Progression


Silenced
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg siddet og læst og spurgt et stykke tid og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget progression jeg skal smide ind i mit program..

Hvornår skal jeg stige i vægt??

Er det når jeg kan tage over 12 gentagelser eller andet??

Hvad er bedst at sætte op for mig. Vægtene eller sættene??

Skal jeg sætte tingene op pr dag eller uge eller????

Jeg kører min 2 sæt afhængig af dagsformen.. Jeg er ved at tabe mig så jeg ved godt jeg ikke skal forvente for meget, men lidt har også ret..

Håber I forstår mit sp. ellers må I jo lige spørge ind til det..

*Flemming*

Edited by Silenced
Link to comment
Share on other sites

Kort sagt: du skal stige i vægt, når din krop er klar til det! :tongue:

Lang forklaring:

Når du kommer op på 12 gentagelser med XXkg, så øger du med 1,25/2,5kg. Alt efter hvad det er for en muskel og hvor meget overskud du har.....

Når du er kommet op på 3-4 sæt, vil der i første omgang ikke være nogle grund til at tage flere sæt.

Sæt antal af kg og/eller sæt op fra gang til gang (når din krop er klar til det).

;)

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt: du skal stige i vægt, når din krop er klar til det! :tongue:

Lang forklaring:

Når du kommer op på 12 gentagelser med XXkg, så øger du med 1,25/2,5kg. Alt efter hvad det er for en muskel og hvor meget overskud du har.....

Når du er kommet op på 3-4 sæt, vil der i første omgang ikke være nogle grund til at tage flere sæt.

Sæt antal af kg og/eller sæt op fra gang til gang (når din krop er klar til det).

;)

ok.. Så bliver det nok kilo grundet tidspres fra september..Men det finder jeg ud af til den tid hehe

Grunden til jeg spurgte er at der er 1000000 mange meninger om hvor mange antal reps og sæt der er optimalt og jeg kan ikke finde rundt i det..

Link to comment
Share on other sites

Ingen sæt/rep kombination er optimal for alle og hele tiden.

Den måde AntonD foreslår var faktisk sådan jeg kørte det første stykke tid, og hvis jeg ellers havde overvejet at spise fornuftigt på det tidspunkt havde jeg sikkert også fået mere ud af det massemæssigt. Styrken steg stille og roligt :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen sæt/rep kombination er optimal for alle og hele tiden.

Den måde AntonD foreslår var faktisk sådan jeg kørte det første stykke tid, og hvis jeg ellers havde overvejet at spise fornuftigt på det tidspunkt havde jeg sikkert også fået mere ud af det massemæssigt. Styrken steg stille og roligt :)

det er jo det.. Det er jo "kun" styrke jeg kan regne med stiger stille og rolig da jeg cutter for vildt lige nu ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share