Sikkerhedsudstyr til JM Bænkpress


donprehn
 Share

Recommended Posts

Sad lige og læste sidste bestyrelsesmøde referat i Dansk styrkeløft forening og faldt over dette her:

"Erik Rasmussen fra ER Equipment har fået tilladelse til at afprøve nyt sikkerhedsudstyr til bænkpres til Jyske Mesterskaber i bænkpres. Udstyret skal sikre mod at udøveren kan få stangen i hovedet og på halsen i tilfælde af uheld. Dommerne til stævnet skal sikre at sikkerhedsudstyret er anvendeligt og ikke er i vejen for hverken dommere eller løftere. Løftere, der føler sig generet af sikkerhedsudstyret, kan vælge at løfte uden. Sikkerhedsudstyret skal fjernes i tilfælde af rekordforsøg, da det endnu ikke er IPF-godkendt."

Hvordan virkede dette sikkerhedsudstyr?

Link to comment
Share on other sites

Ja, den som opfinder noget som gør det muligt at køre sikker max i bænkpres uden en spotter bliver en rig mand ;-)

Nu er det jo ikke lige det der er formålet, med det udstyr Erik Rasmussen eksperimentere med. Formålet er at fremstille noget udstyr, der kan forhindre løfteren i at få stangen i hovedet eller på halsen. :)

Link to comment
Share on other sites

det er svært at forklare

men jeg skal tage nogle billeder så i kan se det

ved endeligt ikke hvorfor at det ikke blev afprøvet

Så vidt jeg forstod på Erik havde han det ikke med. Om det var fordi han ikke synes det var klart nok endnu, eller der var andre årsager, ved jeg ikke.

Jeg havde ellers sådan glædet mig til at se det, har spekuleret meget over hvordan det mon kunne være skruet sammen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share