Basso


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og så mange favoritter der ikke engang kunne følge med!! Specielt Ulrich og Tyler der jo faldt godt igennem!

Utrolig spændende etape m. en fantastisk afslutning.

Det bliver utroligt spændende fra nu af! Basso så faktisk ud til at være stærkere end Armstrong - hvilket jo lover for en flot placering når det hele er slut..

Link to comment
Share on other sites

Og så Piils interview.

Sagde at han på sidste stigning var blevet brugt som hjælper. Mens har var nede ved vognen rykkede de i front, og mens han prøvede at køre op til dem, så væltede det ned med langsomme rytter i hovedet på ham, så han ikke kunne komme frem.

Ææhhh, okay Piil, respekt!!! Lyder godt nok utroligt og imporende. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tror nu Armstrong lod Basso løbe af med sejeren.. :tongue:

Jep det er helt sikkert.

Hvor er jeg dog træt af at Armstrong smadrer al konkurrence. Kan han dog ikke bare få en krise så der Jan eller en anden kan nuppe førstepladsen i Le Tour.

Link to comment
Share on other sites

Udvalgte resultater:

De positive overraskelser:

1 BASSO Ivan ITA CSC in 5h 03' 58" :)

3 KLÖDEN Andréas GER TMO at 00' 20" ;)

5 SASTRE Carlos ESP CSC at 00' 33" :)

6 PEREIRO SIO Oscar ESP PHO at 00' 50"

7 MENCHOV Denis RUS IBB at 00' 59"

8 SCARPONI Michele ITA DVE at 01' 02"

18 JULICH Bobby USA CSC at 02' 28" ;)

32 PIIL Jakob DEN CSC at 03' 09" :)

De negative overraskelser:

9 MAYO Iban ESP EUS at 01' 03" :o

20 ULLRICH Jan GER TMO at 02' 30" :blink:

25 SEVILLA Oscar ESP PHO at 02' 30" :o

29 HERAS Roberto ESP LST at 02' 57" :blink::blink:

34 HAMILTON Tyler USA PHO at 03' 27" :blink::blink:

82 ZUBELDIA Haimar ESP EUS at 18' 33" :blink::blink::blink:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Fantastisk etapesejr for Basso og CSC! :) Det giver dem virkelig gode kort på hånden med henblik på resten af bjergetaperne og det samlede klassement.

Flot som sejren naturligvis var for Basso, så kørte Armstrong dog tydeligvis ikke efter etapesejren. De kunne begge to få maksimalt ud af det på den måde det forløb. Med Armstrongs eksplosivitet kunne han efter min mening godt have fået skubbet cyklen foran Bassos på målstregen hvis det var hans hensigt, men jeg tror dog ikke, at han kunne have sat Basso af på bjerget under nogen omstændigheder så flot som Basso var kørende.

Lover godt for fortsættelsen i morgen B)

Link to comment
Share on other sites

Tror nu Armstrong lod Basso løbe af med sejeren..  :tongue:

Det tror jeg til gengæld ikke. ;)

Hverken Basso eller Armstrong gjorde nogle antrit til en egentligt "spurt". I øvrigt tror jeg der er en journalist fra Nordjyske der bliver nød til at hoste op med et mindre dementi da jeg kan citere ham for at kalde Basso for "overvurderet".

I øvrigt så sad jeg på etapen og holdte øje med Heras, han var da godt nok helt usynlig. Samtidig med at han ikke kørte blændende fik han ikke tv-tid ligesom Ullrich og Hamilton i det mindste fik ud af situationen.

Samtidig syntes jeg det var synd for Michal Rasmussen at han åbnede op for tidligt for jeg tror han har hvad der skal til for at sætte konkurrenterne til vægs.

Og så til morgen dagens etape: Først og fremmest tror jeg ikke Voeckler kan holde trøjen længere mange grumme stigninger forude og en armstrong der gerne vil give det sidste. Jeg tror på en sejr til Michael og en gul trøje til lance.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu heller ikke, at det så ud som om at etapesejren ragede Armstrong en hujende araberhingst. Basso kiggede sig heller ikke tilbage på noget tidspunkt. Og så plejer Armstrong at give sejren væk i disse "nu-smadrer-jeg-lige-alle-konkurrenterne" udbrud.

Link to comment
Share on other sites

Man må da sige Voeckler har kæmpet en brav kamp! Han skal nok blive til noget en skønne dag. :)

Ja, måske kan han en dag ende med at køre med den gule trøje i Tour de France!!!! ;) Man må sige, at Voeckler i år har fået sit helt store gennembrud. Det var vel ventet, at han ikke kunne være med når de store drenge begyndte at rykke, men han gør det rigtigt flot.

Mht. Basso...wow, hvad skal man sige!? :bigsmile:

Riis og Cecchini har hele vinteren sagt, at Basso simpelthen havde nogle af de bedste testresultater, de nogensinde havde målt. Det har vist sig ikke bare at være pral. :)

I 2003 taber han 45sek til Armstrong på selve løbets bjergetaper. I år er han i klart bedre form - hvad kan det ikke blive til!? Jeg tror sgu ikke han taber tid til Armstrong i bjergene i år! Det var vildt et overskud han havde i forhold til Armstrong - det var klart Basso, der så mindst besværet ud. Armstrong så ud som om han kæmpede for hver eneste meter på opløbsstrækningen, mens Basso sad og hyggede med at kigge lidt på Armstrong, kigge lidt bagud og så bare køre frem foran Armstrong og holde den i mål. Jeg er ret sikker på at HVIS Armstrong havde sat en spurt ind, så havde Basso også haft mere i benene til at svare igen.

Sastre kører flot og indfrier også de forventninger man kunne have til ham efter han har set skarpere ud i år ift sidste år. Samme kan siges om Julich, der virkeligt har fundet formen igen - fedt at se, at han ubesværet sidder i Ullrich-gruppen.

Og Piil! What the f#%&?? Han har kørt godt i mindre kuperede løb som Fredsløbet (da han vandt) og Midi Libre, men 3 min på den afsluttende kat 1-stigning - imponerende, intet mindre!!

Men men... en ny dag truer på den skrappe stigning til Plateau de Beille imorgen. Fuck, jeg kan ikke vente! :devil::devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk etape :o :o - kan heller ikke vente til imorgen. Utrolig flot af Basso og af Armstrong. Utroligt at Armstrong kan blive ved. Hans fysik (med eller uden doping/dopingbeskyldninger) er dog heller ikke helt normal. På www.dr.dk under afsnittet om rytternes fysiologi kan man bl.a. læse at da han blev testet som 16 årig troede dem der testede ham at testudstyret var i stykker så utroligt var hans testresultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu heller ikke, at det så ud som om at etapesejren ragede Armstrong en hujende araberhingst. Basso kiggede sig heller ikke tilbage på noget tidspunkt. Og så plejer Armstrong at give sejren væk i disse "nu-smadrer-jeg-lige-alle-konkurrenterne" udbrud.

Lance er på ingem måde kendt for at dele etapesejre ud til dem der følger ham, tværtimod. ;)

Basso så på intet tidspunkt presset ud i dag, selv når Armstrong lukkede helt op for accelrationerne sad han helt ubesværet med et helt andet udtryk i ansigtet end vi så ham med, når han sidste år forsøgte at hænge på. Han var helt sikkert den rytter der så stærkest ud i dag. Alene den lethed han lukkede hullet øjeblikeligt på i dag da Armstrong rykkede frem mod Sastre fra de øvrige i favoritgruppen, vidner om en helt utrolig styrke som vi aldrig før har set hos Basso. Han er jo absolut ikke en rytter der er kendt for et eksplosivt antrit, han er mere en råstærk dieseltype ala Ullrich.

1 BASSO Ivan ITA CSC 5h 03' 58"

Holder hjul på Armstrong med en fantastisk lethed i dag og ligner en stor podiekandidat.

2 ARMSTRONG Lance USA USP 00' 00"

Virker stærkere end sidste år, hvor der var enkelte svaghedstegn. Onsdagens spekulationer vedrørende svagheder hos holdet må forstumme nu.

3 KLÖDEN Andréas GER TMO 00' 20"

Kæmpetalentet viser sig for første gang siden sin gennembrudssæson i år 2000. Han har været afskrevet af alle eksperter, men viser sig nu som værende den stærkeste tysker. Iøvrigt klogt af T-Mobile at lade ham kører med da Ullrich fik krise.

4 MANCEBO Francisco ESP IBB 00' 24"

Virker stærk i år og kan blive en mulig podiekandidat efter de uventede store tidstab hos flere af de store favoriter.

5 SASTRE Carlos ESP CSC 00' 33"

Manden der med sine accelrationer skabte løbet på den sidste stigning. Bliver et vigtigt kort for CSC de kommende dage.

6 PEREIRO SIO Oscar ESP PHO 00' 50"

Var uhyggelig stærk allerede på prologen, og jeg havde forventet ham som Hamiltons bedste hjælper i bjergene, men han bør overtage Hamiltons kaptajnrolle på Phonak nu. Kører iøvrigt en rigtig stærk ITT, så kan gå hen og blive en darkhorse til podiet.

7 MENCHOV Denis RUS IBB 00' 59"

Rigtig stærk i dag. Synd at han tabte så meget tid på etapen med brostenene, men han bliver en vigtig brik i Mancebos bestræbelser på en podieplads.

8 SCARPONI Michele ITA DVE 01' 02"

Min personlige yndling kører rigtigt stærkt op i dag. Er overbevist om at han har ungdomstrøjen i Paris. :)

9 MAYO Iban ESP EUS 01' 03"

Virkligt skuffende, at vi ikke ser ham forsøge sig i dag. Er formen der ikke eller pønser han på det helt store i morgen?

10 GONZALEZ Santos ESP PHO 01' 03"

Endnu en af Hamiltons drenge. Egenligt bemærkelsesværdigt, at han lader flere holdkammerater kører deres egen chance. Er Tyler helt færdig?

16 LEIPHEIMER Levi USA RAB 01' 59"

Overraskende at han taber så meget tid, men er en af de få som kører ITT på Ullrich, Hamiltons og Armstrongs niveau, så det er nok for tidligt at afskrive ham til en topplacering.

17 CAUCCHIOLI Pietro ITA ALB 01' 59"

Havde forventet en stærkere opkørsel fra hans side i dag.

18 JULICH Bobby USA CSC 02' 28"

Kører fint med i gruppen med Ullrich. Havde muligvis tabt mindre tid, såfremt han havde siddet i et selskab, hvor han kunne tage føringer. Kan blive en vigtig brik i det taktiske spil og holdkonkurrencen.

20 ULLRICH Jan GER TMO 02' 30"

Uha, uha. "Der Jan" har en af hans virkligt dårlige dage. Jeg tror dog, at det er for tidligt helt at afskrive ham, da jeg ikke tror at det er hans generele form den er galt med. Tror nærmere han havde en dårlig dag (men det har han jo tabt Touren på før)

24 GONZALEZ GALDEANO Igor ESP LST 02' 30"

Er 27 sekunder før i mål end Heras. Hvem er kaptajn hos Liberty nu? Er iøvrigt en af de allerbedste på ITT.

29 HERAS Roberto ESP LST 02' 57"

En af dagens største skuffelser. Han er en af dem hvis eneste chance for at vinde tid er etaper med afslutninger på bjergtoppen. Så er det virkligt at faile, når man mister 3 minuter.

30 MERCADO Juan Miguel ESP QSD 02' 57"

En mand jeg personligt havde regnet med mere fra i dag.

31 RASMUSSEN Mickael DEN RAB 03' 02"

Den danske klatrer skaber løbet, da han åbner på første stigning. En etapesejr i bjergene er absolut ikke umuligt. Viser mod og angrebslyst, virkligt dejligt at se.

32 PIIL Jakob DEN CSC 03' 09"

Hvad sker der? Piil er absolut i sin bedste form nogensinde. I morgen vil vi dog se ham rutche ned i klassementet, da der nok er for mange bjerge til ham.

34 HAMILTON Tyler USA PHO 03' 27"

Virker helt færdig. Giver åbenbart 3 holdkammerater fripas, da han kan se hvor det bærer hen.

41 VOECKLER Thomas FRA BLB 03' 59"

Forsvarer trøjen, men tror i morgen bliver hans sidste dag i gult.

44 BARTOLI Michele ITA CSC 05' 20"

Fornuftig kørsel af Bartoli. Arbejder hårdt for Basso og Sastre og viser sin berettigelse i truppen. Men hvem havde troet at han skulle kører som oppasser. :blink:

82 ZUBELDIA Haimar ESP EUS 18' 33"

Der må være tale om sygdom hos Haimar.

Link to comment
Share on other sites

3 KLÖDEN Andréas GER TMO 00' 20"

Kæmpetalentet viser sig for første gang siden sin gennembrudssæson i år 2000. Han har været afskrevet af alle eksperter, men viser sig nu som værende den stærkeste tysker. Iøvrigt klogt af T-Mobile at lade ham kører med da Ullrich fik krise.

Selv Ullrich er ikke afvisende over for at lade Klöden overtage kaptajnrollen og selv køre som hjælper, ifølge RadsportNews :blink: Dét havde der nok været gode odds på for en uge siden, altså Ullrich som hjælper for Klöden.

Nogen der lagde mærke til hvor elegant Klöden sad på cyklen. Det gøres ikke bedre. Det er helt i klasse med Basso, Bartoli, Rolf, Cipo, I. Galdeano, Aitor Gonzales.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

3 KLÖDEN Andréas GER TMO 00' 20"

Kæmpetalentet viser sig for første gang siden sin gennembrudssæson i år 2000. Han har været afskrevet af alle eksperter, men viser sig nu som værende den stærkeste tysker. Iøvrigt klogt af T-Mobile at lade ham kører med da Ullrich fik krise.

Selv Ullrich er ikke afvisende over for at lade Klöden overtage kaptajnrollen og selv køre som hjælper, ifølge RadsportNews :blink: Dét havde der nok været gode odds på for en uge siden, altså Ullrich som hjælper for Klöden.

Nogen der lagde mærke til hvor elegant Klöden sad på cyklen. Det gøres ikke bedre. Det er helt i klasse med Basso, Bartoli, Rolf, Cipo, I. Galdeano, Aitor Gonzales.

Ziggymund :bike:

Ullrich er jo en fornuftig mand, så selvfølglig vil han kører for sin nære ven Klöden, såfremt han igen i morgen skulle vise sig som den klart stærkeste.

Iøvrigt har du fuldstændigt ret i at Klödens stil på cyklen er en fornøjelse at se på. :)

Link to comment
Share on other sites

Inden vi nu går helt i selvsving, så skel det huskes på, at det var en kold, regnfuld og blæsende etaPe ;) specielt på Aspin. Og vi ved jo at rigtigt mange ryttere (og ikke mindst klatrene) har det bedst i solskin og "hede".

Hvis vejret er godt i morgen så tror jeg, at vi få årets reelle styrkeforhold mellem toprytterne at se. Desuden en af årets tours største etaPer ;) så bliver bare guf, guf og atter guf.

Men må sige, at jeg har stor tiltro til Basso, Sastre, Julich og Rasmussen - hver på deres måde.

Faktisk præcist som i dag. Rasmussen som en seriøs bejler til etaPesejren, Sastre med et saftigt og kraftfuldt ryk for Basso som måske går hjem inden farvoritterne når ham, Julich skal nok komme i hus på en 15.-20. plads og Basso vil vi se angribe Armstrong, måske lykkes det ikke for ham, men han vil i hvert fald ikke tabe tid til Armstrong. :)

Mit bud, hvis altså solen skinner i morgen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Inden vi nu går helt i selvsving, så skel det huskes på, at det var en kold, regnfuld og blæsende etaPe ;) specielt på Aspin. Og vi ved jo at rigtigt mange ryttere (og ikke mindst klatrene) har det bedst i solskin og "hede".

Hvis vejret er godt i morgen så tror jeg, at vi få årets reelle styrkeforhold mellem toprytterne at se. Desuden en af årets tours største etaPer ;) så bliver bare guf, guf og atter guf.

Udover vejret, som absolut heller ikke var Ullrichs kop te, vil den omstændighed at der i morgen er væsenligt flere stigninger end i dag spille ind. Dette er ikke en fordel for de fleste af klatrerne, idet mange af dem ikke har en speciel god holdbarhed sammenlignet med nogle af de mere komplete ryttertyper. Iøvrigt er Sastre som kørte fremragende i dag ikke en rytter der normalt trives i dårligt vejr. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre ikke der vil blive nogen overraskelser i år. USPS er simpelthen alt for stærkt i forhold til de andre hold. Armstrong selv kan jo åbenbart køre, når det passer ham. Hjælperytterne holde udbrud nede. Selv USPS følgebiler er bedre end konkurenternes (bliver det holdets nye hovedsponsor?).

Der er kun sygdom og Indurains hund, der kan forhindre Armstrongs sejr. Desværre. Jeg ville også gerne have en overraskelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share