CSC til Vueltaen


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Ifølge cyclingnews.com stiller CSC med følgende hold til Vueltaen.

171. Carlos Sastre

172. Thomas Bruun

173. Manuel Calvente

174. Vladimir Goussev

175. Jörg Jaksche

176. Peter Luttenberger

177. Jakob Piil

178. Frank Schleck

179. Brian Vandborg

Et stærkt hold, hvor Sastre og Jaksche må anses for to gode bud i klassementet. De kan forvente god støtte i bjergene af Calvente og Luttenberger, samt formentlig den unge Schleck. Til de flade etaper er Piil og Thomas Bruun et par gode bud, det bliver specielt spændende, at se om Bruun tør blande sig i massespurterne, hvor han i sine to første år som pro viste lovende takter, i år har han dog intet vist på det punkt. Iøvrigt bliver det intressant at følge de to neoproer Goussev og Vandborg i deres første GT. :)

Link to comment
Share on other sites

Håber det bliver oprejsning for Jaksche og til dels Lüttenberger, der begge "glippede" Touren.

Calvente har jeg (måske uretfærdigt) aldrig haft den store fidus til, selvom han har forbedret sig hos CSC.

Frank Schleck (da han kom til holdet tænkte jeg - hvem er det!?) har virkeligt imponeret mig - han bliver jo bare bedre og bedre!

Men enig i, at Gousev og Vandborg nok bliver de mest interessante at følge! Er Vladimir Gousev virkeligt det kæmpetalent vi går og tror (håber) han er... og Vandborg må jo meget gerne gå hen og blive det næste store danske etapeløbstalent.

Det bliver rigtigt spændende :)

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

>Scorpio

Jaksche og "Lutten" vil helt sikkert vise noget efter deres manglende Tourdeltagelse. Jaksche har jo kørt rigtigt flot i de perioder, hvor han ikke har været skadet i år. Luttenberger har derimod ikke vist det store i år, så mon ikke han vil forsøge at få oprejsning i Vueltaen?

Calvente er vel købt som decideret hjælperytter, og han får da ofte ros for sin store arbejdsindsats på trods af han ikke selv leverer de store resultater. Men sidste år kørte han faktisk flot i Vueltaen, da han efter Sastre blev syg fik en mere fri rolle. Jeg tror faktisk han blev bedste CSC-rytter i sidste års Vuelta.

Frank Schleck er simpelthen super. Han er en af fremtidens superryttere, jeg kan blot ikke finde ud af om han vil udvikle sig til en kommende stjerne i de kuperede klassikere eller etapeløbene. Jeg har hele tiden troet, at hans udvikling gik i retning af en rytter der kunne vinde løb som Liège-Bastogne-Liège, Amstel, Fléche Wallonne og Lombardiet. Men efter den kørsel han viste på den hårderste bjergetape i Tour de Suisse i år har jeg fået troen på ham som en mand til de store etapeløb. På stigningen op til mål satte han den dag så stærke folk som Ullrich, Dario Cioni og Txema Del Olmo. De eneste som han ikke kunne følge på stigningen var Georg Totschnig og Fabian Jeker. Det viser virkligt at manden har format, specielt når det var den første gang han kørte bjerge af den kaliber i løb.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver rigtigt spændende med et så stærkt hold. :)

Ja, men spørgsmålet er om holdet er stærkt nok. På papiret ser flere af holdene i årets Vuelta ufatteligt stærke ud.

T-Mobile stiller med Vinokurov som kaptajn, samt så stærke hjælpere som Cadel Evans, Andreas Klier, Tomas Konecny og Paolo Savoldelli. Vinokurov er på vej tilbage efter den skade der holdt ham ude af Touren og virker virkligt som en mand der vil revanchere sig.

Vini Caldirola stiller med den tidligere Girovinder Stefano Garzelli som får stærk støtte af blandt andet Steve Zampieri, Pavel Tonkov og Roberto Sgambelluri.

Saeco kommer med årets komet, den kun 22-årige Girovinder Damiano Cunego, som skal på sin første store opgave uden for Italien. Han bliver virklig intressant at følge, i Giroen var han jo virklig urørlig i bjergene. Hans formodede stærkeste hjælpere bliver Eddy Mazzoleni, Juan Fuentes, samt østrigske Gerrit Glomser.

Us Postal stiller tilsydenladende med et lidt skuffende hold. Jeg havde håbet at se Azevedo og Rubiera i Vueltaen, men det ser ikke ud til at de er med. Men selv uden dem kan de mønstrer et hold med så stærke folk som Floyd Landis, Manuel Beltran, Benoit Joachim og Víctor Hugo Peña.

Saunier Duvals hold ser uhyggeligt stærkt ud. Det bliver virkligt spændende, at se om Joseba Beloki er tilbage efter sidste års alvorlige styrt i Touren. Udover Beloki er der så stærke ryttere som David Cañada, Juan Carlos Domínguez, Fabian Jeker, Miguel Angel Martín Perdiguero og Leonardo Piepoli. På papiret et virkligt frygtindgydende hold.

Lampre kommer med Francesco Casagrande som har fået ødelagt det meste af sæsonen af sygdom og skader, men han skulle være tilbage i topform. Lampre kommer desuden med verdensmesteren Igor Astarloa, samt Juan Manuel Garate som før har vist flot kørsel i både Giro og Vuelta.

Phonak stiller med Oscar "Babyface" Sevilla som de seneste par sæsoner har skuffet fælt, men vi kunne da håbe at Vueltaen blev løbet hvor han igen fik gang i cyklen. Af andre stærke folk på Phonak bør nævnes Santos González, José Enrique Gutierrez, Oscar Pereiro, samt slovenske Tadej Valjevec.

Hos Euskatel er Zubeldia kaptajn, da Mayo er ude med kyssesyge. Zubeldia var en af de mange der skuffede i TdF, men vil helt sikkert forsøge at få oprejsning her. Euskatel har desuden den stærke veteran Roberto Laiseka til start, en rytter jeg personligt savnede i Touren.

Fassa Bortolo kommer med det helt store tog til Pettachi, men har desuden i de to Darioer, Frigo og Cioni to gode folk til bjergene og klassementet. Specielt Cioni er en rytter jeg forventer mig meget af, han har holdt løbspause han over sommeren efter sin virkligt flotte indsats i Giroen og Schweitz Rundt.

Illes Belares kommer med et stærkt hold, hvor Mancebo og Menchov er de to kort til klassementet. De bliver som sædvanligt støttet af stærke folk som Garcia Acosta, Mikel Pradera og Unai Osa.

Allesio Bianchi stiller med de to danskere C.M. Møller og Michael Skelde. Begge har været hårdt ramt af skader i år, så det kunne være godt at se dem gører en god figur i Vueltaen. Møller er jo en rytter der traditionelt gør det rigtigt godt i den spanske rundtur. Andre ryttere på holdet der bør nævnes er Chauchioli, Moreni og Hvastja.

Kelme kommer med den uge spanske komet Alejandro Valverde, han må betegnes som sin generations mest komplete rytter, da han både formår at sprinte og kører stærkt i bjergene.

Liberty Seguros stiller med det nok stærkeste hold i årets Vuelta. I Roberto Heras, Isidro Nozal og Igor Gonzales de Galdeano har de nummer 1, 2 og 4 fra sidste års klassement. Desuden har de i Koldo Gil manden der er udråbt til det største talent siden Indurain, samt stærke hjælpere som Vicioso, Serrano og tjekkiske Hruska. Manolo Saiz´s tropper vil helt sikkert forsøge at revanchere den skuffende Tour.

Desuden stiller Cofidis, AG2R, Cafés Baqué, Rabobank, Quikstep, Costa Almira/Paternina og

Relax Bodysol til start, men ingen af holdene stiller med ryttere som jeg tror på i det samlede klassement.

Alt i alt et rigtigt stærkt felt, hvor man ikke kan komme sovende til succes. Der er ingen klar favorit som Armstrong var det i Touren med et hold som var uslåeligt. Men derimod mange favoriter fordelt på flere stærke og jævnbyrdige hold. Vueltaen kunne nemt gå hen og blive årets mest underholdende GT. :)

Link to comment
Share on other sites

Vueltaen kunne nemt gå hen og blive årets mest underholdende GT. :)

Helt enig. Giro'en led hårdt under manglen på (ikke-italienske) klasseryttere og selv om vi herhjemme syntes TdF var fed pga. Bassos succes, så synes jeg spændingen var til at overse, ikke mindst fordi det hurtigt blev klart at næsten alle udfordrerne til LA utroligt nok stillede op i ikke særlig god form.

Jeg glæder mig meget til at se hvad især de unge spaniere som Nozal og Valverde kan stille op mod Beloki, Zubeldia og Heras.

Jaksche kan sikkert gøre en god figur og slutte i top 10, han vil kunne formentlig kunne regne med god støtte af Luttenberger og Calvente i bjergene. Spændende at se hvem der skal afløse Piil'en, som tilsyneladende ikke bliver klar igen før næste sæson.

Jeg synes nu nok CSC har valgt en farlig strategi med en del ryttere, som enten ikke har kørt 3-ugersløb eller ikke tidligere har gjort sig synderligt godt bemærket i dem. Omvendt, så er det frisk nok at give dem den udfordring. Eller også er det bare et udtryk for at Vuelta'en ikke rangerer så højt hos CSC.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jaksche kan sikkert gøre en god figur og slutte i top 10, han vil kunne formentlig kunne regne med god støtte af Luttenberger og Calvente i bjergene
Hvad med Sastre? Han er da den CSC-rytter jeg har mest tiltro til i klassementet.
Jeg synes nu nok CSC har valgt en farlig strategi med en del ryttere, som enten ikke har kørt 3-ugersløb eller ikke tidligere har gjort sig synderligt godt bemærket i dem.

Det er da kun Vandborg og Goussev der ikke har kørt GT før. Schleck tror jeg endeligt vil vise sit format i de helt store løb, og både Calvente og Bruun kørte fornuftigt i sidste års Vuelta. Så jeg syntes egenligt holdet ser fint ud.

Spændende at se hvem der skal afløse Piil'en, som tilsyneladende ikke bliver klar igen før næste sæson.

Mon ikke det bliver Bekim eller Blaudzun?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Sastre? Han er da den CSC-rytter jeg har mest tiltro til i klassementet.

Nå ja, jeg havde overset Sastre på startlisten :)

Spændende at se hvem der skal afløse Piil'en, som tilsyneladende ikke bliver klar igen før næste sæson.

Mon ikke det bliver Bekim eller Blaudzun?

Tjo, det kunne det godt ende med. Tror mest på Bekim, da Blaudzun længe inde TdF-holdet blev udtaget havde frabedt sig at køre de store rundture i år.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Aaah dejligt - en løbsside på engelsk! Det kunne italienerne lære noget af, deres er så godt som altid kun på italiensk.

Tja, det afspejler vel deres ambitionsniveau ... eller hur ? I år var der jo stort set kun italienske hold til start, hvoraf en del nødvendigvis måtte være fra 2. division. Lidt ærgerligt, for de har jo terrænet til at lave et løb, der ikke står tilbage for tour'en. Nå, men det kan være det der Pro Tour show giver løbet lidt frisk luft i form af et par ekstra mio. €

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Aaah dejligt - en løbsside på engelsk! Det kunne italienerne lære noget af, deres er så godt som altid kun på italiensk.

Tja, det afspejler vel deres ambitionsniveau ... eller hur ? I år var der jo stort set kun italienske hold til start, hvoraf en del nødvendigvis måtte være fra 2. division. Lidt ærgerligt, for de har jo terrænet til at lave et løb, der ikke står tilbage for tour'en. Nå, men det kan være det der Pro Tour show giver løbet lidt frisk luft i form af et par ekstra mio. €

Protouren vil helt sikkert give Giroen et løft, da reglerne jo foreskriver at holdene skal kører alle Protourens løb. :)

Link to comment
Share on other sites

Super - manden beviste jo ved OL at formen er der..
Han har vist tigget og bedt om at komme med i Vueltaen, for at få mest muligt ud af den gode form. :)
Ærgerligt med Piil.. nu har jeg ikke fulgt helt med på det seneste.. er han ude resten af sæsonen pga knæskaden, der brød op under Touren?

Det ser vist sådan ud. :(

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Ivan Basso henne?

Toscana er vist et meget godt bud :)

Basso har været kørende siden starten af året og er nok ved at være færdig for i år. Sastre, der vel må være det bedste bud på en top 10 i GC sammen med Jaksche, har f.eks. holdt meget lav profil frem til maj-juni, så han burde have masser at skyde med endnu. Det må Jaksche også have efter at have holdt en længere ufrivillig løbspause, der bl.a. kostede tourdeltagelsen. Spændende bliver det også at følge Schleck, der tilsyneladende kun bliver stærkere som sæsonen går.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, at have læst at Basso vil forsøge at bygge op til endnu en formtop sidst på året med henblik på VM, samt at hjælpe Bartoli i Giro di Lombardia. Derimod skulle Voigt og Julich vist nærme sig deres sæsonafslutning. Men det bliver som du skriver yderst intressant og følge Schleck i Vueltaen. Han har udtalt, at han skal prøve og se hvad han kan i klassementet. :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather..

De hedder Euskaltel, ikke Euskatel. Og De hedder Illes Balears, ikke Illes Balares.

Og hvis det skal være 100% korrekt hedder de Euskaltet - Euskadi og Illes Balears - Banesto;)

Sune

Tjah, det har du vist ret i. :)

Iøvrigt kommer Francesco Casagrande, Lampre og Carlos Golbano, Paternina-Costa de Almería ikke til start i Vueltaen pga for høj hæmatokritværdi. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share