Louie Simmons yndlingsmaskine


JesperT
 Share

Recommended Posts

Det er en rigtig god maskine!! Jeg har haft problemer med lænden i forbindelse med dødløft, men efter jeg er begyndt at køre Reverse Hyper regelmæssigt, har der ikke været nogen problemer. Ifølge Louie skulle den have en terapeutisk effekt på rygsøjlen, noget med at hvirvlerne bliver trukket fra hinanden, så tingene kan smutte på plads.

Vi har dog ikke en rigtig Reverse Hyper i centeret, men en håndvægt bundet til anklerne, og så ellers ud over et bord (eller andet højt nok) fungere fint.

Link to comment
Share on other sites

ja det er en fornøjelse at se når du binder en håndvægt fast til dine ankler med et LYSERØDT tov... :lol:

Som SAB så fint er inde på bruges reverse hyper mest til terapeutisk brug, hermed ikke at sige at man ikke kan få noget ud af den. Jeg tror sagtens der er en del kilo at hente her til dødløft! kombinerer man den så med en gang Glute-ham raise skulle den være hjemme!

Link to comment
Share on other sites

men kan den noget, som dødløft ikke kan?

De 2 øvelser kan ikke sammenlignes. De har hver sit formål. Reverse hypers bruges primært til 2 ting i Westside. Skadesforbyggelse/rehabilitering og svagpunktstræning. Og den er suværen til begge dele. Har man en svaghed i den posteriore kæde, så vil reverse hypers hjælpe med at bringe den op. Og til rehabilitering er den suværen. Louie Simmons er kommet tilbage fra flere discusprolapser som ifølge lægerne krævede operation, men som Louie kom over vha. reverse hyper maskinen.

I de gamle WSB programmer blev de anbefalet at man lavede reverse hypers 4 gange i ugen som supplement til squat og dødløft. 2 gange tungt og 2 gange let. Men de anvender den vist ikke så meget mere, som de gjorde i gamle dage.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare have have en flade (helst lidt blød) i en højde der er over hoftekammen ihvertfald... så der er plads til at svinge benene... dernæst lægger du overkroppen op på fladen også skal der helst også være mulighed for noget at kunne holde fast i... så svinger du såmænd bare underkroppen fra lodret op til vandret ;) føles supergodt i lænden :)

Link to comment
Share on other sites

Skal den laves korrekt, så skal vægten komme "forfra". Det vil sige at benene bliver trukket ind under det man ligger på. På den måde "åbnes" der op mellem hvirvlerne i lænden, så næring kan strømme ind til discus. Det er ihvertilfælde Louie´s argument for hvorfor den skal fungere sådan.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

På den måde "åbnes" der op mellem hvirvlerne i lænden, så næring kan strømme ind til discus.

Nu er det ikke lige midt område, men det lyder lidt pseudo videnskabeligt, er det noget hold i det?

- Rod

Det giver god mening i mine øre. Om maskinen fungerer som Louie siger ved jeg så ikke, da jeg aldrig har prøvet den originale.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share