Styrkeløft


L^P
 Share

Recommended Posts

Ja titlen siger sådan set det hele, tror i Styrkeløft kan komme på OL-programmet?

Nej - det er en lille sport, der er flere forbund, vægtløftning står stærkt i den oplympiske tradition og styrkeløft er sværre at forstå for folk, for bare at nævne nogle grunde til at det ikke kommer til at ske. Dessvære.

Link to comment
Share on other sites

det ku da være meget cool,

men er mod-argumentet ikke at det minder for meget om vægtløftning ?

har en svag erindring om det vist blev nævnt engang :unsure:

men for min skyld må de gerne sende håndbold langt langt ud i mørket og tage styrkeløft med i stedet for...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kunne da være fedt, hvis styrkeløft kom med, men jeg tror desværre ikke det sker :(

Styrkeløft kommer nok ikke med pga. følgende:

-Vægtløftning er på programmet

-For meget udstyr

-En lille sportsgren

-Doping

Den olympiske komité prøver hele tiden at skære ned på antallet af sportsgrene, da OL er ved at vokse sig for stort, så det er svært at komme med som ny sportsgren.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Hvad satan laver Håndbold dog også på programmet der er fandeme mange mærkelige sportsgrene på programmet, jeg synes ikke holdsport skulle være på, kun enkeltmands-præstationer

Er meget enig. Holdsport så som håndbold, fodbold og basketball osv. burde ikke være med til OL. De er nok også kun med, fordi at de er meget populære. Håndbold ikke så meget som de to andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har osse siddet og undret mig over hvad vi skal med al det holdsport....

Det kan vi jo se til daglig !!

Det fede ved OL er da at man får set sportsgrene, som ellers ikke er så belyste.

Og her ville styrkeløft da absolut være en idé at tage med...

Der er sefølig en del man ikke ser, men man skal da ha muligheden.

(hvis det ellers ikke blir sendt på en kanal man ikke ka se, hostzuluhost)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, at der er noget specielt galt med at holdsport er med, så kan vi finde en guldmedalje i håndbold (selvom vi nok generelt bliver overfodret med håndbold i fjernsynet), og jeg kan se noget basketball :)

Men jeg ved ikke, hvad der specielt er galt med holdsport.

Mændenes fodboldsturnering burde dog sløjfes. Et krav for, at en sportsgrenen kan være på OL's program må være, at OL er højdepunktet i sportsgrenen, og i fodbold må man kun sende ungdomslandshold, så den opfylder på ingen måde dette krav.

At judo og brydning begge er med, skyldes nok at det er klassiske discipliner (ligesom vægtløftning).

Men der er ingen tvivl om at vægtløftning er langt mere seværdigt end styrkeløft.

Specielt i squat og bænkpres kan utrænede iagttagere dårligt nok se, at udøveren laver noget overhovedet, og udstyret hjælper bestemt ikke i den sammenhæng, når folk ikke engang kan gå ordentligt med udstyret på (jeg så 130kg klassen til VM i styrkeløft sammen med mine forældre, som ellers er ret sportsinteresserede og også ser vægtløftning, men de kunne slet ikke se meningen med styrkeløft). Så den er ikke seervenlig og samtidig er det nok en ret lille sportsgren, som ikke har store traditioner.

Så jeg tvivler stærkt på, at styrkeløft kommer på OL-programmet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er af den holdning, at det olympiske program skal skæres kraftigt ned. OL burde være forbeholdt klassiske sportsgrene så som svømning, atletik, fægtning, brydning og vægtløftning.  :)

Og boksning for satan! :angry:

Bemærk at jeg skrev "så som". Legene skulle selvfølglig ikke kun begrænses til de 5 sportsgrene jeg nævnte. Boksning skal helt klart være på programet. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette forsætter, kan det være vores vej ind til ol

Syntes at kunne huske at vægtløfterne, fik nogle advarsler til sidste ol

OL-vægtløftere taget for doping

OL: Ny dopingskandale i Athen, hvor mindst fem vægtløftere er blevet testet positive for doping

Mikkel Selin - 9:49 - 19. aug. 2004

Fem eller seks vægtløftere er blevet testet positive for doping forud for de olympiske lege i Athen, oplyser det Internatonale Vægtløftning Forbund (IWF) torsdag.

En talsmand for Den Olympiske Komite (IOC) sagde senere, at der var tale om fem positive test.

Ifølge nyhedsbureauet AP er en af de pågældende vægtløftere identificeret som marokkanske Wafa Ammouri, som blev afsløret allerede inden, hun i går skulle kæmpe i 63-kiloklassen. Det er endnu uklart om de øvrige dopingsyndere har nået at komme i aktion i Athen.

Link to comment
Share on other sites

Syv vægtløftere i dopingfælden

/ritzau/ - 20:09 - 19. aug. 2004

Syv olympiske vægtløftere er afsløret i dopingkontrollen ved OL i Athen, og sporten er nu truet på det olympiske program.

Ved OL i Sydney for fire år siden var der store problemer med dopede vægtløftere. For at rette op på sportens blakkede image var Legene i Athen nævnt som det stævne, der skulle markere en helt ny, dopingfri æra i vægtløftning. Men sådan skulle det ikke gå, for torsdag annoncerede arrangørerne, at syv udøvere er afsløret i dopingkontrollen ved OL i Athen.

De syv dopingramte er mændene Victor Chislean fra Moldova og Zoltan Kecskes fra Ungarn, og kvinderne Tratima Kumari Na fra Indien, Wafa Ammouri fra Marokko, Nan Aye Khine fra Burma og Tyrkiets Shabaz Sule. Desuden er er der udpeget en unavngiven indisk kvindelig vægtløfter som dopingsynder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share