Hvad er mest stimulerende for muskelvækst?


humseper
 Share

Recommended Posts

Hvad er egentlig bedst for maksimal muskelvækst? Full squat eller normal squat hvor du pga. at den mindre dybde kan smide flere kg på stangen?

Bare gør som ham her

De fleste BB'ere laver vist en mellemting mellem full squat og squat til parallel.

PS

Man kan sagtens lave BÅDE full squat OG parallel squat :)

Æv - Media Player kommer op med en security warning og vil ikke afspille filen! :(

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentlig bedst for maksimal muskelvækst? Full squat eller normal squat hvor du pga. at den mindre dybde kan smide flere kg på stangen?

Bare gør som ham her

De fleste BB'ere laver vist en mellemting mellem full squat og squat til parallel.

PS

Man kan sagtens lave BÅDE full squat OG parallel squat :)

Hvordan gør han ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Taaaaaaaak S A S! Du er manden. Jeg har gået mange døde links efter for at finde det clip og nu er det mit. Muhahahah. :headbanger:

Humseper:

Sådan skal benbøjninger se ud. Helt ned og helt op. Det er det der menes med korrekt udførelse i denne samenhæng. Hvis der ikke er noget¸ der forhindrer dig biomekanisk¸ bør du -efter min mening- efterstræbe den største ROM. Fordi du kan og fordi det holder din underkrop smidig og ikke luller dig ind i en tro på at du kan squatte en eller anden (høj?) vægt og på den måde stikker dig selv blår i øjnene hvad angår din virkelige styrke.

Jeg tror det er vigtigt at have standarder når det kommer til styrken.

Og hvis dine benbøjninger bliver tungere¸ bliver din muskelmasse også større (hvis du spser nok¸ men det behøver jeg måske ikke sige?) :)

Edit:trådforvirring :blink:

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

han squatter 220 kilo 23 gange i rap

Det svarer jo ikke på mit spørgsmål vedr. bedst mulig squat stil.

jo for bedst mulig squat stil er helt ned og med en MASSE kg :bigsmile:

Ok, så smutter jeg ned i centeret imorgen og smækker 220 kg på stangen og ser hvor mange reps det bliver til... :o :devil:

Link to comment
Share on other sites

han squatter 220 kilo 23 gange i rap

Det svarer jo ikke på mit spørgsmål vedr. bedst mulig squat stil.

jo for bedst mulig squat stil er helt ned og med en MASSE kg :bigsmile:

Ok, så smutter jeg ned i centeret imorgen og smækker 220 kg på stangen og ser hvor mange reps det bliver til... :o :devil:

tro mig du skal nok komme LANGT ned :w00t:

Link to comment
Share on other sites

han squatter 220 kilo 23 gange i rap

Det svarer jo ikke på mit spørgsmål vedr. bedst mulig squat stil.

jo for bedst mulig squat stil er helt ned og med en MASSE kg :bigsmile:

Ok, så smutter jeg ned i centeret imorgen og smækker 220 kg på stangen og ser hvor mange reps det bliver til... :o :devil:

tro mig du skal nok komme LANGT ned :w00t:

Jep så det sgu slut med at køre til parallel :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så er den da både hentet og set. :)

Det ser da godt nok ud, det køre da for ham.

jeg ville ikke finde på at udsætte mine knæ for sådan noget.

Hvorfor :unsure: ??

Nej så hellere "bombe" knæene med legextensions og partielle smithsquats indtil at knæskallen ikke længere kan spore korrekt ved knævandring. Ikke også Xjyden ;) ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor?? :unsure:

Jeg kan kun se der er et problem, hvis man lader sig "falde" ned i bund stillingen og hvis man laver/har en meget lang vandring med knæene.

(Nu kan jeg ikke se videoen, så jeg ved ikke hvordan vedkommende laver øvelsen.)

Nu postede jeg et link til MR. Platz, retfærdigvis skal det siges at jeg mest bruger "Athletes squat" i lår-hypertrofi øjemed - som er en mellemting mellem den dybe benbøjning og den kørt til parallel. Men kører ellers lidt af hvert ;)

Squat parallel (ingen knævandring)

Athletes squat <-- (moderat knævandring) Vandring i hofte/knæ lige store

Full squat (meget knævandring)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share