Tour på tv


ziggymund
 Share

Hvilken kanal er dit tv stillet ind på?  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tv2

Synes ofte eurosports kommentarorer bliver lidt trættende i længden, men jeg kan ikke påstå jeg har hørt meget på dem i år.

Er det bare mig, eller er billedet ikke også bedre hos tv2 end eurosport? Jeg har tdc-kabel :unsure:

Jeg vil prøve at se etapen i morgen på eurosport, for at give dem en fair chance ;)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, så fortrækker jeg Eurosport - bortset fra under reklamerne - jeg zapper dog stadig lidt frem og tilbage. Leif Mortensen har problemer med at udtale navne - og de kan begge være lidt for meget at høre på - men de ved noget om cykelsport. Som cykelnørd er det ofte pinligt at høre på TV2 kommentatorer. Det gik helt galt på den etape hvor TV2 kommentator råber "Baso vinder igen - jeg er helt sikker" - Lance Armstrong sad stille og roligt bag Basso og lunede trøjen op - det var så tydeligt at han var sikker på at han kunne rykke forbi.

Leth ved meget om løbet . men han ved ikke meget om cykling i en mere konkret forstand - i mange år kommenterede han Bugnos smukke store runde tråd - og det var også elegang - men hvad han aldig fik sagt - og sikkert ikke viste - var at Bugno kørte med læmgere pedalarme end resten af rytterne - og det høre litesom lige så meget med som Leths mere "åndelig og mytiske" forklaringer - som jeg nu også har været en stor fan af - men han har ligesom ikke mere at sige nu - han er blevet passager - ikkel deltage og skaber i dækningen længere.

'Vi man høre noget om f.eks. hvordan de forskellige rytter sider på cyklen under nedkørsler og hvad det betyder - ja så er det Eurosport der er kanalen!

Du har ret MaxP - Eurosport har lidt rungere billeder - deres signal har også været en ekstra tur op til sataliten...

Link to comment
Share on other sites

Ser Tv2 - er meget stor fan af Jørgen Leth, som jeg ser som en DKs største nulevende begavelser... (nu er jeg jo også film buff).

EuroSport er grimmere - og har set 1 eller 2 etaper hos dem... men det er som om det er lidt forkert. Har altid set det på Tv2 - så det er på en eller anden måde mest rigtigt for mig.

Desuden kan jeg ikke klare kanaler der viser reklamer...

Thomas Kristensen er super prof. - men vil dog give Arne ret i at han her nogle dumme svipsere ind i mellem - som det eksempel der bliver nævnt klart understreger...

Link to comment
Share on other sites

Ser TV2.

Jeg har ikke brug for ekspertkommentatorer. Det eneste jeg efterspørger er, at kanalen har tætte forbindelser til danske interesser (CSC, Rasmussen osv.), for at høre om seneste skader, dagens CSC taktik osv. For hvad angår teknik og taktik generelt, så behøver jeg ikke nogen halvbøvet kommentator der sidder og forklare noget som halvdelen af befolkningen skal forstå - det har jeg selv styr på.

Og hvad angår, hvad der sker i feltet, udbrud osv. da bruger jeg nettet og eget stopur når det er nødvendig (her gælder om at gætte kvalificeret - dette sted kører udbryderne forbi NU - hmmm, lad mig se, de er vel ca. 2.30 min foran - mon ikke produktionen skifter til hovedfeltet indenfor ca. 2 min - hmmm, jo - okay, så tager jeg tid).

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser primært TdF på TV2, da der ikke er reklamepauser. Desuden er jeg en stor beunder af Leth. Thomas Kristensen syntes jeg klarer sig udemærket på trods af en del begynderfejl. Det er dog tydeligt at han har gjordt en del research og sat sig ind i de enkelte rytteres resultater og lignende, hvilket man absolut ikke kunne sige om Mader de sidste år han kommenterede. TV2´s kommentator team ville helt klart have gavn af at blive udvidet til en trio med en kommentator der også kender til de mindre ryttere på holdene.

Eurosports dækning er helt klart bedre, hvad angår kendskab til ryttere og kommentatorernes overblik over hvem der sidder i de enkelte grupper. Men reklamepauserne er et stort irritationsmoment.

Desuden bør det nævnes, at tyske ARD har en fremragende dækning af cykelsport. Deres kommentatorer har en viden om rytterne som er fuldt på højde med Eurosports.

Link to comment
Share on other sites

Reklamerne på Eurosport er helt klart et irritationsmoment. Jeg kan ser gerne tv2 i begyndelsen af etaperne og efter etapernes afslutning for at fange de seneste interviews med Riis og rytterne (og se LIVE billeder fra CSC-bussen, det er jo helt vildt haha :lol:).

Undervejs og specielt i afslutningen af etaperne ser jeg dog Eurosport. De har det bedste overblik og har en cykeltaktisk indsigt, der gør at de kan analysere rytternes dispositioner på et helt, helt andet niveau end tv2. Og så har de en god evne til at genkende ryttere i feltet, så man netop aldrig mister overblikket. Det synes jeg er en fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share