Basso


jarvig13
 Share

Recommended Posts

og så var det i øvrigt sjovt at se at, nok gav Armstrong Basso sejren i går, men den gik ikke to dage i træk. Det handlede måske også om bonussekunder, som kan gå hen og blive meget handige på Alpe Huez.

Der gives ingen bonussekunder på bjergetaperne. ;)

Og Lance er kendt for alt andet end at give etapesejre væk. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

og så var det i øvrigt sjovt at se at, nok gav Armstrong Basso sejren i går, men den gik ikke to dage i træk. Det handlede måske også om bonussekunder, som kan gå hen og blive meget handige på Alpe Huez.

Der gives ingen bonussekunder på bjergetaperne. ;)

Og Lance er kendt for alt andet end at give etapesejre væk. :)

Lance Armstrong er netop kendt for at give etape-sejre væk, da han mere fokuserer på den samlede sejr. På denne etape valgte han dog ikke at give endnu en sejr væk til Basso, hvilket han tydeligvis valgte at gøre igår.

Link to comment
Share on other sites

Feltet.dk har den bedste liveopdatering på dansk og amerikanske cyclingnews.com har som regel en fremragende livedækning, selv af mindre løb. :)

En smule flueknepperi - cyclingnews.com (som cykelverden næsten ikke kan leve uden i dag) er ikke amerikansk - sitet er fra Australien. Et på alle måder fremragende site for cykling intresserede - også hvad angår artikler om de cykler der køres på osv.

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong er netop kendt for at give etape-sejre væk, da han mere fokuserer på den samlede sejr. På denne etape valgte han dog ikke at give endnu en sejr væk til Basso, hvilket han tydeligvis valgte at gøre igår.

Lige præcist. Armstrong skal ikke have noget af at lægge sig ud med hele feltet ved at blive for kanibalistisk (som salige Mader ville have sagt det). Men nu fik Basso sejren i går, hvor Armstrong og Basso helt åbenlyst havde aftalt placeringerne, inden de kom til målstregen, og dermed ville det ikke virke grådigt, da Armstrong så slog til i dag.

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong er netop kendt for at give etape-sejre væk, da han mere fokuserer på den samlede sejr. På denne etape valgte han dog ikke at give endnu en sejr væk til Basso, hvilket han tydeligvis valgte at gøre igår.

Armstrong er masser af gange blevet kritiseret for at være for grådig og kører efter etapesejrer mod konkurrenterne i modsætning til den tidligere Tourkonge Indurain som altid var generøs på det punkt.

>Arne. Du har fuldstændig ret. Sitet er selvfølglig australsk, men det gør det jo ikke mindre fremragende. :)

>JohnJohn. Nu mente Pantani jo heller ikke at han fik noget foræret på Ventoux. ;)

>Tube. Du har ret, de seneste par år har de også givet bonussekunder på bjergetaperne. :)

>JesperT. Armstrong har alle dage været kendt som en kanibal.

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong er netop kendt for at give etape-sejre væk, da han mere fokuserer på den samlede sejr. På denne etape valgte han dog ikke at give endnu en sejr væk til Basso, hvilket han tydeligvis valgte at gøre igår.

Armstrong er masser af gange blevet kritiseret for at være for grådig og kører efter etapesejrer mod konkurrenterne i modsætning til den tidligere Tourkonge Indurain som altid var generøs på det punkt.

>Arne. Du har fuldstændig ret. Sitet er selvfølglig australsk, men det gør det jo ikke mindre fremragende. :)

>JohnJohn. Nu mente Pantani jo heller ikke at han fik noget foræret på Ventoux. ;)

>Tube. Du har ret, de seneste par år har de også givet bonussekunder på bjergetaperne. :)

>JesperT. Armstrong har alle dage været kendt som en kanibal.

"Efter fredag, hvor Lance gav mig sejren, var jeg dog indstillet på ikke at køre for den i dag. Jeg er glad for, at jeg kunne gøre ham en tjeneste" - Ivan Basso.

Nu må du da snart (ben)bøje dig squatfather?? Vi er efterhånden en del der er enige om at Armstrong før har været generøs og givet etape-sejre væk, eks. til Pantani, og med Basso's udtalelse er der vel ikke mere at diskutere på det punkt? :)

Link to comment
Share on other sites

"Efter fredag, hvor Lance gav mig sejren, var jeg dog indstillet på ikke at køre for den i dag. Jeg er glad for, at jeg kunne gøre ham en tjeneste" - Ivan Basso.

Nu må du da snart (ben)bøje dig squatfather?? Vi er efterhånden en del der er enige om at Armstrong før har været generøs og givet etape-sejre væk, eks. til Pantani, og med Basso's udtalelse er der vel ikke mere at diskutere på det punkt? :)

Jeg bøjer mig delvist. Det lyder på Bassos udtalese som om, at de havde en indbyrdes aftale. Men det ændrer ikke på mit synspunkt om at Armstrong ikke er en rytter der giver noget ved dørene. Hvem skulle han havde foræret disse etapesejrer? Måske gav han den til Piraten på Mount Ventoux, men det var der jo delte meninger om. :)

Link to comment
Share on other sites

>Puglist.

På TV2´s hjemmeside udtaler Basso følgende; "Jeg gik hårdt efter at få hentet se­kunder i klassementet. jeg fik jo en etapesejr i går, så det var ikke det væsentlige for mig. Det var fint nok, at han vandt". "Vi snakkede ikke sammen. Hverken i går eller i dag", sagde Basso.

Altså ingen aftaler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give squatfather delvist ret.. De første par år da Lance vandt virkede han meget grådig.. Havde den derattitude "jeg skal vise dem hvad jeg kan" og smadrede dem alle og tog mange etape sejre... Der var en del der rådede ham til at være mindre grådig da han ikke var den mest populære rytter i Frankrig.. Men de seneste år er han da blevet mere gavmild.. Leblanc opfordede ham desuden til at lære fransk, da han i starten udelukkende talte engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Basso kom med nogle intressante udtalelser på dagens pressemøde, hvor han kom med følgende udtalelser; "Jeg har aldrig været så stærk før, og hvis der er så meget som én chance for at vinde, så tager jeg den. Men jeg angriber ikke, hvis det bare handler om 10-15 sekunder," "Jeg angriber ikke for at drille Arm­strong. Hvis jeg angriber, er det for at give knock out-slaget. For at vinde Touren," "Jeg er overbevist i både mit hoved og mit hjerte om, at alt stadig er muligt i Touren, men vi kan ikke glemme, at Lance har vundet de sidste fem år."

Jeg tror Riis satser på meget offensiv kørsel i alperne. Det kunne være så skønt, hvis der blev lukket op for angrebene blandt favoriterne tidligere på etaperne end vi så i pyernærerne. :)

Link to comment
Share on other sites

>Puglist.

På TV2´s hjemmeside udtaler Basso følgende; "Jeg gik hårdt efter at få hentet se­kunder i klassementet. jeg fik jo en etapesejr i går, så det var ikke det væsentlige for mig. Det var fint nok, at han vandt". "Vi snakkede ikke sammen. Hverken i går eller i dag", sagde Basso.

Altså ingen aftaler.

Så er det vist min tur til at bøje mig. :)

Fra nu af, så lytter jeg bare når det gældere cykelsport, ok? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share