fuld body program


krogh
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Er der nogen som kan hjælpe mig med et godt fuldbody program.

Jeg er kvinde, 30 år og har trænet ca. 8 md. For tiden kører jeg et splitprogram hvor jeg kommer hele kroppen i gennem 2 gange om ugen (træner 4 gange) Men efter at jeg er begyndt at gå i skole igen og til håndbold mv. kan jeg kun overskue 3 gange om ugen. Desuden synes jeg heller ikke at mit tidligere program virker særlig godt mere.

Har ca. 1,5 time til rådighed 3 gange om ugen

På forhånd tak.

Krogh

Link to comment
Share on other sites

Hej Krogh

jeg træner HST... det tager mig 1,5 time at gennemføre mit program, samtidig gør den mindre belastning af muklerne at jeg kan træne 2 dage i træk hvis jeg har en ekstra fri aften.

Jeg har også trænet et split program, som dit, men jeg synes klart min krop føles mere ballanceret og trænet efter at være begyndt med mit fullbody HST.

Såe find nogle gode store multimuskel øvelser, og lav et godt program hvor du kommer hele vejen rundt :-)

God træning

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg takker for jeres hjælp. Vil prøve at få lavet mig et program. så kan jeg jo smide den ind til en evt. kritik. Og med hensyn til at være kørt lidt død i det, skyldes nok også at jeg træner alene, og derfor har svært ved lige at give mig det sidste. Men der er ikke lige det store udvalg herover på Langeland til at finde en træningspartner, desværre.

men endnu en gang tak for hjælpen

krogh

Link to comment
Share on other sites

Vi træner Squat/dødløft, bænkpres/skulderpres, rows/chins...

Såfremt du skifter mellem øvelserne på hver side af / kan det jo nærmest betegnes som et 2-split. Programmet ser ellers fint ud. Hvor ofte træner du det og hvor mange set og reps køres der? :)

vil nu stadig mene at det er fullbody da du jo godt nok ikk træner samme øvelser hver gang, men samme muskler...

Men for tiden og de sidste mange måneder har vi nu kørt squat, chins og dips(kæresten kører dødløft, floor presses og rowing) hver gang og dette køres 3 gange om ugen i 5X5.. er måske ikke mange øvelser og meget simpelt, men er nu meget godt tilfreds med det og det er kæresten også :)

Har du nogle gode ideer til noget der kunne gøres bedre???

Link to comment
Share on other sites

Men for tiden og de sidste mange måneder har vi nu kørt squat, chins og dips(kæresten kører dødløft, floor presses og rowing) hver gang og dette køres 3 gange om ugen i 5X5.. er måske ikke mange øvelser og meget simpelt, men er nu meget godt tilfreds med det og det er kæresten også :)

Har du nogle gode ideer til noget der kunne gøres bedre???

Jeg syntes det ser godt ud, men du kunne jo prøve at øge til 4 gange i ugen og kører kærestens program hver anden gang. :)

Link to comment
Share on other sites

Men for tiden og de sidste mange måneder har vi nu kørt squat, chins og dips(kæresten kører dødløft, floor presses og rowing) hver gang og dette køres 3 gange om ugen i 5X5.. er måske ikke mange øvelser og meget simpelt, men er nu meget godt tilfreds med det og det er kæresten også :)

Har du nogle gode ideer til noget der kunne gøres bedre???

Jeg syntes det ser godt ud, men du kunne jo prøve at øge til 4 gange i ugen og kører kærestens program hver anden gang. :)

det vil jeg ihvertfald overveje.. tak

Link to comment
Share on other sites

Hvad med TJ's alternativ hypertrofi for begyndere?

I starten er det meget hurtigt overstået, og til sidst tager det op mod 3 kvarter.

Der er ingen tvivl om, at det giver styrke, selvom det er "tænkt" til muskelvækst.

(rettelse: Det tager over en time til sidst, det havde jeg lige glemt)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Squattie>> hvordan er floor presses egentlig som øvelse?? Har endnu aldrig selv kørt den og har ingen bænk så udover dips er det det eneste jeg kan køre rigtig for patterne og skal den bare køres som alm bænk????

Floor press er en kanongod øvelse. Personligt foretrækker jeg at kører den med et relativt smalt greb. Den skal bare køres som bænkpres, selvfølglig med pause i bunden. :)

Skal du ikke snart have dig en log? :poking:

Link to comment
Share on other sites

Squattie>> hvordan er floor presses egentlig som øvelse?? Har endnu aldrig selv kørt den og har ingen  bænk så udover dips er det det eneste jeg kan køre rigtig for patterne og skal den bare køres som alm bænk????

Floor press er en kanongod øvelse. Personligt foretrækker jeg at kører den med et relativt smalt greb. Den skal bare køres som bænkpres, selvfølglig med pause i bunden. :)

Skal du ikke snart have dig en log? :poking:

jo det er der mange der mener, men ved det ikk rigtigt.. men måske om 3 uger når jeg er færdig med mit latterlig sindsyge benprogram, så kommer jeg igang med noget normalt igen og kan da godt være at jeg kunne finde på det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share