Tugwell og Maze!


Hr Henning
 Share

Recommended Posts

Jeg har det rigtigt godt med at se at det "mine" 2 gamle idrætsgrene der har vundet medaljer de seneste dage. Roning og Bordtennis

Maze/Tugvells doublemedajle var fantastisk. Jeg kan huske Finn fra hans tid som drenge og junior spiller. Der var 4-5 andre spillere med større talent end Finn og den gang troede vi ikke helt på ham - men han havde den vijle til at træne konstant og viljen til at blive bedre.

Bordtennis forgår i ekstrem grad oppe i hovedet. Nummer 50 i verden kan ikke meget mindre med battet end nummer 5 - forskellen er i det mentale - både ved bordet og i træningsrummet.

Så det danske par består af et naturtalent og en der har arbejdet sig støt op i styrke over 15 år. At Maze i modsætning til andre store talenter før ham har indfriet meget af det hans talent lovede, det må tilskrives Peter Sartz - og nok også samarbejdet med Finn - der er så mange ting der skal passe sammen i topidræt...

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gammel bordtennisspiller melder sig under fanerne :)

Det var skide flot af Maze og Tugwell, det eneste der var lidt ærgeligt var, at det var Person og Waldner de mødte i kvartfinalen. Jeg havde gerne set mine gamle helte hive metal med hjem til Trekronor.

Da jeg var aktiv spiller for 15-20 år var det netop J-O, Person og Peter Karlson der var på landsholdet (jeg spillede faktisk engang et par bolde med Peter Karlson til på en træningslejr i Halmstad :bigsmile: ). Det er næsten helt utroligt at se, at det er de selvsamme spillere der stadig kan følge med i toppen af verdenseliten. Men underligt at alle de svenske supertalenter der tæskede os noget så eftertrykkeligt, aldrig kunne slå helt igennem og støde de gamle af tronen.

Men det var da dejligt med en bette medalje til dannevang :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share