træning af biceps


nybegynderen
 Share

Recommended Posts

Det jeg mener er forskellen på at lave en dumbell curl på følgende måder:

1. man drejer håndledet under løftet. Indersiden af håndfladen vender ind mod låret, når vægten er nede.

2.Indersiden af håndledet vender fremad, når vægten er nede, og håndledet drejes ikke i løftet (som at løfte en vægtstang)

Håber det hjalp.

Link to comment
Share on other sites

Hm ja, I see -

Personligt ved jeg at dumbell curls hvor du twister i håndledet ikke hjælper en meter. Jeg foretrækker at køre dem, som du siger - som en vægtstang uden twist. Nogle vil sikkert være imod det jeg siger, men det er igen kun personlig erfaringer. Synes ik' at jeg har oplevet den "top" som alle snakker om de får, når de har kørt de øvelser.

Jeg ville mene at du skal køre dem LIGE - hvis du er med - og gør det stabilt og godt, det har ihvertfald virket kanon godt på mig! Twist hvis du vil, men jeg synes ik' det giver andet end dumme skader.

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Det hedder ikke at twiste, for lige at få terminologien på plads. Det er en pronationsbevægelse. Og tilfældigvis er det en af biceps funktioner, at pronere håndleddet. Så ved at tilføje pronation til dumbell curls, så skulle man teoretisk set aktivere biceps musklen bedre, da fuld pronation i toppen giver en mere fuldstændig kontraktion. Om det virker i praksis, må være op til den enkelte at vurdere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har haft erfaringer da jeg kørte med lidt for tunge vægte: Hvis jeg pronerer kan jeg løfte mere end hvis jeg bare kører "lige"... Til gengæld føler jeg at biceps bliver trænet bedre når jeg kører lige... Hvis jeg skal løfte lidt mere pronerer jeg, ellers gør jeg ikke... Har dog hørt at man får underarmen med i øvelsen ved at gøre det... Det alene kunne naturligvis være en grund til at gøre det, så man kan holde ordentligt fast når man løfter noget MEGET tungt... ;)

Link to comment
Share on other sites

Som du kan se er det forskelligt fra person til person, hvilken øvelse der er bedst, hvad dumbell curls angår.

Som Cheat skriver, så kan han kører tungere når han "twister" (Ja undskyld mig udtryk endnu engang ;) ) men føler at han får mere ud af det ved at køre lige.

Selvfølgelig skal du løfte tungt, men jeg synes det er langt vigtigere at du løfter det du kan klare! Lad være med at lave nybegynder-fejlen hvor du bare knalder på med nogle vægte og laver øvelsen HELT forkert! Træn tungt, men ikke dumt.

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share