DØDLØFT


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej gutter og gutinder.

Ja igår skulle jeg for første gange prøve at dødløfte rigtigt med stang. Jeg har squatet en del, og lavet dødløft med løse vægte før.

Jeg lagde ud med 45kg som jeg synes var rimeligt. (Sikkert latterligt lidt i mange af jeres øjne) . Jeg synes det er RIMELIG svært. Jeg har det problem at jeg får en voldsom trang til at save mine knæ af under denne øvelser. hvordan undgår man at de kommer i vejen? Når vægten skal løftes er det ikke er problem, men når den skal sænkes synes jeg at jeg kommer til at bukke underligt i ryggen når den skal ud over knæene.

Er der nogen der vil beskrive hvordan man udfører dette korrekt. jeg har to øvelses bibiloteker hvor jeg har kigget på øvelsen, og prøvet, men de er åbenbart for kort beskerevet.

Der ud over jeg har monster ondt i ryg og lænd i dag, hvilken ikke er et godt tegn, det skulle jo ikke belaste lænd vel. Men det gør godt nok nas.

Link to comment
Share on other sites

Når du skal løfte vægtstangen igen, stræker du benene ud først(ikke helt self.)og derefter følger overkroppen.

Du kan også lade være med at bukke så meget i knæene. Dødsløft behøver ikke at udføres hvor vægtstangen rører gulvet for at være effektiv. Udfør ALTID dødløft langsomt og koncentreret. Koncentrer dig om at bruge musklerne og ikke svinge vægten op.

M.-

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackice.

Jeg vil give Michael 100 % ret - opsøg en instruktør i et center, lad vedkommende vise dig hvordan du udfører øvelsen korrekt. det ville være rigtigt dumt at påfører dig en rygskade pågrund af dårlig form.

Balance mellem ryg og ben er nøgle ord, i et succes fuldt død løft.

Link to comment
Share on other sites

Måske beskrev jeg det forkert, eftersom jeg selv udfører dl i en glidende bevægelse, men det var nu den bedste måde jeg kunne forklare det på. Blackice, tjek linket ud hvis du kan åbne det - det kan jeg ikke med min browser. Og stadigvæk er det også en mulighed at udføre dl uden at bukke i knæene. Spørg en instruktør som Michael foreslog dig.

M.-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Micah,- det er fuldstændig korrekt. Fordi der står instruktør på ryggen af en person, behøves han/hun ikke at vide hvordan man laver dødløft, og da slet ikke hvis han/hun er instruktør i et af de her supermoderne fitnesscentre, hvor folk kommer for at være hip og møde andre mennesker. Så kontakt en stykeløfterklub.

Men et godt råd, er at du måske skulle starte med at træne din lænd, så du er sikker på at muskulaturen i din lænd, er i stand til at støtte rygsøjlen optimalt under udførelsen af dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Altså det skal lige tilføjes at jeg har trænet ryg og lænd meget længe.

Så det er altså ikke nyt for mig det her. Jeg er blot i tvivl om hvordan et korrekt dødløft udføres. Men jeg har altså trænet dødløft lige siden jeg postede det første indlæg omkring dette.

SÅ jeg har prøvet at følge de råd jeg nu har kunne fremskaffe.

Men er der nogen af jer der kender til gode Styrkeløfterklubber eller Lign, i Ballerup, farum, eller værløse. Med Farum som første prioritet, værløse som anden og ballerup som tredje.

Ikke fordi jeg har tænkt mig at dyrke styrkeløft, men fordi jeg ikke skal i et normalt fitness center.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share