Bryst Muskler


NeM
 Share

Recommended Posts

Tjaaa, som overskriften siger. hvilken øvelse kan jeg skal jeg bruge med en håndvægt for at træne brystmuskler ??

PS: Lad være med at "snakke sort" - Snak så en nybegynder kan forstå det... og lad være med at komme med irreterende commentere som: " Det er en dum ide kun at træne bryst muskler" For jeg træne faktisk andet, tak!

Har du kun en håndvægt eller har du flere??? Nå, men anyway. Har du kun Dumbbell kan du lave pullovers (nogen ville måske kalde den en rygøvelse). Har du flere kan du køre alm. bænkpres og skrå bænkpres.

Hvis du er en diskopumper type kan du jo passende køre en omgang flyes til at brænde patværket helt af og samtidig få træne noget kavalergang :tongue:

Der var vi da lige et par stykker der ikke var hurtige nok ud af starthullerne :lol:

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

prøv lige selv at spænde hjelmen.....

dumbell betyder håndvægte.

incline er skråbænk med hovedet oppe, decline er skråbænk med hovedet nedaf. flad er.....flad.

de øvelser jeg så snakker om, kan du køre i de 3 variationer.

hvis du gider klikke på det link jeg sendte dig, kan du se med egne øjne hvad det drejer sig om.

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, som overskriften siger. hvilken øvelse kan jeg skal jeg bruge med en håndvægt for at træne brystmuskler ??

PS: Lad være med at "snakke sort" - Snak så en nybegynder kan forstå det... og lad være med at komme med irreterende commentere som: " Det er en dum ide kun at træne bryst muskler" For jeg træne faktisk andet, tak!

Har du kun en håndvægt eller har du flere??? Nå, men anyway. Har du kun Dumbbell kan du lave pullovers (nogen ville måske kalde den en rygøvelse). Har du flere kan du køre alm. bænkpres og skrå bænkpres.

Hvis du er en diskopumper type kan du jo passende køre en omgang flyes til at brænde patværket helt af og samtidig få træne noget kavalergang :tongue:

Der var vi da lige et par stykker der ikke var hurtige nok ud af starthullerne :lol:

no skrev han i første besked at han frabedte sig dumme kommentarer

Link to comment
Share on other sites

prøv lige selv at spænde hjelmen.....

dumbell betyder håndvægte.

incline er skråbænk med hovedet oppe, decline er skråbænk med hovedet nedaf. flad er.....flad.

de øvelser jeg så snakker om, kan du køre i de 3 variationer.

hvis du gider klikke på det link jeg sendte dig, kan du se med egne øjne hvad det drejer sig om.

han sagde jo det skulle skæres ud i pap, så giv ham en chance

Link to comment
Share on other sites

Ganske almindelige armbøjninger. Det virker udemærket.

Ved nu ikke om armbøjninger er den bedste løsning til bryst - det virker ihvertfald ikke for mig.

Jeg har trænet karate i en del år og kunne der tage en hel del armbøjninger uden problemer. Til trods for det, forblev mit bryst ret svagt.

Link to comment
Share on other sites

Ganske almindelige armbøjninger. Det virker udemærket.

Ved nu ikke om armbøjninger er den bedste løsning til bryst - det virker ihvertfald ikke for mig.

Jeg har trænet karate i en del år og kunne der tage en hel del armbøjninger uden problemer. Til trods for det, forblev mit bryst ret svagt.

jamen så kunne du da bare lave dem på en arm B)

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, som overskriften siger. hvilken øvelse kan jeg skal jeg bruge med en håndvægt for at træne brystmuskler ??

PS: Lad være med at "snakke sort" - Snak så en nybegynder kan forstå det... og lad være med at komme med irreterende commentere som: " Det er en dum ide kun at træne bryst muskler" For jeg træne faktisk andet, tak!

mvh Nicklas Skaalum

Hej, og velkommen her i forumet.

Man kan træne næsten alt med et par håndvægte og med øvelser med sin egen vægt

Har du set denne artikel om komplet træning med håndvægte. ?

Bænkpres med håndvægte også kaldet brystpres øvelsen ses midt på siden af dette link er øvelse for brystet.

Iøvrigt er der mange andre gode håndvægt øvelser på den side.

Her er bænkpres link også

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Ved nu ikke om armbøjninger er den bedste løsning til bryst - det virker ihvertfald ikke for mig.

Jeg har trænet karate i en del år og kunne der tage en hel del armbøjninger uden problemer.  Til trods for det, forblev mit bryst ret svagt.

jamen så kunne du da bare lave dem på en arm B)

Ingen problemer der :devil: . Ikke desto mindre nægtede min brystmuskulatur at vokse.

Kæmper stadig med min latterlige lave vægt i bænkpres :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ved nu ikke om armbøjninger er den bedste løsning til bryst - det virker ihvertfald ikke for mig.

Jeg har trænet karate i en del år og kunne der tage en hel del armbøjninger uden problemer. Til trods for det, forblev mit bryst ret svagt.

Jo nok ik så mærkelig hvis det hele tiden har været med din egenvægt ;) og desuden har du jo nok været >15rep hvilket er langt inde i cardioland :tongue:

Link to comment
Share on other sites

>>NeM, hey kid , du skal snakke pænt, og hvis du gad bruge 30 minutter, kunne du nemt selv læse dig frem til øvelser..du spørger, og forlanger at få det hele serveret, hvilket er den dimentrale modsætning af filosofien bag BB/styketræning, hvor man må arbejde hårdt for resultat..og være stolt af det..

Spis din havregrød og masser af grøntsager, spil lidt playstation med kammeraterne, tag ud i skoven og leg krig..be a kid ;-)

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, som overskriften siger. hvilken øvelse kan jeg skal jeg bruge med en håndvægt for at træne brystmuskler ??

PS: Lad være med at "snakke sort" - Snak så en nybegynder kan forstå det... og lad være med at komme med irreterende commentere som: " Det er en dum ide kun at træne bryst muskler" For jeg træne faktisk andet, tak!

mvh Nicklas Skaalum

Prøv lige at spende hjelmen og skærer det ud i pap.. Hva' betyder: flad decline press, decline db press , incline db press, samme tre variationer af flyers ?!?

Hva' ude for at få nye venner? B)

Floor presses er en udeærket øvelse for en uden bænk.

Hvis man er for doven til at indtaste floorpresses i en søgemaskine er det klaret hér: http://www.google.com/search?q=floor+press...=utf-8&oe=utf-8

Armstrækninger: kan gøres hårdere ved at tage en rygsæk på ryggen med vægt i.

Ganske god bryst øvelse.

Armstrækninger kan gøres mere "pat specifik" på denne måde:

255pushup1.jpg

255pushup2.jpg

Beskrivelse:

Put the "booties" on your hands (or towels under your hands) and assume a traditional push-up position where your body is perpendicular to the slide. Your hands should be slightly wider than shoulder width apart. Lower yourself until your chest touches the slide, then push up while simultaneously pulling the hands together. At the top position, the thumbs should almost be touching.

Next, "walk" your hands out to the original starting position (hands slightly wider than shoulder width) and continue for the prescribed repetitions. If you're advanced, "push" your hands out to the starting position instead of "walking" them out. For this exercise, it is best to increase the reps first. Once you can perform 10 sets of 5 reps, increase the load (add weight).

God fornøjelse.

Mavesure knægt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

>>NeM, hey kid , du er ikke gammel nok til at træne, anden ting, du skal snakke pænt, og hvis du gad bruge 30 minutter, kunne du nemt selv læse dig frem til øvelser..du spørger, og forlanger at få det hele serveret, hvilket er den dimentrale modsætning af filosofien bag BB/styketræning, hvor man må arbejde hårdt for resultat..og være stolt af det..

Spis din havregrød og masser af grøntsager, spil lidt playstation med kammeraterne, tag ud i skoven og leg krig..be a kid ;-)

Jeg har ellers hørt om en ret klog mand.. Morten Zacho hedder han vist, der skrev en artikel om børn og styrketræning.. På en hemmelig hjemmeside...

Motion-online.dk!!!

http://www.motion-online.dk/styrketraening...styrketraening/

Konklusionen lød vist:

Hvilke retningslinier kan man så sætte for børns vægttræning?

1. Som udgangspunkt skal børn ikke træne med vægte der er tungere end at de kan løftes 8-15 gange.

2. I starten kan der trænes 8-15 gentagelser med vægte der sagtens kunne være løftet flere gange.

3. Efterhånden som et grundlæggende styrke- og teknikfundament etableres kan der arbejdes tættere til udmattelse i hvert sæt. Eksempelvis 12 gentagelser med en vægt der maksimalt kan løftes 12-15 gange.

4. Træning med flere end 15 gentagelser har den ulempe, at det generelt er en kedelig og demotiverende måde at træne på.

5. Der skal satses på alsidighed. En bred vifte af forskellige øvelser skal anvendes. Som udgangspunkt anvendes øvelser der involverer flere led i samme bevægelse.

6. Der kan anvendes vægte, kropsvægt og andre redskaber til styrketræningen. Det er ikke redskabet der er kritisk, men derimod måden det anvendes på.

Husk dette er konservative retningslinier.

Inden man kommer med fejlagtige "råd" burde man som minimum have læst de artikler der findes på denne side :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey PtPoul!

Med alder menes der jo ikke altid, alder målt i fysiks udvikling :bigsmile:

Det er ikke noget problem i at træne styrketræning som 14.årid mht muskler og knogler..men mht. led skal man være påpasselig.

Og evt brug af tilskud, eks. Alpha LipoicAcid, Kreatin, omnimin etc. bør børn/unge holde sig langt fra.

Evt. problem jeg kan se ved børn dyrker BB, er manglende livserfaring, hvilken måske evt vil komme til udtryk i overkådhed etc, hvilke kan skabe alvorlige kroniske skader. Så jeg mener børn/unge skal alliere sig med en erfaren, og tage det stille og roligt..utålmodighed er nr.1 fjende..og som 14.årig er man ikke just den rigeste kamel når det kommer til tålmodighed.

Hvis kids gerne vil have en crispy krop, så kan de begynde at svømme, og evt. få udarbejdet et program hvor de ikke bruger vægte (dumbells, barbels etc), men kun egen

kropsvægt, så er man sikker på de ikke overbelaster sener og led, eller træner forkert. (men det er de sikkert ikke interesseret i, for så går det alt for langsomt med at voks..min

point med børn ikke bør træne BB, manglende tålmodighed)

Hvis du følger overtsående, så ganrantere jeg, du bliver fysisk stærk, sunde led og får den flotteste naturligt skåret atletiske figur om nogle år....og som bonus, vil den fysiske aktivitet være ren guf for din mentale sundhed (hvilket ren bb ikke er)

Nu kommer det selvfølgelig også lige an på hvilken kost forældre føder børnene

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget problem i at træne styrketræning som 14.årid mht muskler og knogler..men mht. led skal man være påpasselig.

Og evt brug af tilskud, eks. Alpha LipoicAcid, Kreatin, omnimin etc. bør børn/unge holde sig langt fra.

Evt. problem jeg kan se ved børn dyrker BB, er manglende livserfaring, hvilken måske evt vil komme til udtryk i overkådhed etc, hvilke kan skabe alvorlige kroniske skader. Så jeg mener børn/unge skal alliere sig med en erfaren, og tage det stille og roligt..utålmodighed er nr.1 fjende..og som 14.årig er man ikke just den rigeste kamel når det kommer til tålmodighed.

Har du læst artiklen på forsiden? Dine svar mht led lyder ikke som om at du har!
"Styrketræning giver alt for høje belastninger"

Styrketræning giver ikke højere belastninger end musklerne selv producerer. Sammenligner man med de belastninger barnekroppen udsættes for i andre idrætsgrene som f.eks. gymnastik eller fodbold, så vil belastningerne i disse være højere end ved vægttræning. Tag f.eks. en gymnast der laver et kraftspring eller et kæmpesving i ringene. Belastningen her overstiger markant kropsvægten pga. af de kraftige retningsændringer.

Hvem snakkede om kosttilskud?

Underligt at tale om det, når emnet ikke har været nævnt i tråden?

Creatin: et af de mest gennemtestede produkter i historien. Eneste negative bivirkninger mulig forhøjelse af risikoen for at pådrage sig kompartment syndrom.

Er det relevant for barn/teenager at indtage creatin? Nej.

ALA, er en potent antioxidant og "insulin mimicker". Jeg kender ikke dette produkt godt nok til at kunne sige noget præcist om hvorvidt det skulle være et problem at indtage dette som barn. Men det er irrelevant da børns insulinsensitivitet i langt de fleste tilfælde vil være fremragende.

Mht. at alliere sig med en ældre, fremragende idé hvis pågældende er kompetent på området. Dette anbefales forøvrigt også i den udemærkede artikel, jeg linkede til.

"Styrketræning giver alt for høje belastninger"

Styrketræning giver ikke højere belastninger end musklerne selv producerer. Sammenligner man med de belastninger barnekroppen udsættes for i andre idrætsgrene som f.eks. gymnastik eller fodbold, så vil belastningerne i disse være højere end ved vægttræning. Tag f.eks. en gymnast der laver et kraftspring eller et kæmpesving i ringene. Belastningen her overstiger markant kropsvægten pga. af de kraftige retningsændringer.

Mht træning med egen kropsvægt:

Igen kan du ikke have læst artiklen:

Børn og styrketræning er et kontroversielt emne, som ofte blive forsimplet til konklusionen: "kun træning med egen kropsvægt". Dette er en forsimpling, der ikke har bund i saglige argumenter og som i visse sammenhænge er direkte uheldig.
Hvorfor ikke bare holde fast i "kun egen kropsvægt"

For det første fordi det ikke giver mening. Kropsvægt vil i nogle tilfælde være en belastning langt over maksimalkapaciteten og i andre tilfælde en meget let belastning. For det andet giver det indtryk af at børn ikke må røre ved vægte, hvilket er uhensigtsmæssigt. Specielt fordi træningsformen appellerer til en gruppe af børn som kan have svært ved at gøre sig i andre idrætsgrene. Overvægtige børn er ofte ret stærke og vil derfor let få succesoplevelser ved vægttræning. Der er ikke mange idrætsgrene der appellerer til overvægtige børn og netop derfor er det uansvarligt at lave et skræmmebillede.

At du anbefaler svømning er meget fint. Men debatten gik på styrketræning.

Din afsluttende kommentar er helt henne i skoven.. Skulle styrketræning ikke forbedre depressive tilstande?

Medgivet forskning har påvist at aerob træning giver en større forbedring ved depression end styrketræning gør. Men begge motionsformer er fremmende for den mentale helse.

Jeg finder det også påfaldende at du anbefaler svømning frem for styrketræning med henblik på at styrke leddene.

Det neddenståemde review påpejer at det må forventes at forebygge/minimere sværhedsgraden af overuse injuries (overbelastningsskader). Dvs. er forebyggende ifht. ledskader!

Strength training in children and adolescents.

Webb DR.

Center for Sports Medicine, Saint Francis Memorial Hospital, San Francisco, California.

Strength is the ability to exert muscular force against resistance. It is a fundamental requirement of most daily physical activities of children and of adults. Strength training is the use of progressive resistance exercise methods specifically to increase strength. Strength training for children and adolescents is not without risk. Proven medical concerns relate to back, shoulder, and other joint injuries and to hypertension and related diseases. However, the rate of injury is probably rather low, comparable to many youthful activities that are considered safe. Also, the incidence and severity of injury can probably be minimized by adherence to the guidelines presented. Children may be expected to become stronger with appropriate training. Increased strength can enhance their performance in those athletic activities in which strength, power, or speed are required. It may reduce the incidence and severity of overuse injury in sport. However, it cannot reasonably be expected to protect against serious, acute injury in sport.

Lidt mere info om skader og vægtløftning taget hér fra http://216.239.59.104/search?q=cache:3r5Ah...&hl=da&ie=UTF-8

Resistance training in youth, as with most physical activities, does carry some degree of inherent risk of musculoskeletal injury.  The research indicates that this risk is no greater than that in many sports or recreational activities in which children regularly participate, however.  In one study that evaluated the incidence of sports related injuries in school-aged children over a one-year period (99), resistance training resulted in 0.7% of the 1,576 reported injuries whereas football, basketball, and soccer resulted in approximately 19, 15, and 2% respectively, of all injuries.  When the data were evaluated in terms of injury to participant ratio in school team sports, football (28%), wrestling (16.4%), and gymnastics (13%) were at the top of the list.  Another retrospective evaluation of resistance training and weightlifting injuries in 13-16 year-olds revealed that both resistance training and weightlifting are markedly safer than many other sports and activities (43).
  In one report involving high school male and female athletes, the injury rate for those who performed resistance training was 26.2%, compared to 72.4% for athletes who did not perform resistance training (46).  Moreover, the time required for rehabilitation was only 2.02 days for the resistance trained group versus 4.82 days for the nonresistance trained group.  Even though a motivated athlete who is injured may be more likely to return to practice early and endure some pain, he or she may also be used more in competition and thereby risk further injury.

Om psykosociale fordele:

Psychosocial Benefits 

     The potential impact of youth resistance training on psychosocial variables is sometimes overlooked.  Observed evidence suggests that resistance training may have a positive influence on the psychosocial well-being of children, yet research finding are limited (4, 29, 61, 68).  The research has noted that the socialization and mental discipline exhibited by prepubescent boys who performed resistance exercise are similar to those of team-sport participants (68), and parents of prepubescents who perform resistance training have observed that their children are more likely to do household chores following resistance training (28, 91).  Furthermore, it was found that children?s attitudes toward physical education, physical fitness, and lifelong exercise improved following a conditioning program that included resistance training (95).  Another study involving untrained adolescent girls noted improvements in self-efficacy and general self esteem following a 12-week resistance training program (48).

     These findings suggest that participation in physical activity can enhance character development and psychological well-being (17, 39).  If appropriate resistance training guidelines are followed, and if children are encouraged to embrace self-improvement and feel good about their performances, the positive psychosocial effects of resistance training programs may indeed be comparable to those of other sports and recreational activities (29).

Mht. skadesfrekvensen, så har jeg haft svært ved at finde komparative studier imellem skadesfrekvensen pr time for vægtløftning vs svømning.

Som jeg har forsøgt at vise, er der ikke nogen højere skadesrisiko for en knægt, hvis eneste træningsredskab er et par håndvægte i forhold til alt muligt andet.

Igen anbefaler jeg dig som minimum, at læse de artikler der er på denne side, for at undgå at gentage myter og sprede misinformation.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul, du vil jo bare diskutere, lige gyldigt hvad jeg skrev, ville du gå på nettet for at finde på noget at svare igen med...jeg har på intet tidspunkt sagt at unge ikke bør træne..jeg har sagt at de skal passe på dem selv og at deres led var en risiko zone..og pga børns utålmodighed, er der risiko for overkådhed..og dermed chancer for at overtræne, og børn kan få varig skader hvis de træner forkert.

Så er den vist uddebateret :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share