styrketræning + anden sport


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

.. jeg ved godt at der på et andet dansk forum er postet flere programmer, der viser styrketræning sammen med boksning. Men jeg er ikke 100% sikker på at de programmer er noget for mig, hvis jeg også gerne vil være bedre i de 3 store løft. Det program som det, der er på:

http://www.ironmag.com/ct_training_for_boxing.html

er kanonspændende, men kræver nok en betydeligt større work capacity, end jeg har, da der er 12 træningspas i løbet af en uge.

Så jeg har gået og tænkt en del over det.

Jeg er endelig færdig med mit Ian King program, der slet ikke var ringe, og vil nu gerne igang med noget endnu mere styrketræningsorienteret. "problemet" er bare, at jeg nok ikke kan køre programmer der er helt så hårde som I "rene" styrkeløftere, hvis jeg også gerne vil kunne Bokse, da det virkelig er noget, der tærer på kræfterne.

Så, er der nogen , der har nogen tips, til en der går og spekulerer på at lave et program, der kan gøre mig bedre i de 3 basisøvelser og samtidig have kræfter/overskud til boksningen? Ikke nødvendigvis hele programmer, men tips!

Jeg har tænkt på at bruge 5*5 træning i de store øveler+ nogen assisterende øvelser, men er der smartere måder at gøre det på?

Mit nuværende træningssplit hedder 3 vægttræningspas og 2 boksetræningspas om ugen

Mange venlige hilsner Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackmoore!!

Jeg er selv i samme situation som dig, med hensyn til at kombinere styrketræning med anden sport!

Efter min mening kan du sagtens følge med de "rene" styrkeløftere selvom du har to gange boksningstræning om ugen.

For det første er to gange om ugen ikke så voldsomt, at det skulle gå ud over din styrketræning, og min personlige erfaring siger mig at det mht at opbygge styrke ikke betyder det store.

Er man ude efter de største biceps, kan det godt være at de bliver 0,2345 cm mindre, men ellers mener jeg ikke der er nogen problemer! Jeg kan kun se det som en fordel at du har en god kondition, styrke, bevægelighed og alle de andre ting du kan tage med fra boksetræningen.

Jeg har selv i et godt stykke tid kørt med en del 5x5 træning, og du kan da evt. lure lidt i min log - og gerne stille spørgsmål!

Det skal lige tilføjes at en del af mine træningsdage ligger samme dage som konditionstræning/idræt!

Hvis det har interesse er mit første rigtige styrke program med 5x5 og eksplosiv træning blevet lagt under artikler på getbig... her: program Det er udarbejdet i samarbejde med Thomas J, så det skulle være helt i orden. Jeg har da også selv haft gode erfaringer med det!

held og lykke

DBM

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen...Fint program du har der.

Jeg kan godt lide strategien. Kan man med fordel bytte om på Squat og dødløft, så man får både CAT og tung dødløft i løbet af en uge og så kun en squat session?? Bare som en tanke?

Andre forslag:

At ændre dips til close grip benches (vidunderlig øvelse, men det er dips jo også)

At ændre back raises til goodmornings (nu er jeg jo endelig ved at lære den)

+ eventuelt smide 1 biceps og 1 hase øvelse ind?

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Hey, Blackmoore!

Som Thomas J skriver er det ikke noget problem at bytte rundt som du forslår det!

Grunden til at du ikke finder goodmornings er simpelthen at jeg på det tidspunkt brugte utrolig meget tid på min squat og dødløft teknik, derfor var det lidt voldsomt også at give sig i kast med goodmornings.... som jeg aldrig havde lavet på det tidspunkt!

goodmornings og CG-bænk vil kun gøre programmet bedre! :)

Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå!!

DBM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Altså hvis du bokser seriøst virker det fuldstændig vanvittigt at du bruger mere tid på supplerende træning (hvilket styrketræningen jo er i denne sammenhæng), i stedet for at træne noget mere boksning. 2 gange boksning om ugen er da alt for lidt? Og hvis du bokser på så lavt plan ville en ekstra dag med boksning om ugen da ville kunne hjælpe din boksning meget mere end alverdens styrketræning. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share