bear v2.0


 Share

Recommended Posts

Tak Kenneth og Hr K.

Ifølge dig Kenneth, hvis jeg har forstået det rigtigt, vil du anbefale en lavere start % end den Hr k viser, hvis du kører en liniær cyklus, og en højere hvis du vælger wavecyklus?

Hvis du starter helt nede på 60% vil bear settene så ikke blive for lette. Hvis din 5 rm er 100, vil du komme under 50 kg i bear settene. Her kan man jo blive ved med at lave 5'ere næsten uendeligt. Hvad anbefales så? Kortere pauser mellem sets, eller bare stoppe når du har nået en passende mængde set?

Edited by Shredded
Link to comment
Share on other sites

Ifølge dig Kenneth, hvis jeg har forstået det rigtigt, vil du anbefale en lavere start % end den Hr k viser, hvis du kører en liniær cyklus, og en højere hvis du vælger wavecyklus?

Det er ihverfald en mulighed at starte lavere, 60-65 % og der er jo ikke noget i vejen for at beholde den vægt i 2., 3. .....20. sæt, så længe vægten er forholdsvis lav.

Steve Justa, der har skrevet Rock, Iron, Steel anbefaler en vægt til høj volumen træning på 70% af max og et nyt max forsøg hver 2. eller 3. uge. (Steve Justa er yderst respekteret i RKC regi).

Flere sæt er også en mulighed over 20 er heller ikke noget problem, så længe hele passet max. varer 45 min.

Så alt i alt er der masser af muligheder for at manipulere med intensitet, volumen, densitet osv. Det er bare med at komme igang og afprøve det. Vi er alle forskellige, så den eneste måde du kan vide om noget vil virke for dig, er at prøve dig frem.

Accept the challenge of the russian kettlebell- or else!

Kenneth Jay, RKC

www.strengthrevolutions.com

Link to comment
Share on other sites

Prøvede den lige i dag (med DB).

Genial øvelse. Bevægelsesmønstret minder meget om det man bruger ved slag og slippe-ud-af-træls-situation-i-gulvkamp.

Tak for tippet Kenneth. Bænkpres er hermed forvist fra mit træningsprogram 

Glæder mig at høre! Der er ingen tvivl om at øvelsen har potentiale til at styrke dit slag og undvigelsesteknikker i gulvkamp langt bedre end BP.

"if you´re a fighter you have absolutely NO business doing benchpresses!"

Power to you!

Kenneth Jay

Link to comment
Share on other sites

Mht. alternating floorpress, så laver jeg den liggende på en bænk, hvor håndvægtene under hele øvelsen holdes parallelle med kroppen. Er det korrekt udført?

affirmative! jeg går ud fra det er håndens stilling du hentyder til? Det gør ikke nogen videre forskel om hånden er proneret (håndfladerne vender mod fødderne), kantstillet (håndfladerne mod hinanden) eller supineret (håndfladerne mod ansigtet). I det sidste tilfælde kunne bevægelsen ligne et uppercut ganske godt, så variér bare stillingen af hånden (train same but different!- som Pavel siger)

Strength & Power to you!

Kenneth Jay, RKC

Link to comment
Share on other sites

affirmative! jeg går ud fra det er håndens stilling du hentyder til? Det gør ikke nogen videre forskel om hånden er proneret (håndfladerne vender mod fødderne), kantstillet (håndfladerne mod hinanden) eller supineret (håndfladerne mod ansigtet). I det sidste tilfælde kunne bevægelsen ligne et uppercut ganske godt, så variér bare stillingen af hånden (train same but different!- som Pavel siger)

Tak for svaret. Jeg er temmelig tilfreds med øvelsen selv om jeg ikke kan mærke, at den går i brystet. Jeg er lidt spændt på om øvelsen kan måle sig med bænkpress mht. hypertrofi.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share