Udelukkelsen af "de mistænkte"


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Hvad mener I om LeBlancs udelukkelse af Hvastija og Casagranda? Personligt mener jeg, at det er dybt forkasteligt, at smide de to ryttere ud af årets Tour på baggrund af nogle sager tilbage fra 2001, hvor det italienske politi endnu ikke har kunnet bevise det mindste. Claus Michael Møller tager kraftigt afstand til udelukkelsen af hans værelseskammerat Martin Hvastija. Nedenfor er et link til et interview med Møller vedrørende sagen.

http://www.feltet.dk/index.php?side=news/f...392a64db35a8d49

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skal være stilen, så burde alle ryttere, der har samarbejde med Ferrari, Cecchini, Casoni og Conconi også¨udelukkes (så ville der sgu ikke være ret mange tilbage i feltet).

Alle anklager vedrørende Cecchini er så vidt jeg er orienteret for længst droppet af de italienske anklagemyndigheder. DCU bruger ham jo også til deres unge talenter, det tror jeg absolut ikke Worre og Pedersen ville accepterer såfremt Cecchini stadig var i myndighedernes søgelys. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skal være stilen, så burde alle ryttere, der har samarbejde med Ferrari, Cecchini, Casoni og Conconi også¨udelukkes (så ville der sgu ikke være ret mange tilbage i feltet).

Alle anklager vedrørende Cecchini er så vidt jeg er orienteret for længst droppet af de italienske anklagemyndigheder. DCU bruger ham jo også til deres unge talenter, det tror jeg absolut ikke Worre og Pedersen ville accepterer såfremt Cecchini stadig var i myndighedernes søgelys. :)

OK, ret skal være ret - Cecchinis "patienter" får lov til at blive... ;)

Link to comment
Share on other sites

Forekommer mig også lidt hysterisk, at de skal smides ud før der er beviser på bordet. Det er sgu til at :puke2: sig over!!

Der er jo også folk, der anklager Armstrong - det brude principielt set være nok til at starte en politisag, at en række tidligere ansatte udtaler sig. Skal han også smides ud før der er faldet dom?? :thumb_down::thumb_down::thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Visse ryttere er i modvind på dagens etape:

Greg LeMond anklager Armstrong

15-07-04: 12:12 | af: inma

Den første amerikanske Tour de France-vinder Greg LeMond slutter sig nu også til det kor, der anklager Lance Armstrong for doping. Ifølge LeMond er det ikke noget bevis, at Armstrong aldrig er blevet testet positiv.

"Det siger alle. Men det var David Millar heller ikke, og han tilstår nu, at han har brugt epo," siger LeMond til den franske avis Le Monde.

"Problemet med Lance er, at man enten lyver eller er ude på at ødelægge cykelsporten. Lance vil gøre alt for at holde på sin hemmelighed, men jeg ved ikke, hvor længe han kan blive ved med at overbevise alle om sin uskyld," siger LeMond.

Fra TV2

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt at cykelsporten ikke er ren, men at begynde at udelukke ryttere, som ikke er dømt kan aldrig forsvares og er et skråplan.

Hvis der ikke findes dopingtests som kan afsløre en eventuel doping, så må man acceptere den (i hvert fald indtil der bliver lavet en dopingtest, som kan afsløre det).

Enten er man dømt eller også er man ikke.

Men hvad er Greg Lemond problem med Lance Armstrong?

Link to comment
Share on other sites

Men hvad er Greg Lemond problem med Lance Armstrong?

Tænker det samme... mon ikke også LeMond har sine hemmeligheder? ;)

Lemond har kritiseret Armstrongs præstationer siden hans første sejr i TdF i 99, og gang på gang kaldt Armstrongs comeback efter kræftsygdommen for suspekt. Min respekt for Lemond er faldet drastisk efter han er kommet med disse spekulationer om Armstrong uden at fremlægge skyggen af bevis. Den eneste årsag jeg kan finde til Lemonds udtalelser er misundelse, da Armstrong aldrig har sagt andet end pæne ord om Lemond, som han altid har karekteriseret som et stort idol for ham i hans unge dage.

Link to comment
Share on other sites

Henrik Jul samler op...

Det er sgu også en frustrerende situation; er det måske fordi dopingtestene er forældede? Eller (GISP!) kan de fleste rytterne virkelig være rene (GISP igen!)???

Hvis man var en ren rytter ville det satme ikke være skægt at blive testet i hovede og (især) røv hvert andet øjeblik, uden at de finder noget som helst, og så fanme om ikke alle siger at man er dopet alligevel?!?

På den anden side må det være irriterende som doping-undersøger ikke at kunne finde de afgørende beviser, når nu man "véd", at 95% af rytterne er på EPO eller det, der er værre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share