Armbøjningers korrekte udførsel ?


Dresse
 Share

Recommended Posts

Ja... armbøjninger.. eller.. arm-strækninger er det vel ;)

Hvordan skal de udføres korrekt? Altså nu tænker jeg på... hændernes placering, bøjning i benene eller ej, stritning med røven, albuerne ind af eller ud af? osv osv..

... hvordan skal man lave dem så de giver maximalt?

Og er de overhovedet effektive når man går efter muskelvækst og ikke udholdenhed? (Her går jeg ud fra at det er tripceps man træner, right?)

På forhånd tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Ja... armbøjninger.. eller.. arm-strækninger er det vel ;)

Hvordan skal de udføres korrekt? Altså nu tænker jeg på... hændernes placering, bøjning i benene eller ej, stritning med røven, albuerne ind af eller ud af? osv osv..

... hvordan skal man lave dem så de giver maximalt?

Og er de overhovedet effektive når man går efter muskelvækst og ikke udholdenhed? (Her går jeg ud fra at det er tripceps man træner, right?)

På forhånd tak! :)

armbøjninger giver måske lidt styrke, alt efter om man bruger begge armen eller ej ;)

Men er ikke gode til masse

Link to comment
Share on other sites

Her er forslag:

Armstrækkere med vægten lagt over på den ene arm og modsatte ben løftet fra jorden, langsomt ned i takt med udånding og langsomt op ved indånding, gør det så hårdt for dig selv at du ikke kommer over 10 reps.
Armstrækkere eksplosivt evt. med klap
Fra HRK s post i denne tråd

Rigtig gode øvelser med kropsvægt :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Ang. hændernes placering. Det er faktisk næsten ligemeget. For der findes flere forksellige variationer af armbøjninger, så som, tommelfingrene over hinanden, armene ned af siden og alm. Afhængig af hvor meget du vil belaste triceps skulder og bryst.

Der skulle gerne kunne ligge en 2m lang pindl hen af ryggen på dig, og den skal røre over det hele (hvis kroppen ikke bulede her og der. Altså forestil dig du kan klistre en pind på siden, op af benet, maven og halsen under hele armbøjningen, så er det gode armbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share