Hvad skal jeg drikke??


Maxell
 Share

Recommended Posts

Jeg er i den situation at jeg gerne vil smide nogle kilo(5-7kg). Og jeg tror det første jeg skal droppe er det sodavand jeg drikker om aftenen. Så jeg søger nogle lidt mere spændene alternativer end vand. Jeg kan godt lide vand, men det er sgu trist at drikke i forhold til et dejligt koldt glas cola! :lol:

Så har i nogle gode(sunde) forslag til hvad jeg kan tillade mig at drikke?

Hvad med f.eks danskvand? er det okay??

På forhånd tak!

- maxell

PS. håber at dette spørgsmål er havnet i det rigtige forum! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Danskvand er fint. Det indeholder jo ingen kalorier.

Nu skal det jo præciseres at det er ligemeget hvad du drikker om aftenen sålænge du er i kalorieunderskud vil du tabe dig. Men er dog helt enig med dig i at sodavand ikke er top-dollar valg til slankekur. Så er der light-sodavand. Cola light, pepsi max der ingen kalorier indeholder. Ellers så er skummetmælk eller cocio light en mulighed, disse indeholder dog 35 kcal pr. 100 gram, men i modsætning til sodavand så mætter de bedre og indeholder protein, kalk og andre gode sager.

Link to comment
Share on other sites

ellers er der jo klassikeren med at komme en skive citron, lemon, appelsin i en kande vand/danskvand. Giver lige et lille pift til vand når man som dig synes vand alene er for kedeligt.

Men anden frugt kan også bruges. Personligt så bruger jeg meget fint snittet fersken/nektarin i vand (og så kan man jo samtidig spise frugten når man bunder :-) ) men ellers prøv med hvad der nu er årstidens frugt

Link to comment
Share on other sites

Har været/er total Coca Cola og Pepsi hooked. Drak alt for meget af det som barn. Men en dag gik jeg over til Light. Og jeg har aldrig forladt. Jeg er ikke fanatisk. Hvis det eneste sodavand der er der er ikke-light, og jeg virkelig har lyst til en sodavand, så tager jeg en sodavand med sukker. Men i over 15 år har 99,99 % af al min sodanvand-indtagelse været light. Det er en vane. Får jeg lyst til en sodanvand og f.eks. er i en DSB-kiosk og går hen til sodanvands-disken, så ser jeg slet ikke dem med sukker i - jeg ser (pr. automatik) kun om der mon er nogen light tilbage. Indrømmet - når jeg en sjælden gang drikker en "rigtig" Coca eller Pepsi Cola, så smager den lidt bedre. Men det er aldrig noget jeg tænker over i de daglige "sodavandsvalg". I starten var det måske et spørgsmål om bevidst tilvænning. Men nu er det ikke engang noget jeg bevidst tænker over = er det sodavand jeg vil ha, så er det light jeg kigger efter. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Cola light smager ganske godt når man har vænnet sig til smagen! Har ikke drukket andet end coca cola light de sidste MANGE år. Ok en "normal" cola kan godt ryge ned af og til. Men næsten aldrig når det er mig selv der bestemmer. Men det man skal overveje er om man gider punge ud til at drikke sukkervand hver dag? Hvad med at købe én 1½L cola om ugen? Eks. op til weekenden e.l.? På den måde bliver det også mere en nydelse end "bare noget der skal ned". Har selv drukket 1½L cola light om dagen, så ved hvad jeg taler om..

Men hvad med kun at drikke vand på arbejdet/skolen/mv. Og når du så kommer hjem kompinere det med te? Jeg ved ikke om du er "til te". Men en god Oolong te er sku' god! Kan især anbefale "Oolong Darjeeling". Der findes en masse oonlong te'er mange er noget skidt, men eks. denne er meget god. (men det kommer jo an på smag og behag osv.) Men prøv dig frem og find ud af hvad der "er dig". :)

Der er også grøn-te men der er koffein i.. Så det er ikke optimalt om aften.. Men meget godt med en kop Grøn Earlgrey (skal sku' prøves! :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg fik svar på at danskvand er okay at drikke, men er det også okay at drikke danskvand med citrus smag? Eller skal man kun drikke danskvand uden smag?

på forhånd tak

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste forskel på der er på danskvand og danskvand med citrus er, at der i citrus er 0,2 g/Liter citrus-essens, og pH-værdien er ca. 4,7 imod 5,2 i den almindelige danskvand.

Det gør altså ingen forskel hvad du drikke

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i den situation at jeg gerne vil smide nogle kilo(5-7kg). Og jeg tror det første jeg skal droppe er det sodavand jeg drikker om aftenen. Så jeg søger nogle lidt mere spændene alternativer end vand. Jeg kan godt lide vand, men det er sgu trist at drikke i forhold til et dejligt koldt glas cola! :lol:

Så har i nogle gode(sunde) forslag til hvad jeg kan tillade mig at drikke?

Hvad med f.eks danskvand? er det okay??

På forhånd tak!

- maxell

PS. håber at dette spørgsmål er havnet i det rigtige forum! :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Hello!

mit råd er helt sikkert at have en flaske med vand på køl konstant og for at peppe det lidt op kan du jo supplere med et par skiver lime og citron... men hvis der skal være brus i, så køb en danskvand med citrus - tro mig, det et spørgsmål om tid før en cola bliver for sød og kvalmende. Desuden er der jo den ulempe at hvis du drikker noget med sukker i efter kl. otte om aftenen får du kun ca. 60% ud af din søvn pga det høje sukkerindhold og pga den fordøjelse der går i gang.

Hvis det skal være lidt sødt, ta da en pepsi max, da det er den eneste virkelige diet soda UDEN sukker. Selv i cola light er der sukker!

Hilsen Lady

Link to comment
Share on other sites

Desuden er der jo den ulempe at hvis du drikker noget med sukker i efter kl. otte om aftenen får du kun ca. 60% ud af din søvn pga det høje sukkerindhold og pga den fordøjelse der går i gang.

Hvis det skal være lidt sødt, ta da en pepsi max, da det er den eneste virkelige diet soda UDEN sukker. Selv i cola light er der sukker!

Øhh, hvor har du det med de 60% søvn fra og at det skulle være specielt slemt efter kl. 20.00?

Jeg har svært ved at tro at der er sukker i en Coca Cola Light (1 kcal/100) og jeg har svært ved at se hvad de 4 kcal/100 i en Harboe Light kan skade, selv i kcal. regnskabet. Pepsi Max smager da fint men hvis man har trang til noget sødt, så skal der altså sukker til - eller karakterstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share