trænigs program..


usser
 Share

Recommended Posts

det er sådan at jeg nu skal til at træne seriøst, og så tænkte jeg, at der er så mange folk herinde med kanoon meget erfaring osv. er det muligt at få jer til at lave sådan et program til mig?

her er nogle facts om mig, hvis det hjælper på sagen...

:::::

Alder = 17...snart 18

højde = omkring 175 cm

vægt = 69-70 kg

jeg har haft trænet i omkring 2 år

:::::

mit mål med træningen er, at få taget nogle kg muskelmasse på, og jeg ønsker at træne 6 gange om ugen.

PS: hvis det er muligt ønsker jeg at træne ben flere gange om ugen, da jeg har hørt, at man vokser af det!?

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg forslår et lidt mere utraditionelt split. Du kunne f.eks. prøve SAB's program, som er følgende:

Hver gang:

Squat   5x6

Dødløft   5x6

Bænkpres   5x6

Military pres   5x6

BB-row   5x6

Mandag:

Cuban pres 3x8

Tirsdag:

Siddende læg   3x8

Onsdag:

BB-Curl   3x6

Dips   3x6

Jeg vil dog foreslå at du ikke kører med fuld power hver gang i de store øvelser

F.eks. kunne du prøve følgende:

Mandag: Tung træning

Onsdag: Let/eksplosiv træning

Fredag: Medium træning

Sådan kører du 4-5 uger af gangen, så tager du en uges deload og kører forfra igen.

Bemærk følgende: Lette, medium og deload uger er IKKE ensbetydende med flere rep og lavere kg, som mange fejlagtigt tror.

Det drejer sig om at sætte lavere kg på, måske færre sæt, men ellers samme antal rep.

Det er iøvrigt ikke kun bentræning du vokser mest af, men også basisøvelser generelt. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ja sku!

Du vokser nødvendigvis ikke mere af træne mere.

På den anden side kan du også lave programmet lidt om, således at du træner 4 dage i stedet for.

Som programmet er nu, bliver hver enkelt træningspas lidt langt.

Du kan f.eks. gøre følgende:

Mandag: Store øvelser, tungt

Tirsdag: Små øvelser - Cuban Press, curls, læg, etc.

Torsdag: Store øvelser, medium

Fredag: Store øvelser, let/eksplosivt

Link to comment
Share on other sites

Der er løbende progression i SAB's program :)

Usser: Du kan sagtens vokse ved kun at træne 3 gange i ugen. Jeg tog selv 12kg på ved at træne 2-3 gange i ugen. Alene et spørgsmål træningsmetode og kost.

Har du i de 2 år kørt meget DL, SQ og BP?

Jeg tænker på om din teknik er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Cilius :

det er sådan at jeg først lige er begyndt at træne squat, men bænkpres har jeg dog kørt lige fra jeg startede, angående dødløft der er jeg ikk begyndt endnu... men det gør jeg nok snart.

hvorlang tid tog det egentligt at tage de 10-12 kg muskelvægts på!?

Link to comment
Share on other sites

ca. 7-8 måneder for 12 kg. Men min kost blev også prioriteret ekstremt højt. Brugte en masse tid på at spise og lave mad :o)

Hvis du først lige er begyndt at køre SQ og DL, kan jeg godt anbefale programmet XAX linkede til i starten af posten. Der trænes de store 3 gange i ugen med forskellig intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Må indrømme at jeg virkelig ikke forstår hvorfor i er så begejstrede for at skulle bruge det program som "begynder" program.

Det er altså en stor workload for en som nok ikke lige har trænet så "styrkeløft" orienteret før.

Usser. 3 dage er fint. har aldrig trænet mere end tre dage om ugen. og er da ved at have opnået en respektabel størelse. Har taget 10kg på, på godt og vel 7 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share