Overdrevent forbrug af mejeri produkter


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Hvordan har du det? ;)

Hvordan ser du ud? For tyk for tynd eller helt perfekt?

Det er ikke et problem¸ medmindre du syntes det er synd for køerne sådan at blive hevet i patterne i tide og utide¸ eller din fordøjelse ikke kan kapere mængderne.

Jeg mener at decideret laktoseintolerance kommer til udtryk enten ved kvalme¸ uren hud¸ sløvhed¸ overdreven slimproduktion osv. Men nogen her på boardet lider måske af det og kan uddybe lidt mere?

:) :) B)

Edit: Dunker vel i omegnen af tre liter dagligt selv¸ mathilde inkluderet. Pas de probleme...

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Er sund og rask, har kørt så meget et stykke tid, ville bare lige tjekke... Har helt sikkert heller ikke lactose intolerans...

Bulker for tiden...

Hvordan ser du ud? For tyk for tynd eller helt perfekt?

Der er sådan et smart link nede i bunden af min profil til pics... så kan du jo selv bedømme ;)

Hygge

Link to comment
Share on other sites

chico: Ok, hvor ved du det fra?

Jeg kan ikke udelukke at en ophobning af utilsigtede toksiner fra den føde køerne er blevet give at spise kan medvirke til en gradvis ophobning i vores egen krop. Og en sådan ophobning kan man ikke mærke på kort sigt.

Men hvis man ikke oplever nogle utilsigtede reaktioner på den mad man spiser¸ kan man fortsætte med at spise den. Pointet er at kroppen nok skal melde tilbage¸ når den har fået nok af et eller andet. Det største problem ligger efter min mening ikke i at fastslå videnskabeligt hvilken mad er s u n d¸ men i at fastslå hvilken mad giver den følelse eller effekt man selv er ude efter.

:)

Jeg får en hård¸ stram følelse i muskulaturen af tunfisk. :sneaky:

Jeg får en slatten¸ slap ufokuseret følelse af at spise margarine. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at decideret laktoseintolerance kommer til udtryk enten ved kvalme¸ uren hud¸ sløvhed¸ overdreven slimproduktion osv. Men nogen her på boardet lider måske af det og kan uddybe lidt mere?

Laktoseintolerance kommer til udtryk ved diarre og masser af luft i maven, hvis du indtager laktose (reaktion afhænger af mængden der indtages).

Med det indtag af mælkprodukter der her er tale om (4 liter mælk dagligt) kan jeg dog roligt forsikre dig om, at du ikke er laktoseintolerant :lol: (det ville kræve uanede antal toiletbesøg).

Iøvrigt skal det lige tilføjes, at laktoseintolerans ikke kan opstå (men det skal nok komme til udtryk hvis du er det) ved overdrevet indtag af mælkeprodukter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Cache> kun hvis man er så suicidal at man drikker fedmælk eller letmælk ;)

Skummetmælk er nærmest fedtfrit. De 2 litter jeg indtager dagligt giver mig 2 gram mættet fedt, hvilket ikke kan siges at være meget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv drukket omkring de der 4 liter mælkeprodukter om dagen i flere år og har ikke oplevet problemer med det.

Men for folk der ikke selv drikker mælk, så må det lyde voldsomt.

Men for en sikkerheds skyld så er det kun let- og skummetmælksprodukter så der ikke kommer for meget mælkefedt indenbords af hensyn til kolesteroltal og kranspulsårer.

Efter at min kone er begyndt at arbejde på en hjerteafdeling så har jeg fået lidt respekt for det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Mvp> lad os sige du drak 4 liter letmælk om dagen, det er immervæk 60 gram mættet fedt, hvilket ikke kan siges at være helt lidt? Snakker vi minimælk er tallet selvf. væsentlig lavere, men du skriver "let".

Har du så kombineret det, så du drak halv/halv eller hvad? 2 liter letmælk, 2 liter skummet?

Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at regne ud hvor meget calsium du indtager gennem 4 liter mælk :blink: Dét kan blive et problem.

Jeg drak da jeg startede med at træne op imod 4 liter mælk om dagen, og jeg havde ingen problemer overhovedet. Jeg ved der er mange amerikanske styrkeløftere som gør det samme. Blandt andet Brad Gillingham. Vores egen Georg Olesen har også været oppe på 4-5 liter om dagen nogen gange. Så det BEHØVER ikke være et problem, selvom der nok er en mere balanceret måde at få sit protein på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mht kalcium problematikken så er der også et højt forsfor indhold i mælk. Dette skulle gøre at det høje kalcium indtag ikke er et problem.

Alle de påstande om at det ene og andt skulle være fyldt med affaldstoffer eller gifte. Jeg har aldrig set en reference for det. Så jeg er meget skeptisk.

Det eneste der er rigtigt problematisk må siges at være fisk :(

Link to comment
Share on other sites

Mht kalcium problematikken så er der også et højt forsfor indhold i mælk. Dette skulle gøre at det høje kalcium indtag ikke er et problem.

Nemlig. Og der er jo også flere faktorer som spiller ind. ADT anbefalingerne er sat udfra grænsen for underdosering. Det vil sige at der er langt op til grænsen for overdosering. Derudover er de fleste vægttrænende atleter temmeligt store, og deres behov er nok større end Hr. Jensen på 70 kg. Sidst men ikke mindst, så har man brug for mere kalcium når man træner. Det spiller jo blandt andet en vigtig rolle i muskelkontraktioner.

Link to comment
Share on other sites

en bekendt er ved at undersøge om kalciumfrisætningen har betydning for fremgangen der ses hos beyndere ifht styrketræning.

Spændende speciale der måske kan kaste lys over endnu en faktor i forbindelse med begynderes styrkefremgang. Som vi alle ved er strykefremgangen ufroholdsmæssigt stor hos begyndere ifht deres frengang i muskeltværsnit.

Fedt speciale :D

Vil poste resultaterne når de er færdige i maksimal muskeltilvækst :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drak for mindre end et år tilbage 3 liter skummet om dagen og havdde gjort det igennem en 4 års tid.

Det kan jeg ikke mere, får simpelthen hovedpine, kvalme og opkast.

Er derfor gået over til valle-protein pulver igen.

Synes generelt jeg har fået det bedre ved at undlade mælkeprodukterne. Kan også skyldes at jeg undgår alt det mælkesukker.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share