Tyler Hamilton testet positiv


Mr.Freeze
 Share

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror faktisk Tyler er klog til bare at holde kæft. Han ved nok han ikke har en god nok forklaring, så han holder bare munden lukket. Indtil videre har han ikke ville udtale sig, og jeg tror egentlig heller ikke han gør det.

Men det kunne da være meget skægt hvis der kom en "Hamburger" sag ud af det.

Link to comment
Share on other sites

en skam :(

Men det kunne da være meget skægt hvis der kom en "Hamburger" sag ud af det

er der nogen der kort gider at resumere den? jeg har aldrig rigtigt forstået den. hvad jeg ved blev han i urin prøve testet positiv mens blodprøven var negativ og derfor var testen ikke gyldig som doping bevis. hvorfor nægter Dansk cykel union eller hvad det nu hedder at tage ham med på landsholdet? jeg ved godt at det var den første doping sag der kom for retten og at det altid er trælst at tabe den første men burde og skal de ikke respekterer domsafsigelsen?

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

here we go...

"Jeg er ulykkelig over at være her i aften. Min familie, mit hold og mine venner er alle ulykkelige over situationen, men jeg kan garantere én ting, og det er, at jeg er 100 procent uskyldig«, sagde den amerikanske cykelrytter på pressekonferencen afholdt af hans cykelhold Phonak.

»Jeg er blevet beskyldt for have taget blod fra en anden person. Enhver, der kender mig, ved, at det er fuldstændig umuligt. Cykling er meget vigtigt for mig, men ikke så vigtigt. Hvis jeg nogensinde skulle dope mig, ville jeg lægge cyklen fra mig«, sagde den nuværende Phonak-rytter og tidligere Team CSC-rytter, der også afviser, at OL-guldmedaljen er opnået ved hjælp af doping.

»Jeg kan garantere, at den olympiske medalje vil blive i mit hus, indtil jeg ikke har en øre tilbage. Jeg har har arbejdet hårdt for medaljen, og den skal ingen steder«, sagde Tyler Hamilton." - Ekstrabladet

:blahblah::blahblah::blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Tja, men så får vi jo nok lov at se hvad Floyd Landis kan drive det til. Han ligner et godt bud på en kaptajn i TdF 2005, hvor han ellers var tiltænkt rollen som superhjælper for Tyler Hamilton. Deres kvaliteter er også nogenlunde de samme.

Hvis B-prøven også er positiv, så har Tyler måske kørt sit sidste løb på højt niveau. Han er vist 33 år og med udsigt til en længere karantæne, så ser det sort ud for ham.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Synes de sagde her til morgen, at prøven var taget 2 gange, altså de har fået det samme resultat 2 gange.. men om det er en såkaldt b-prøve værdig ved jeg ikke  ;)

Man tager altid 2 prøver, som forsegles. Den ene prøve, A-prøven, analyseres og hvis den er positiv, så underrettes udøveren. Udøveren kan så acceptere resultatet eller anmode om at den anden prøve, B-prøven, også analyseres. Hvis B-prøven giver samme resultat som A-prøven, ja så ser det rigtig skidt ud for den testede.

Hamilton er belvet testet både ifm. OL og Vueltaen, og begge A-prøver viste sig at være positive. Hvis Hamilton vil have B-prøverne analyseret - og det vil han jo nok - og de også er positive, så er han vist i double trouble :thumb_down:

Det ved Hamilton og Phonak godt, så i stedet for at benægte resultatet af testen, har de sat spørgsmålstegn ved testent videnskabelige grundlag.

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er drøn ærgeligt for cykelsporten...

Men det er godt de fanger dem, og straffen burde være hårdere.

Hvis straffen var at man aldrig måtte deltage i proffesionelle løb mere, ville de fleste tænke noget mere over konsekvenserne af deres handlinger. Også tror jeg der ville være færre dopede ryttere.

Link to comment
Share on other sites

en skam :(
Men det kunne da være meget skægt hvis der kom en "Hamburger" sag ud af det

er der nogen der kort gider at resumere den? jeg har aldrig rigtigt forstået den. hvad jeg ved blev han i urin prøve testet positiv mens blodprøven var negativ og derfor var testen ikke gyldig som doping bevis. hvorfor nægter Dansk cykel union eller hvad det nu hedder at tage ham med på landsholdet? jeg ved godt at det var den første doping sag der kom for retten og at det altid er trælst at tabe den første men burde og skal de ikke respekterer domsafsigelsen?

Tråd om (E)Bo Hamburger

Link to comment
Share on other sites

Det lader til ifølge IOC at Hamilton også må aflevere OL guldet tilbage hvis B-prøver også er positiv, trist måde at afslutte en flot cykel karriere

Bloddoping høre det ikke tilbage i 60-70erne, troet da det var gået af mode hos doping snyderne ??

Måske troede Tyler det var gået af mode hos doping-TESTERE? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det lader til ifølge IOC at Hamilton også må aflevere OL guldet tilbage hvis B-prøver også er positiv, trist måde at afslutte en flot cykel karriere

Bloddoping høre det ikke tilbage i 60-70erne, troet da det var gået af mode hos doping snyderne ??

Bloddoping var det helt store hit i slutningen af 70erne og starten af 80erne hos udøvere af udholdenhedsiræt. Senere blev det afløst af EPO og NESP, men efter der er kommet testmetoder som sporer disse stoffer er den gammeldags metode åbenbart blevet populær igen. :)

Link to comment
Share on other sites

Lad os da se på det positive i denne sag

Hvis og så fremt at hamilton er positiv så er det da godt han ikke kører for CSC.

Og er der så nogen der kan forklarer mig hvofor CSC altid har så svært ved at skaffe sponsorer for mere end et år ad gangen. Jeg fatter det ikke og kan ikke se hvad de skal præstere for at folk vil sætte penge i det.

Men ærgeligt med Hamilton.... :(

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at ødelægge den gode stemning, men

Det lugter lidt af at det er organiseret, at tappe en ½ til en hel liter blod og opbevare den i en måneds tid under de rigtige temperaturer, det virker som der er andre ind bladret i den sag

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Bloddoping var det helt store hit i slutningen af 70erne og starten af 80erne hos udøvere af udholdenhedsiræt. Senere blev det afløst af EPO og NESP, men efter der er kommet testmetoder som sporer disse stoffer er den gammeldags metode åbenbart blevet populær igen. :)

Det blev også benyttet inden for karate i slutfirserne.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at ødelægge den gode stemning, men

Det lugter lidt af at det er organiseret, at tappe en ½ til en hel liter blod og opbevare den i en måneds tid under de rigtige temperaturer, det virker som der er andre ind bladret i den sag

Rasmus Damsgaard om bloddoping:

Der kræves en vis medicinsk teknologi for at lave en blod-doping seance.

På et hospital er blodtransfusioner noget af det, der kræver allermest organisatorisk talent. Hvis blod ikke bliver opbevaret ordentligt, kan man dø af det. Så jeg kan slet ikke forestille mig, at det er noget, Hamilton har gjort alene,« siger Damsgaard.

BT

Link to comment
Share on other sites

Og er der så nogen der kan forklarer mig hvofor CSC altid har så svært ved at skaffe sponsorer for mere end et år ad gangen. Jeg fatter det ikke og kan ikke se hvad de skal præstere for at folk vil sætte penge i det.

Hvad mener du med sponsorere for mere end et år af gangen? Nu har holdet da kørt rundt med CSC navnet på trøjen siden starten af 2001. :)

Holdet blev iøvrigt startet tilbage i 97 af Riis, Kølbæk, Pedersen og Herning CK som stiftede Proffesional Cycling Denmark (PCD). I 98 debuterede holdet på landevejene under navnet Home-Jack&Jones. Senere på året blev Riis købt ud af PCD af Kølbæk efter at Riis var i pressens lys pga Jung og Skånning-Andersens dopingprogrammer.

I 99 hoppede Home fra som sponsor pga hæmatokritsagen som ramte holdets daværende belgiske rytter Marc Streel. Streel blev fyret, men sponsoren ønskede ikke at blive. Dette banede vej John Trolle til PCD´s bestyrelse. Han var en handlekraftig mand som fik Riis ind i firmaet igen og fik sit eget firma MemoryCard ind som sponsor. Så fra sæsonstarten i 2000 hed holdet MemoryCard-Jack&Jones, men efter endnu en hæmatokritsag som ramte Nikolaj Bo i foråret 2000 tak Bestsellerkoncernen sig og holdet hed derefter Team MemoryCard. Men Trolle engagement i holdet blev også kortvarigt, da hans firma ved udgangen af 2000 gik fallit.

I slutningen af 2000 overtog Riis roret og bragte Asger Jensby, daværende direktør for den danske afdeling af CSC, ind i PCD. Jensby fik CSC til at tegne et stort sponsorat og fik World Online ind som co-sponsor. Dette gav luft i økonomien til holdet første store indkøb Laurent Jalabert, og holdet hed fra starten af 2001 CSC- World Online. I foråret samme år blev World Online imidlertidigt købt af Tiscali, som overtog sponsoratet umiddelbart inden Tourstarten i 2001. Holdet hed derefter CSC-Tiscali frem til udgangen af 2002, hvor Tiscali stoppede deres sponsorat af økonomiske årsager. Siden da har holdet heddet Team CSC, det bør dog nævnes at moderselskabet skiftede navn fra PCD til Riis Cycling i 2003. :)

Link to comment
Share on other sites

Men det er godt de fanger dem, og straffen burde være hårdere.

Hvis straffen var at man aldrig måtte deltage i proffesionelle løb mere, ville de fleste tænke noget mere over konsekvenserne af deres handlinger. Også tror jeg der ville være færre dopede ryttere.

Vil det ikke være problematisk hvis der opstår falske positive?

SÅ tager man levebrødet fra mennesker der er uskyldige.

Hvis man læser bare en smule på mulige kontaminering af kosttilskud, kød igennem medicinering og hormontilsætning under opdræt osv osv. Så vil det ikke være vanskeligt at se hvorfor dette ikke er en god idé.

Jeg undrer mig bare over Riis's fremragende talent for at få det optimale frem i hans ryttere.

Selv dopingfri kører de bedre hos Riis end på doping hos konkurrenterne.

Er dette som følge af:

* Doping ikke er så skide effektivt som hidtil antaget?

* Riis er verdens bedste cykeltræner, selv uden doping kører rytterne bare bedre under Riis.

* Alle er dopede. Riis er en bedre træner/teamdirektør, men konkurrerer på lige plan med alle andre (læs: med doping).

Jeg føler ikke mindre beundring ved at se toppræstationer hos dopede atleter. Så længe alle er lige dopede. Men er dog oprigtigt ked af de risici og den forfølgelse atleterne udsættes for.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share