Tyler Hamilton testet positiv


Mr.Freeze
 Share

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

QUOTE (Knowledge @ 24. Sep 2004, 17:56)

Men armstrong er testet positivt for brug af astma præperat.. at sagen blev henlagt af uvisse årsager er noget man kan spekulere i? 

Hvilken sag er det? Mig bekendt er Armstrong aldrig testet positiv. 

Kan ikke lige huske årstallet, men mener det var omkring hans første år i tour de france eller lignende... Sagen er bare blevet henlagt, ellers har der været tvivl om hvilken præperater han måtte bruge og ikke bruge.. Men åbenbart kunne tour de france nok ikke holde til endnu en mester der blev knaldet for doping, når der lige havde rullet en kæmpe doping skandale... Men utroligt i ikke har hørt om den sag?

Link to comment
Share on other sites

Squatfahter & scorpio->

Jeg mener at fristelsen må være enorm når der er så mange penge på højkant.

Hvor mange af de professionelle cykelryttere er i besiddelse af en uddannelse så de kan skifte levevej hvis de ikke cykler hurtigt nok?

For hvis de fejler så er der nok ikke så mange penge at tjene.

Det kan godt være at det er lidt groft lagt ud at jeg giver seerne skylden, men de er da en af årsagerne til at der er så mange penge i det.

Link to comment
Share on other sites

Det var det år han vandt turen første gang. Læste om det i n avis i sommers, hvor der var interview med ham danskeren der var sportsdirektør på US Postal engang.

Squatfather, jeg troede du var det benbøjende cykelleksikon? Du må lige hjem og grave i arkiverne, for den er altså god nok.  ;)

Den sag i henviser til holder ikke vand. Armstrong blev testet positiv for en creme indeholdende cortison som han brugte mod et siddesår. Inden han påbegyndte brugen af cremen havde han søgt om tilladelse hos UCI´s medicinske komite som havde givet ham den nødvendige dispentation. :)

Hvor mange af de professionelle cykelryttere er i besiddelse af en uddannelse så de kan skifte levevej hvis de ikke cykler hurtigt nok?

Hamilton er da i besiddelse af en universitetsgrad (mener det er i økonomi), så i hans tilfæde holder den teori ikke. ;)

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

det er vel ikke nogen overraskelse ... trist alligevel, men det er vel gamet som det spilles idag, så kan dårligt dadle ham..

Selvfølgelig kan man dadle ham.... og så alligevel ikke...

Hamilton er ikke en rytter med særlig mange løbsdage bag sig i denne sæson, så det "objektive" behov for krudt må - alt andet lige - siges at være begrænset i hans tilfælde. men OK, nu er alting jo sjældent lige.

Så længe man laver 3 ugers etapeløb med adskillige etaper op og ned ad bjerge og med distancer der ofte er på plus 200 km, så vil det da være naivt at forvente et rent felt. Så i øvrigt på text-tv i dag at den danske VM-deltager Allan Johansen finder UCIs 0-dopinglinje en anelse i modstrid med forbundets egen godkendelse af en VM-rute på 265 km indeholdende 3x18 km stigning. Kan godt følge ham...

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

det er vel ikke nogen overraskelse ... trist alligevel, men det er vel gamet som det spilles idag, så kan dårligt dadle ham..

Holder ikke - der er ingen vej ud af det individuelle ansvar her. Hvis det er ok at en rytter gør det - "for det er der andre der gør", så er det også ok at en holdlægen tager initiativ til det - for "det gør de andre", det er så også ok at sportsdirektørene gør det, og medicinalfirmaerne - "for ellers gør konkurenten". Det holder ikke. Enten fastholder vi det individuelle ansvar - eller også legalisere vi doping.

At legalisere doping holder jo ikke - for man bliver nød til at sætte nogle grænser der hvor det bliver for farligt - og de grænser bliver så udfordret = vi er ikke kommet nogen vejne.

Hamilliton har reduceret sig selv til en simpel snyder - og så er det lige meget at andre og er det - uanset om de bliver afsløret eller ej!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hvis i tror at tyler hamilton er skyldig, så ser i enden ikke cykling ellers kender i ham ikke "ikke bogstavligt talt"

En mand så stor som tyler kunne aldrig finde på sådan noget.. han er den ærligste mand i hele cykel verden.

Aldrig og nu gentager jeg mig selv ALDRIG, kunne en mand som ham finde på at tage doping.. det job ligger hos Armstrong.

hilsen en stærk tyler fan igennem mage år..

helene

Link to comment
Share on other sites

Aldrig og nu gentager jeg mig selv ALDRIG, kunne en mand som ham finde på at tage doping.. det job ligger hos Armstrong.

hilsen en stærk tyler fan igennem mage år..

helene

<{POST_SNAPBACK}>

Det var dog morsomt... Du siger at han ikke har brugt doping, selvom han er taget med armene langt nede i klejnekassen, hvorimod Armstrong aldrig er snuppet i noget :blink:

Det hænger jo ik sammen!

Link to comment
Share on other sites

Hamilliton har reduceret sig selv til en simpel snyder - og så er det lige meget at andre og er det - uanset om de bliver afsløret eller ej!

<{POST_SNAPBACK}>

Min påstand er, at alle i prof cykel sport er dopet, ja faktisk helt med i licensrækkerne. Det er presset man må leve med som cykel rytter... Det er snyd - men når alle gør det? Nye former for doping bliver opdaget af IOC løbende, men hvor længe er de blevet praktisk anvendt...

Tror i Tyler var dopet i CSC, da han rigtig brød igennem?

Edited by linder
Link to comment
Share on other sites

Hamilliton har reduceret sig selv til en simpel snyder - og så er det lige meget at andre og er det - uanset om de bliver afsløret eller ej!

<{POST_SNAPBACK}>

Min påstand er, at alle i prof cykel sport er dopet, ja faktisk helt med i licensrækkerne. Det er presset man må leve med som cykel rytter... Det er snyd - men når alle gør det? Nye former for doping bliver opdaget af IOC løbende, men hvor længe er de blevet praktisk anvendt...

Tror i Tyler var dopet i CSC, da han rigtig brød igennem?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er folk nede i amatør-rækkerne, der er dopet, ja. Flere end man tror endda. Men alle? -Ej, så mangler du føling med tingene. Mange er idealistiske måske endda så meget, at det tangerer det blå-øjede.

Ang Tyler, så er det ikke til at sige, men meget tyder på det, da hans niveau var det samme på de 2 hold.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg snakket med Tyler et par gange, og jeg må indrømme, at han var den sidste, jeg havde troet, ville blive taget i fælden.

Medmindre man er af den holdning, at dopingmisbrugere pr. definition er usympatiske, kan jeg ikke se, hvordan det skulle hænge sammen?

Manden har en bachelor i økonomi :4smartass:, og er også efter min mening en gennemsympatisk 'nede-på-jorden' person :innocent:. Men han er altså også blevet knaldet for bloddoping :4slap:.

Verden ER sgu ikke sort/hvid... desværre :wink::crybaby:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share