Den bedste baglårsøvelse?


JesperT
 Share

Recommended Posts

Mine yndlings er GHraises, rumænsk dødløft og Goodmornings, i tilfældig rækkefølge, da jeg mener, at de alle virker for mig, men nogen gange alligevel ikke helt sidder som de skal...

For mig går GMs nu mest i lænden, mens Rumænsk dødløft virkeligt kan give mig grusom doms :blink:

GHraises sidder for det meste også meget godt...

Det er desværre de 3 eneste haseøvelser, jeg rigtigt har beskæftiget mig med, men synes også at de har øget min styrke helt godt :)

Link to comment
Share on other sites

For mig er der ikke >>een<< suveræn baglårsøvelse. Føler kun at baglåret kan trænes tilfredsstillende ved at inkludere både knæfleksion og hofteextension.

1) keystone dødløft (maven skydes frem, ryggen er beskyttet og det giver god forspænding på haser)

2) liggende leg curl / hamstring raise (hips om haps)

3) Reverse hypers god øvelse for lænden - men ikke for haserne IMO

udgået af mit træningsprogram:

4) Goodmornings (føler den mest i lænden + vægten ligger ustabilt når man går langt ned)

5) stivbenet dødløft /rund ryg (sidstepladsen grundet skadespotentiale i lænd)

(har desværre ikke adgang til en Glute-ham-maskine)

Nu skal man jo være satans stærk for at kunne lave en glute-ham-raise, men ellers kan man da bare tage en vægtskive og placere på brystet eller tage et par håndvægte i hånden.

Ja det er nemt at putte mere vægt på ellers kan man bare lave øvelsen med kun 1 ben af gangen ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share