HST


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med 10 rep cyklus, da det pludselig slog mig at jeg i nogle øvelser starter langt lavere end jeg sluttede min 15 rep cyklus med. Er det meningen ? det må da virke ineffektivt når man slutter med 2*15*75[kg] i squat og til næste træningspas skal til at køre 2*10*64? :blink:

Nogen der kan hjælpe mig? :unsure:

progression: 5%

max15: 75[kg]

max10: 80[kg]

max5: 85[kg]

/Zoater

Link to comment
Share on other sites

progressionsprocenten bruges i HST-regnearket til at regne baglæns fra hver xRM, derfor vil en høj procent ofte resulterer i det du har konstateret, nemlig zig-zag med vægtene.

Med mindre man føler det er nødvendigt med et par lette træninger, så vil jeg foreslå du sætter procenten så du undgår overlap. Dette kan også meget vel betyde at du skal sætte den forskelligt til hver reprange.

Link to comment
Share on other sites

Kunne man ikke forestille sig, at det var svært at få sit max løftet, i så mange sæt ?

Det kunne man godt forestille sig.. Men det gør ikke så meget.

Fokus bør lægges på at opnå det ønskede antal reps i første sæt, og dernæst så mange som muligt i de efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Man kunne klart forvente, at det ikke kan passe, at 15rm, 10rm og 5 rm ligger så tæt på hinanden. Med mindre du ikke vejer noget, så svarer det jo til, at tallene er stort set identiske.

Flexipecs, Oki, så lyder det også fornuftigt for mig.

Jeg må nu indrømme, at jeg også ligger og knokler med nogenlunde de samme vægte. Hos mig er der i de forskellige perioder, mellem 5 og 7,5 kg's forskel på max.

Efterhånden som man bliver stærkere, og max'et derefter, så kunne man jo forestille sig at spredningen blev større.

Link to comment
Share on other sites

Flexipecs> men så kommer jeg til at faile i sidste sæt, er det lige meget??

Du bør stadig ikke køre til failure.

Den mest simple måde at undgå at ramme failure er, at lige så snart rytmen i øvelsen bliver langsom eller besværet, så skal vægten slippes..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke studeret, hvad guruerne siger om max test under HST, men ellers skal der efter min mening være mindst 5 minutters pause før en max test i en øvelse, og man kan ikke lave mere end en max test pr. muskelgruppe pr. træningsdag.

Jeg vil gætte på, at max-test resultaterne afspejler neural udmatning nærmere end muskulær udmatning, men det kan TJ og andre bedre udtale sig om.

Link to comment
Share on other sites

indian spirit>>>Kan du virkeligt squatte så mange kg? No offense, men ud fra dit billede vil jeg skyde dig på at være 16..........det lyder da helt vildt du kan det!

Jamen mange tak da. Er 16 år ja, og har squattet i 3-4 måneder. Mit 5Rep. Max fik jeg for 1½ måned siden til 80 kg. Hvilket også var grunden til at jeg skrev i omegnen af hans vægte :)

Edited by Indian Spirit
Link to comment
Share on other sites

ja selvfølgelig er jeg da misundelig over det..........siger da sig selv......... mener selv jeg giver alt hvad jeg har i mig når jeg kører 8x62 kg og jeg er alligevel en del større,ældre og muskuløs efter hvad jeg kan bedømme ud fra hans billede.........

Link to comment
Share on other sites

ja selvfølgelig er jeg da misundelig over det..........siger da sig selv......... mener selv jeg giver alt hvad jeg har i mig når jeg kører 8x62 kg og jeg er alligevel en del større,ældre og muskuløs efter hvad jeg kan bedømme ud fra hans billede.........

Ved ikke. Mine ben har jeg altid hadet, da jeg syntes de var alt for store, ift. Jævnaldrene. Med træning er dette dog gået væk, og jeg er begyndt at kunne lide dem. De er 60 cm. I omkreds, og vil nok mene at det er et af mine fortrin, i hvert fald i forhold til resten af kroppen - som du selv taler om <_< :bigsmile:

Edited by Indian Spirit
Link to comment
Share on other sites

ummm....var altså ikke ment som et dis........hvis du opfattede det sådan........tværtimod.......... er bare vildt forundret..............og jeg har ikke set resten af din krop........er bare et skud ud fra dit ansigt og kinder........har du da pics ude?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share