Det gule armbånd


Cervantes
 Share

Recommended Posts

For et stykke tid siden anskaffede jeg mig et af de famøse gule armbånd:

Wearyellow/Livestrong. - som jo har fyldt en del af medie billedet for dette års tour.

Nu er jeg flere gange blevet spurgt om hvorfor jeg gider at rende og reklame for "sådan en som Armstrong" og lign. nedladende spørgsmål.

Der flere årsager - for det første har jeg slev (som så mange andre) haft kræftsygdommen tæt inde på livet, så tæt det kan blive uden selv at have sygdommen - og mærket de "ofre" den sygdom kræver, og giver derfor hellere end gerne et bidrag til kampen mod sygdommen når jeg kan.

Foruden mener jeg at Armstrong er en stor mand - på alle måder det ord kan forstås. Jeg nærer en dyb og inderlig respekt for ham og hans person. Plus at jeg er stor fan af tour de france.

Men hvad mener i? - er armbåndet blot et oppustet medie stunt for Armstrog og Nike - eller er den en reel og ærlig ting med et godt formål?

Giv jeres uforbeholdne mening til kende!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er da ret så sikker på at det er rimeligt reelt, så vidt jeg har hørt, så går overskuddet vist videre ubeskåret.... - men er ikke helt sikker. :unsure:

Men tag ikke fejl af det, hvad enten Amstrong indrømmer det eller ej, så har det unægteligt en god PR værdi for ham - men det gør jo ikke pengene dårligere, hvis de lander de rigtige steder... :)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg kan læse på diverse amerikanske hjemmesider og bla på wearyellow.com, er at

Armstrong gør et stort stykke arbejde for bekæmpelse af kræft.

I Danmark kunne vi sagtens bruge en lignende person med den baggrund, der vil stå frem og yde en indsats for bekæmpelse af kræft.

Nu vi er ved humanitære organisationer, så ville jeg for et par år siden afholde en spinningmarathon på 3 timer, hvor medlemmerne skulle betale 100 kr og pengene skulle ubeskåret gå til Hjerteforeningen.

De ville ikke være med, idet en spinningmarathon var for "ekstremt".

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en god idé!! Har du købt det i DK?

Wearyellow/Livestrong armbåndet kan købes følgende steder i DK:

Kræftens Bekæmpelse (Østerbro)

Cykel City (Vesterbrogade)

Heino Cykler (Østerbrogade og Roskildevej)

Fabin Cykler (Roskilde)

Sportsmaster (Bruuns Galleri Århus)

Cafe Kong Pedersen (Allégade 13)

Nørgaard (Strøget København)

Armstrong har siden sin sygdom viet en stor del af sit liv til at samle midler til kræftforskning. Det er blevet mandens hjertesag og der er absolut ingen selvpromovering over det. Angående Nike har Armstrong altid fremhævet, at de var en af de få sponsorer som blev hos ham og støttede ham igennem sit livstruende sygdomsforløb. :)

Link to comment
Share on other sites

Har købt det hos Heino Cykler (den på Roskilde vej) - der er min cykel pusher! :w00t:

Lagde for øvrigt lidt mere en tier... :)

Der står på pakken at beløbet går ubeskåret, og at Nike samt distributører afholder alle udgifter (sponserer).

Det er jo ikke fordi jeg kun har fået negative kommentarer - men det var bare den holdning der alligevel kom for dagen af en størrelse som overraskede mig. :blink:

MEN lige meget hvad bære jeg overbåndet - 1. for at vise støtte til kampen mod kraft. 2. for at vise min støtte til Armstrongs arbejde. 3. fordi jeg er huge fan af tour de france :bigsmile:

ps. bidrager skam også til Kræftens bekæmpelse! B)

pps. skal til spinning maraton på søndag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det armbånd er sgu ikke andet end en ny måde at sælge støttelodder på.

Men ok, så længe pengene kommer i kassen det rigtige sted er det da fint nok med mig. Personligt gider jeg bare ikke gå rundt og skilte med sådan et, da jeg mener det er mere mode end reel støtte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share