lokale indvandrer getto for at finde ekstra billige kikærter.

Husk at plante resten af persillen i haven(eller vinduskarmen) så du ikke skal blive ved med at købe det.

Hmm lige en advarsel 250g kikærter ser ikke ud af meget men de svulmer MEGET op så sørg for at det er en stor skål de ligger i blød i.

Edited by Lillefrø
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share