Antal reps.!


Teknikeren
 Share

Recommended Posts

Har man ikke det på dansk? :unsure: 

Jo det har man skam. Normalt staves det bare "adaption", og betyder tilpasning. "Adaptere" betyder at tilpasse sig. Kan huske jeg brugte ordet i en engelsk/dansk oversættelseopgave på et tidspunkt. :)

Link to comment
Share on other sites

taks max..

thomas j..

Ikke højest mulige intensitet i forhold til dit maksimale styrkeniveau. Højest mulige intensitet i forhold til dit KONDITIONERINGSNIVEAU

hvis man nogenlunde ved hvad ens muskler er konditioneret til, og man skal køre med den højst mulige intensitet i forhold til det, vil man så ikke skulle tage nogle sæts hvor man er nede på de 5*(en procent der overstiger ens konditioneringsniveau) og derfra have en progression igennem 3-4 sæts med ca. 4-5-6 reps....?

kan man ikke vide nogenlunde hvad ens muskler er konditioneret til.. f.eks. 70% af 1RM eller hvordan finder man ud af det..?

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Forklaring:

Først vil jeg køre 2*10 med max. Så vil jeg holde måske 2-3 minutters pause så kroppen på en måde tror det er mit max. Så vil jeg putte ekstra vægt på så jeg kan tage ca. 5 reps. På den måde tror kroppen jeg har lavet max i første omgang, men da jeg så putter de tog 5 reps på skulle det gerne give en del syre i armene :lol:

Link to comment
Share on other sites

Forklaring:

Først vil jeg køre 2*10 med max. Så vil jeg holde måske 2-3 minutters pause så kroppen på en måde tror det er mit max. Så vil jeg putte ekstra vægt på så jeg kan tage ca. 5 reps. På den måde tror kroppen jeg har lavet max i første omgang, men da jeg så putter de tog 5 reps på skulle det gerne give en del syre i armene :lol:

:lol:

ok. Så hurtigt sker tilpasningen nu ikke. Den samme vægt kan måske bruges 4-6 træninger før man bør øge vægten, men det er svært at sige noget præcist.

Kroppen tilpasser sig dog lette vægte hurtigere end tunge, så når vægten er relativt let bør man nok øge lidt hurtigere end når vægten er tungere.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Hvad er det mest nyttige antal reps for masse?

Der er et udemærket HST program på dette udemærkede sites forside. Der følger endda en forklaring med. Det er min opfattelse, at dette program (og teorien bag) er almindeligt accepteret af de fleste, som værende et godt grundlag for at opbygge masse. Lav dine egen personlige tilpasninger omkring øvelser og vægt, så tror jeg du får "svar" på din træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share