Bryst Muskler


NeM
 Share

Recommended Posts

Chono. Jeg diskuterer ikke bare for at diskutere.

Det er der intet vundet ved.

Jeg henviser derimod til abstracts af videnskabelige undersøgelser eller reviews. Samt en artikel Skrevet af den kære Morten Zacho cand scient i humanfysiologi, der på baggrund af de tilgængelige videnskabelige forsøg har skrevet en fin letlæst artikel om emnet.

Hvis jeg bare ville linke til hvadsomhelst, ville det jo ikke give megen mening :blink:

Føler blot at det er min pligt at råbe vagt i gevær, når direkte urigtige oplysninger og myter spredes.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

at han skulle træne med egen kropsvægt,

at han ikke skulle kunneopnå en forbedret mental sundhed via bb'ing,

at han udsætter sig selv for risikoen for alvorlige kroniske skader via styrketræning især på leddene. Ledbelastningen er lavere end i de fleste idrætsgrene.

Link to comment
Share on other sites

Læs herunder ;-)

1) Hvis kids gerne vil have en crispy krop, så kan de begynde at svømme, og evt. få udarbejdet et program hvor de ikke bruger vægte (dumbells, barbels etc), men kun egen

kropsvægt, så er man sikker på de ikke overbelaster sener og led, eller træner forkert. (men det er de sikkert ikke interesseret i, for så går det alt for langsomt med at vokse..deraf min

point med børn ikke bør træne BB, manglende tålmodighed)

- jeg forslår en sikkert trænings metode, jeg siger ikke det er den eneste, men at bruge din egen krop/vægt som træningsredskab, er sundt og sikkert.

2) og som bonus, vil den fysiske aktivitet være ren guf for din mentale sundhed (hvilket ren bb ikke er)

- ved cardio træning, frigiver hjernen flere enkefaliner, her i blandt endorfin, som giver velvære og afslappethed og klart sind, signalstoffet serotonin som virker anti depressivt, og hormonet cortisol som virker afstressende, hvorimod styrketræning bevirker en meget større belastning af nervesystemet, hvilket skaber afslappethed, træthed og ladhed.

- det skal så nævnes til styrketræningens fordel, at styrketræning kan forbedre finmotorikken, altså evnen til at lave mere rolige og præcise bevægelser..når du altså er vågen ;-)

3) Evt. problem jeg kan se ved børn dyrker BB, er manglende livserfaring, hvilken måske evt vil komme til udtryk i overkådhed etc, hvilke kan skabe alvorlige kroniske skader. Så jeg mener børn/unge skal alliere sig med en erfaren, og tage det stille og roligt..utålmodighed er nr.1 fjende..og som 14.årig er man ikke just den rigeste kamel når det kommer til tålmodighed.

- end of discussion :)

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Det er interresant som du hælder fejlagtige påstande ud for så at ende med "end of discussion".

Træning kun med egen kropsvægt er ikke nødvendigvis mere sikkert, -eller sundt!?!

Prøv at læse mit svar som blev støttet med "copy-paste" fra Morten Zacho's artikel.

Mht. mental sundhed:

og som bonus, vil den fysiske aktivitet være ren guf for din mentale sundhed (hvilket ren bb ikke er)
Jeg læser det som:"bb'ing ikke giver fordele for den mentale helse."

Det er simpelt hen ikke korrekt!

Mit tidligere svar var velafrundet og præcist. Prøv at læse det igen.

Din afsluttende kommentar er helt henne i skoven.. Skulle styrketræning ikke forbedre depressive tilstande?

Medgivet forskning har påvist at aerob træning giver en større forbedring ved depression end styrketræning gør. Men begge motionsformer er fremmende for den mentale helse.

Tilføjer senere:

Psychosocial Benefits

    The potential impact of youth resistance training on psychosocial variables is sometimes overlooked.  Observed evidence suggests that resistance training may have a positive influence on the psychosocial well-being of children, yet research finding are limited (4, 29, 61, 68).  The research has noted that the socialization and mental discipline exhibited by prepubescent boys who performed resistance exercise are similar to those of team-sport participants (68), and parents of prepubescents who perform resistance training have observed that their children are more likely to do household chores following resistance training (28, 91).  Furthermore, it was found that children?s attitudes toward physical education, physical fitness, and lifelong exercise improved following a conditioning program that included resistance training (95).  Another study involving untrained adolescent girls noted improvements in self-efficacy and general self esteem following a 12-week resistance training program (48).

    These findings suggest that participation in physical activity can enhance character development and psychological well-being (17, 39).  If appropriate resistance training guidelines are followed, and if children are encouraged to embrace self-improvement and feel good about their performances, the positive psychosocial effects of resistance training programs may indeed be comparable to those of other sports and recreational activities (29).

At styrketræning skulle forbedre finmotorikken, har jeg aldrig hørt. Lyder som endnu en dejlig fordel ved vægttræning :) Har du referencer på dette?

Din sidste pointe, med at det kunne være en god idé, at alliere sig med en erfaren at træne med: Well, det har jeg allerede givet dig ret i! Sikkerhed i forbindelse med børn/unges træning skal altid prioriteres højt.

Dejligt du kunne pointere denne potentielt væsentlige faktor for både sikkerhed og motivation i unges træning. :)

Jeg foreslår, du rent faktisk læser hvad jeg skriver i mine svar. Istedet for at kæmpe for at få ret uden at have saglige argumenter;

på punkter hvor vi kun kan være enige, -og dette tidligere er medgivet :blink: ,

og punkter hvor jeg har fremlagt videnskabelige, artikler der viser det simpelt hen ikke er tilfældet.

Når man hiver råd frem og postulerer forhold, som står i direkte modsætning til nuværende videnskabelige forskning bliver jeg nød til at reagere.

-Det handler ikke om at få ret, men om at dele god saglig viden om træning.

-Ikke at sprede myter, som blev aflivet for mange år siden.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Mente sådan set bare, at det konstruktive var forsvundet..du har måske noget at tilføje ?

Jeg mener f.eks. det ville klæde dig at bruge lidt energi på at kommentere ptpouls sobre indlæg, som indeholder kommentarer i modstrid med dine egne påstande. Desuden stiller han dig også et konkret spørgsmål vedr. finmotorik, som jeg da også godt kunne tænke mig at høre mere om.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske hvor jeg læste det med motorikken, men hvis du syntes det lyder interessant, kan du sikkert hurtigt finde noget om det på google :-)

Ja, men du kan også finde ca. 58,900,000 hits på ordet God, det gør det altså ikke virkeligt. <_<

Når voksne mennesker debaterer, er det god skik, at debatøren kommer med kilden til en påstand. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hey vil lige sige tak :smile:

Er selv 15 år og skal have trænet lidt muskel masse op til fodbold starten og har virkelig haft problemer med at få trænnet mit bryst :unhappy:

Men allerede efter to dage kan jeg mærke at de oven nævnte øvelser hjælper en hel del, så mange tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey vil lige sige tak :smile:

Er selv 15 år og skal have trænet lidt muskel masse op til fodbold starten og har virkelig haft problemer med at få trænnet mit bryst :unhappy:

Men allerede efter to dage kan jeg mærke at de oven nævnte øvelser hjælper en hel del, så mange tak :bigsmile:

Tak, det var pænt af dig at vække en 4 år gammel tråd for at fortælle os om din placeboeffekt.

Link to comment
Share on other sites

Los Boy: Det er godt, at du føler, det giver noget. Uheldigvis har vi som almindelig dødelige ikke mere vækstpotentiale, end at du ikke vil kunne gaine reel vægt i løbet af et par dage... I hvert fald ikke uden medikamenter i den røde zone.

Men det er da godt, hvis du føler, du får sparket dit bryst igennem :)

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at spende hjelmen og skærer det ud i pap.. Hva' betyder: flad decline press, decline db press , incline db press, samme tre variationer af flyers ?!?

Altså, det er dig som kommer og spørger efter hjælp, der er ingen af os som får penge for at sidde og bruge vores tid på at hjælpe dig, så jeg synes lige du skal droppe attituden..

Edit:

Så, så ikke lige tråden var startet i 2004.. hehe

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share