Vægt med fedtprocentmåler


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Vægte med fedtmålere er en udemærket indikator for fedtprocent, du skal dog være forberedt på at fedtprocenten svinger meget i dagens løb, jeg har selv en sådan vægt og er udemærket tilfreds, jeg sammenholder resultaterne med fedttangs målinger, så er jeg sikker på at få den nøjagtige fedtprocent, mit problem er at jeg cykler, derved er mine ben meget veltrænede mens min overkrop bare er der.

Link to comment
Share on other sites

Det virker umiddelbart som et fornuftigt køb. Prisen er ok og fedt% angivelsen på 0,1 giver mulighed for at følge detaljerne (om det er relevant ?????).

Har selv en OBH til ca 800,- som jeg er ok tilfreds med. Jeg tager dog altid fedt%-målingen med en smule skepsis, da vædskeindtaget over dagen, godt kan give udsving (opad!!!) i fedt%.

Jeg vejer/måler mig altid 3 gange lige efter hinanden, for at sikre mig mod tilfældige udsving og altid på samme tidspunkt af dagen: morgen efter toilet men inden mad.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Den der går vidst til 130kg, og jeg kan næsten regne ud at du aligevel har et mål om at tabe dig.

Måske skulle du bare købe den, og så holde øje med at fedt% falder indtil du har tabt dig nok til at den kan følge med?

Har selv bestilt den fra maxim der linkes til i tråden, så sidst på ugen skal jeg gerne give min vurdering af den.

Link to comment
Share on other sites

Den der går vidst til 130kg, og jeg kan næsten regne ud at du aligevel har et mål om at tabe dig.

Måske skulle du bare købe den, og så holde øje med at fedt% falder indtil du har tabt dig nok til at den kan følge med?

Har selv bestilt den fra maxim der linkes til i tråden, så sidst på ugen skal jeg gerne give min vurdering af den.

Har du kastet noget oveni for at spare de 50 i fragt?

Den er jo lige 1 kr for billig til gratis fragt...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Har lige hentet pakken på posthuset...

Og den skulle være god nok med de 34%, var ellers bange for at det var noget rent sukkersnask...

Skulle selvfølgelig prøve måleren med det samme: 10,1 %...

Men skal da heve gang i nogle fastemorgen målinger...

Hygge

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Splejs.... ;)

Hentede min pakke i går. Vægten ser jo ud til at fungere ok. Der stod en graf i vejledningen for hvordan fedt% udvikler sig over dagen, og det harmonerer rimelig godt med hvad jeg målte. - 27,7% i morges...

Men vægten vejer konsekvent ca 1kg for lidt.

Pulveret testede jeg til træning i går. Blandet med vand smager det ikke for godt, men kan drikkes. Tror faktisk du kunne få en udemærket shake ved at hælde noget Skummetmælk i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke præcis hvad forskellen er når man slår atlet måling til. Men der står i manualen at den er for dem som dyrker mere end 10 timers sport om ugen. Det der menes er jo nok folk i topform (=ikk mig)

Om den vejer et kg for lidt er jeg egentlig ligeglad med, for den gør det konsekvent, så når bare man kan følge udviklingen er det jo fint nok.

Og jo, jeg har prøvet at holde den op mod målebåndstesten her fra MOL, og de ligger rimelig tæt på hinanden, så det passer fint nok med hvad spejlet siger. Jeg har en fedt % på 27,5, og det passer jo fint med de ca 10kg fedt jeg skal smide for at komme ned på de 15% mit mål er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke præcis hvad forskellen er når man slår atlet måling til. Men der står i manualen at den er for dem som dyrker mere end 10 timers sport om ugen. Det der menes er jo nok folk i topform (=ikk mig)

Det handler om at en impedans fedtprocent måler tager fejl af "unormal" stor muskelmasse og tæller det med som ekstra fedt. Den indstilling er da bedre, men lige så upræcis om den type måling i øvrigt. Selvfølgelig kan man da bruge dem til at sammenligne sig selv fra gang til gang - men det kan spejelet og tøjet også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger nu ikke Atlet, selvom jeg da så småt er begyndt at bygge lidt masse på.

Synes alm måling kommer tættere på hvad virkeligheden er, men den laver nu nogen underlige udsving engang imellem.

Her til morgen påstod den at fedt% var 26,4 mod 24,9 fredag morgen (begge målinger lavet på samme tid af dagen osv). Det er da ok, bortset fra at jeg er 100% sikker på at jeg ikke har været i kalorieoverskud i weekenden. Umiddelbart skulle en så kraftig stigning jo så ikke være muligt.

Men ok, det er vidst mere et spørgsmål om at man skal se det over en længere periode for at kompensere for sådanne udsving.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share