Bjergene nærmer sig


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Bjergene nærmer sig..det betyder at for gamle Blackmoore her starter turen for alvor.- Nu skal der tales med store bogstaver, trædes i karakter

De lette ”grimpeurs” træder ud af sprinternes skygge, Ulricks malende tråd imod Armstrongs vanvittige kadence, de store tinder, legendariske toppe med så store dramaer bag sig. Nu skal folk køre sig helt ind i historien..

Så lad os høre jeres tips

Hvad med den nye syge bjergenkeltstart? Er det her Armstrong basker alle de andre til texaspulp, eller træder andre ryttere nu for alvor ind på de store tinder??

Link to comment
Share on other sites

Satser stadig på at en indædt Iban Mayo giver den gas på Alpe D'Huez etapen!

Men jeg er ret sikker på at Texaneren ender i top tre på bjergenkeltstarten. Jeg tror ikke på Ullrich på bjergenkeltstarten - tror ikke han er eksplosiv nok på... der er lidt mere diesel over ham ;)

Det bliver generelt meget spændende at se, hvordan Voeckler forsvarer trøjen - han ender måske med at slutte touren i top 10.

Basso... jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro/håbe. Jeg tror han lander samme sted som sidst på en 7-8. plads. Sastre kan muligvis forbedre sin placering. Han virker rigtig skarp.

Og så håber jeg på en Michael Rasmussen i top 10 også :)

Et konservativt gær på Top Tre i Paris: 1. Armstrong, 2. Mayo, 3. Ullrich - med Hamilton som outsider.

Link to comment
Share on other sites

De lette ”grimpeurs” træder ud af sprinternes skygge, Ulricks malende tråd imod Armstrongs vanvittige kadence, de store tinder, legendariske toppe med så store dramaer bag sig. Nu skal folk køre sig helt ind i historien..

Leth wannabe?

Hvad med den nye syge bjergenkeltstart? Er det her Armstrong basker alle de andre til texaspulp, eller træder andre ryttere nu for alvor ind på de store tinder??

jeg glæder mig sgu til at se om Michael Rasmussen er lisså godt kørende i år, som han var under vueltaen sidste år - så kan der sgu komme et resultat eller to fra ham ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig som et lille barn til de rammer bjergene. På flere hold ser jeg med spænding frem til, hvem der vil træde i karekter og tage den indtil videre delte kaptajnrolle. Hos Euskatel bliver det spændende at se om det bliver Mayo eller Zubeldia, Basso eller Sastre hos CSC, Rasmussen eller Leipheimer hos Rabobank, Menchov eller Mancebo hos Illes Belares og sidst men ikke mindst Chauchiolli eller Møller hos Allesio. :)

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig også vanvittigt til bjergene. :bigsmile: Glæder mig især til at se Heras. Vil han angribe efter årene som Armstrongs løjtnant? Jeg tror og håber det. Bliver også spændende og følge Hamilton og Ullrich, vil de for alvor udfordre Armstrong, eller vil de være tilfredse med bare at han holde hans hjul indtil afslutningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig helt vildt til Alpe D'Huez - sammen med Spock og 63 andre skal den ses på en yderst aktiv måde. 2 storskærme stilles op i spinningrummet i Parken - vi starter 15.30 og køre til Armstrong er i mål ca. 17.45 - under indpiskning af Chris MacDonald - vi starter på Spinning II niveau og så køre vi de sidste 40 min for fuld skrue - lige "ved siden af" Lance.

Jeg har synes jo cykelløb er fedt - på trods af at jeg bestemt ikke er uberørdt af alt doping snakken - det er også umuligt nu hvor jeg er engageret i sporten. Men lige meget hvad - der er ikke nogen anden sport der byder på oplevelser som de store bjergetapper!

Hvem vinder? Det gør Armstrong!

Link to comment
Share on other sites

Et konservativt gær på Top Tre i Paris: 1. Armstrong, 2. Mayo, 3. Ullrich - med Hamilton som outsider.

Mayo, Zubeldia og Menchov smed nok deres mulighed for en podieplads på gulvet på etapen med brostene, hvor de tabte 4 minuter. De to øverste pladser på podiet er jeg overbevist om bliver en kamp mellem Armstrong og Ullrich, jeg har dog stadig "Der Jan" som svag favorit. Kampen om 3. pladsen bliver intens mellem Hamilton, Basso, Heras og Mancebo. Sastre, Rasmussen, Leipheimer og Chauchiolli skal man nok heller ikke afskrive i kampen om den sidste podieplads.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror 10. etape bliver interessant. TV2 sender da også hele dagen, selvom det ikke er en "rigtig" bjergetape.

Der er hele 9 bjergspurter. Ganske vist ikke i kategorier, der giver de helt store point, men etapen er egnet til et vildmandsudbrud, der kan samle en del bjergpoint, som godt kan være svære at indhente senere.

Voigt liger nr. 4 i bjergkonkurencen og han har været ret angrebsivrig - så måske? Piil ligger på samme plads, men jeg tror ikke han har ambitioner i bjergene.

Bettini fører bjergkonkurrencen og han er også ret angrebsivrig. Men på den anden side er han jo på hold med Virenque, der vel ret beset er kaptajn - og forøvrigt selv lidt af en vildmand i bjergene.

Favoritterne vil derimod forholde sig relativt roligt indtil 12´eren, hvor der er to kategori 1 stigninger.

Jeg tror i øvrigt gerne, Armstrong vil have tingene lidt på plads og under kontrol inden Alpe d'Huez. Man kan tabe meget, også moral, hvis man sætter for meget til på dén etape.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror 10. etape bliver interessant. TV2 sender da også hele dagen, selvom det ikke er en "rigtig" bjergetape.

Den 10. etape i Massif Central bliver hel klart spændende at følge. Terrænet ligger ikke til de rendyrkede klatretyper som Rasmussen, Heras og Mayo, men er guf for mange af de folk som ellers begår sig godt i de kuperede klassikere. Hos CSC tror jeg vi vil se angreb fra Voigt og Bartoli, Bettini vil helt sikkert forsøge sig, det samme vil folk som Boogerd, Dekker og Celestino. Desuden håber jeg på at se en af mine personlige favoriter Michele Scarponi folde sig ud. Såfremt Møller er kommet sig over sin skade er han nok det bedste danske bud på denne etape. Rasmussen udtalte desuden forleden, at Mercado fra Quickstep havde inviteret ham med på togt på netop denne etape, dette havde han dog måtte takke nej til, idet "Kyllingen" mente han lå for tæt på favoriterne til at få lov og kører, da han ikke har tabt meget tid som Mercado. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på Michael Rasmussen i morgen. Blandt farvoritterne kommer Armstrong, Ulrich, Hamilton og Basso op sammen. :)

Jeg tror Kyllingen holder sig til favoriterne i morgen og ser dem lidt an. Men såfremt Euskatel virkligt åbner op i morgen kan der dog ske ting og sager på trods af at der kun er to stigninger. Jeg ser virkligt frem til at se niveauet hos folk som Heras og Totsnig som har holdt meget lav profil indtil nu. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share