Fedtprocentmåler


Cervantes
 Share

Recommended Posts

Har altid fået målt min fedtprocent hos lægen - men kunne godt tænke mig at kunne klare det selv.

Overvejer at erhverve mig en tang magen til den som bliver testet på mol.

Men da jeg ikke ejer en badevægt (ja -det sgu rigtigt) - tænkte jeg at købe en sådan med indbygget måler. ..

Men er de pengene værd? Nogen der har erfaringer med køb? Brug? Hvad er bedst? Forskellige modeller? Priser? OSV?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Nogen der kender noget til de her "Full body composition scales" ?

Her er en af slagsen.

http://www.tanita.co.uk/index.cfm?page=con...ts&categoryID=4

Angiveligt kan de måle alt, ikke kun ændring i fedt% men også muskelmasse osv.

Kan det virkelig passe? Har hørt at de findes i forskellige centre, men jeg har sgu aldrig set kamelen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjovt nok selv lige ledt efter en dansk pris men har ikke kunne finde en, jeg tror ikke de er kommet til dk endnu.

Jeg har dog fundet priser i england, £ 130, ~ dkr. 1.484,- for en BC532 til sammenligning koster en TBF576 £ 75,- ~ dkr. 862,- (er pt på tilbud i dk til 499,-)

Engelske priser er fundet hos www.scalesexpress.com

Jeg har prøvet en Tanita TBF300 i mit center, den måler Weight, BMI, BMR, Fat %, Fat Mass,

Fat Free Mass, Total Body Water. Jeg syntes den virker rimelig præsis.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

xxxxx har en Tanita fedtmåler på tilbud til 599.- i øjeblikket. Normalprisen skulle angivelig være 1499.-

Edit: Jeg må vist ikke angive firma- og produktnavne :bblush: . Men prøv at søge på tanita + tilbud på google ;) .

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

Panda: jo du må. Det er kun kosttilskud, der er omfattet af reglen.

Fra reglerne: 8. Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud.

Prøv iøvrigt at søge lidt på "Tanita" og "impedans" med søgefunktionen, de har tidligere fået en ret hård medfart.

Link to comment
Share on other sites

Klaus Jensen: Tak! Så blev jeg det klogere :)

Og interesserede kan så finde tilbuddet på:fitnessgruppen.dk :lol: :lol:

Kvaliteten kender jeg ikke til, udover at den type fedtprocentmålere generelt er temmelig upræcise.

Eva

edit: og i mellemtiden har Silenced så overhalet mig med et bedre tilbud på den samme vægt :lol:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

1 ting jeg IKKE forstår er at I siger at de er upræcise...

Hard Work bruger sådan en vægt og jeg har set dem MANGE andre steder også..

Tro i ikke kun det er de BILLIGE der stinker????

Den tanita jeg linkede til er sat næsten 1000kr ned.. Den er da IKKE billig så..

Jeg har også set nogen til 30000kr og så kan jeg ikke forstå de er upræcise.. Så ville jeg da ikke give så mange penge for det

Men det er jo også bare min mening

Link to comment
Share on other sites

Om de virker er jo det mest interessante..

Det kan jo godt være den sat 1.000,- ned, men hvis den er det materiale værd som brugt på den er det jo lige fedt ( - procent :lol: )...

Men der må næsten være nogle tests et sted - har bare ikke kunne finde dem...

Ellers må man jo bare prøve - og så få dobbelt testet resultatet hos lægen og så klage hvis den ikke virker :devil:

Det ender jo nok sådan. 600,- er jo heller ikke en formue.

Link to comment
Share on other sites

Om de virker er jo det mest interessante..

Det kan jo godt være den sat 1.000,- ned, men hvis den er det materiale værd som brugt på den er det jo lige fedt ( - procent :lol: )...

Men der må næsten være nogle tests et sted - har bare ikke kunne finde dem...

Ellers må man jo bare prøve - og så få dobbelt testet resultatet hos lægen og så klage hvis den ikke virker :devil:

Det ender jo nok sådan. 600,- er jo heller ikke en formue.

nope og den jeg har linket til er 100kr billigere hehe..

Synes bare at det er underligt at formaerne gider bruge ??????kr på en vægt/fedt% osv hvis den er upræcis

Link to comment
Share on other sites

Har også fundet den til en plov på maxim.dk

Både den og dourun ser jeg som kvalitets sider der står inde for deres indhold, så den køber jeg... har jo nemlig heller ingen badevægt og de ret dyre - spec. i glas.

Så kan jeg jo vende tilbage med resultatet!

Link to comment
Share on other sites

Har også fundet den til en plov på maxim.dk

Både den og dourun ser jeg som kvalitets sider der står inde for deres indhold, så den køber jeg... har jo nemlig heller ingen badevægt og de ret dyre - spec. i glas.

Så kan jeg jo vende tilbage med resultatet!

Jeg bestiller min her til den 1. august.. Min datter har druknet den vi har.. Den registrere intet før der er et udsving på MERE end 2 kilo... Lidt noget skod.hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de billige vægte med fedt % måling er meget upræsise, men de dyre modeller hvor man kan se hvor stor den fedt fri masse er mm, er noget bedre, her kan man da ihvert fald se hvad der er maskinen har registret.

Jeg tabte mig en del sidste år, og fik lavet nogle målinger på en Tanita TBF300 (til ca. kr. 15.000,-) her kan jeg se på udskrifterne at mens jeg havde et vægt tab på 11 kg så variede min fedtfri masse kun med op til 0,7 kg og at vægt tabet målt i fedt var ca. 11 kg, dette fordelt på 4 målinger.

Jeg "glemte" i en periode at styrketræne og lavede stort set kun konditionstræning hvorefter at jeg fik et vægttab men en forøgelse af min fedt masse (forkert kost og træning) så maskinen kunne måle forskel.

Link to comment
Share on other sites

De der Tanita har ry for at være rimelig præcise.

Men dem i linker til er alle rene fedt% målere, jeg leder efter en der også kan regne alt det med muskelmasse osv. ud. - Det er jo kun extra geil, men jeg vil godt give lidt extra for badevægtenes svar på alufælge.

Når nu man bruger så meget tid på at træne ville det naturligvis være sjovt at kunne følge udviklingen.

Men det ville være fedt hvis der var nogen som kunne finde en test og en dansk forhandler.

:-)

Link to comment
Share on other sites

De der Tanita har ry for at være rimelig præcise.

Men dem i linker til er alle rene fedt% målere, jeg leder efter en der også kan regne alt det med muskelmasse osv. ud. - Det er jo kun extra geil, men jeg vil godt give lidt extra for badevægtenes svar på alufælge.

Når nu man bruger så meget tid på at træne ville det naturligvis være sjovt at kunne følge udviklingen.

Men det ville være fedt hvis der var nogen som kunne finde en test og en dansk forhandler.

:-)

Den fedt% du har ganger du med din vægt og det resultat = hvor meget fedt i kg du render rundt med. Resten er så muskler knogler osv ..

Bare 1 mulighed :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt bare extra geil, men geil der kunne være sjovt at have.

I øvrigt kan nogen af dem beregne knoglemasse vs muskelmasse. Det kan du da ikke beregne hvis du kun kender din fedt% ???

Tror jeg ikke. Så skal du nok op i MANGE flere penge..

Den jeg er blevet målt med nede i Hardwork viste det her :

Bodytype : Standard

Age : 28 (Blev tastet)

Height : (Blev tastet)

Weight : 108,8kg

BMI : 32,1

BMR: 9617KJ

2299kcal (Det kcal antal man kan indtage UDEN at træne)

Impedance : 437 Ohm

Fat% : 28,6%

Fat Mass : 31,1kg

FFM : 77,7kg (Fedtfri masse)

TBW : 56,9kg (Aner det ikke)

Desirable range

Fat% : 14-20%

Fat mass : 12,7-14,9kg

Det var det..

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Tanita badevægt og man skal vist tage tallet med et gran salt. Men hvis man bruger vægten samme tidspunkt hver morgen, kan man godt bruge den som en indikator på hvorvidt fedtprocenten går op eller ned.

ok... Den kan da også kun være bedre end dem til et par hundrede kroner

Link to comment
Share on other sites

Som sagt bare extra geil, men geil der kunne være sjovt at have.

I øvrigt kan nogen af dem beregne knoglemasse vs muskelmasse. Det kan du da ikke beregne hvis du kun kender din fedt% ???

Jeg tror det er "fup". Forstået på den måde at det bare er en normal BIA vægt hvor man så ud fra diverse oplysninger om køn, alder ,højde etc. udregner et statistisk estimat på hvad knoglemasssen, vand , og LBM er.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. badevægte med fedt% måler.

Det kan såmænd godt være at det ikke er sandheden, der fremkommer fra vægtens display, men unøjagtigheden i målingen er for så vidt uden betydning. Hvis du altid bruger den samme vægt, der står det samme sted, på det samme tidspunkt af dagen og hvis du ellers føre en struktureret tilværelse (træning/kost) så er det jo lige meget om vægten siger 10 eller 12%. Hvis du er tilfreds med din krop når vægten siger 10%, så er det jo målet. Unøjagtigheden i målingen vil sandsynligvis være rimelig konstant.

Jeg bruger selv en OBH til ca. kr. 850, og den fremkommer kun med udsving i % (og kg) når jeg godt selv ved, at der er sket en noget med kroppen. F.eks. 6 ugers sygemelding/3 ugers ferie osv.

Når jeg holder mig til min trænings- og kostplan viser det kære apparat de samme 4% fedt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale den Tanita som maxim har til 499,- .. Jeg fik min i fredags, og målingen ligger på 11,5 med vægten, og 11,8 med tangen.. Hvor i mod, min gamle Tanita (kan ikke huske model nummeret, men en gammel en, uden hukomelse) sagde mellem 15 - 16% ..

Men Athlet funktionen er måske lige gavmild nok, jeg opfylder de krav som Tanita beskriver som "Athlet" og har gjort det i over 3 år, men jeg har altså IKKE en fedt % på 6,8 .. :) .. desværre ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share