Equinox


Skjold
 Share

Recommended Posts

Jammen..

De store centerkæder med totalt ugennemsigtige prispolitikker.. hvad kan man sige, jeg syntes det er utrolig dårlig forbrugervejledning at der ikke er en helt klar liste med ”så mange måneder, så mange hold= så mange kroner” Når DSB kan lave en rejseplanlægger hvor man kan se tider og priser for billetter rundt omkring i DK kan det sgu da ikke passe at sådan nogen boblespa pushere ikke kan finde ud af at lave et smart system hvor man kan beregne hvad det vil koste en.

At de ikke ønsker ”store drenge” som målgruppe..det er en erhvervspolitisk vurdering. Men at de krejler med priserne på den måde, det er lavt.

Baloo.. find dig en eller anden bette skummel jernhule. Den slags gør en glad!!! Jeg har næsten hele mit træningsliv trænet i små grimme lokaler med gammelt slidt udstyr. Det gør at jeg i dag ikke føler mig tilpas i store gejlede spejlcentre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morsom debat at følge... Der er virkelig nogle der føler sig ramt!

Arbejder selv i et center, og kan sagtens forstå hvorfor man ikke ønsker steroidetyper og hardcore BB.

Det er ekstremt svært at få en nybegynder til at benytte frivægtsområdet, når der står en masse "kæmpe-store" fyre og oser af testosteron. De (nybegynderne og de midaldrende) føler sig simpelthen ikke velkomne - og det er der vist egentlig ikke noget at sige til, når man lytter til holdningen her i dette forum.

Hardcore BB'ere ønsker ikke at betale for de fine faciliteter og er ikke en særligt stor gruppe - derfor kan de ikke danne grundlag for driften af store, forkromede centre.

Link to comment
Share on other sites

Morsom debat at følge... Der er virkelig nogle der føler sig ramt!

Arbejder selv i et center, og kan sagtens forstå hvorfor man ikke ønsker steroidetyper og hardcore BB.

Det er ekstremt svært at få en nybegynder til at benytte frivægtsområdet, når der står en masse "kæmpe-store" fyre og oser af testosteron. De (nybegynderne og de midaldrende) føler sig simpelthen ikke velkomne - og det er der vist egentlig ikke noget at sige til, når man lytter til holdningen her i dette forum.

Hardcore BB'ere ønsker ikke at betale for de fine faciliteter og er ikke en særligt stor gruppe - derfor kan de ikke danne grundlag for driften af store, forkromede centre.

jeg har aldrig forulembet nogle mennesker og jeg har heller aldrig set nogen BBer gør det. jeg er ligeglad med hvor andre folk vælger at træne men jeg bryder mig ikke om at visse fitness centre lever på folks fordomme imod mig. disse fitness centre lever jo på at skabe fjende billeder af mig hos hr og fru danmark.

hvad mener du med "oser af testosteron"?

Link to comment
Share on other sites

Morsom debat at følge... Der er virkelig nogle der føler sig ramt!

Arbejder selv i et center, og kan sagtens forstå hvorfor man ikke ønsker steroidetyper og hardcore BB.

Det er ekstremt svært at få en nybegynder til at benytte frivægtsområdet, når der står en masse "kæmpe-store" fyre og oser af testosteron. De (nybegynderne og de midaldrende) føler sig simpelthen ikke velkomne - og det er der vist egentlig ikke noget at sige til, når man lytter til holdningen her i dette forum.

Hardcore BB'ere ønsker ikke at betale for de fine faciliteter og er ikke en særligt stor gruppe - derfor kan de ikke danne grundlag for driften af store, forkromede centre.

Holdningen i dette forum?

Vil du ikke uddybe det lidt?

Jeg har da aldrig været ude for at nogen har været uhøflige mod andre pga deres størrelse eller fordi de er stærkere. Der hvor jeg kommer er da en generalt god setemning, både mellem ældre der kommer for genoptræning og middelaldrende fitness typer.

Og har da faktisk ikke opleve noget andet nogen af de steder jeg har været.

Måske kommer du de forkerte steder?

Link to comment
Share on other sites

Mht. holdningen i dette forum, mener jeg ofte at kunne spore en vis antipati mod hr. og fru. Dk, discopumpere og lign. Jeg ser den også i de centre jeg frekventerer....

Men det skader da ikke andre folk at vi ikke kan lide dem, så længe vi ikke giver udtryk for det. Det er jo ikke sådan at BB'ere står og råber en ældre kvinde ind i hovedet fordi hun har bevæget sig over i frivægtsafdelingen.

Jeg kan ikke se det er BB'eres skyld at nogle har en irrationel frygt for dem, ej heller hvorfor folk skulle føle sig skræmt. Der må ikke være nogle der er stærkere/større end 'hr og fru danmark' der hvor de træner eller hvad? Så kan der jo faktisk kun være 1 der træner der per gang :)

Jeg træner heldigvis ikke i et 'normalt' center så jeg har ingen problemer med at nogle irrationelt frygter BB'ere ( som jeg prøver på at være / blive )

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mht. holdningen i dette forum, mener jeg ofte at kunne spore en vis antipati mod hr. og fru. Dk, discopumpere og lign. Jeg ser den også i de centre jeg frekventerer....

Nej, det tror jeg nu ikke. Jeg tror snarere det handler om at brugerne her på MOL gerne vil se deres ønsker tilgodeset. Jeg er sikker på at 90% af alle de erfarne, "testosteron" gutter herinde glædeligt hjælper nybegyndere såfremt de ønsker det, og ikke behandler dem ilde. De vil også bare gerne have tunge håndvægte, og så blæse på om Frøken Amager laver sidebends med en ½ kilo håndvægt i hver hånd - de vil i hvert fald ikke forstyrre eller genere hende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes I misser en pointe. Det er slet ikke fordi at frivægts-gutterne nødvendigvis opfører sig dårligt eller ikke vil hjælpe. Det handler simpelthen om at føle sig hjemme der hvor man kommer. At kunne føle en vis identificering med dem man træner sammen med.

Personligt gider jeg ikke træne et sted hvor jeg ikke føler mig hjemme (hvem gider det?). F.eks hvis alle de andre der trænede der var +70 årige kvinder. Jeg ville lige kigge ind og så gå igen. Samme historie for de midaldrende motions-nybegyndere når de ser "jer".

Det behøver ikke at have noget med skyld, fordomme eller opførsel at gøre - det er simpelthen blot en naturlig konsekvens.

Link to comment
Share on other sites

Serious Indsendt: 27. Sep 2004, 15:31 

Morsom debat at følge... Der er virkelig nogle der føler sig ramt!

Arbejder selv i et center, og kan sagtens forstå hvorfor man ikke ønsker steroidetyper og hardcore BB.

Det er ekstremt svært at få en nybegynder til at benytte frivægtsområdet, når der står en masse "kæmpe-store" fyre og oser af testosteron. De (nybegynderne og de midaldrende) føler sig simpelthen ikke velkomne - og det er der vist egentlig ikke noget at sige til, når man lytter til holdningen her i dette forum.

Hardcore BB'ere ønsker ikke at betale for de fine faciliteter og er ikke en særligt stor gruppe - derfor kan de ikke danne grundlag for driften af store, forkromede centre.

Jeg kan godt se det lidt fra den vinkel, at det kan virke lidt intimiderende at gå ind i et rum med "hardcore bb'ere" - mange af os herinde har nok også selv oplevet det de første gange vi satte foden i et motionscenter ?

Forskellen er bare at "vi" sprang ud i det og fandt udaf at det var ganske flinke mennesker som delte samme interesse - og som forøvrigt kunne lære os en masse som de fleste instruktører jeg er stødt ind i, ikke har evnet.

Problemet er bare atde fleste af de "hardcore' bb'ere" som jeg først stødte ind i da jeg tog mine spæde skridt i denne verden, idag overhovedet ikke er skyggen af "hardcore bb'ere" - det var ganske almindelige folk der havde en lille portion masse - folk som jeg betragtede som brød, er idag dem som går som almindelige motionister / diskopumpere.

Og så er det bare jeg tænker hvor går grænsen ? fordi der skal sørme ikke meget til før en helt ny motionist føler sig lille.

Selvfølgelig har et center lov til at udstikke en politik som det passer dem, og jeg kan godt se argumentet - synes bare det er en tåbelig holdning - og synes samtidiig at et center mister kapacitet ved at skære alle med resultater væk fra området.

Skal man dømme på noget så må det være misbrug samt attitude (det sidste er helt sikkert et problem nogle steder, og her kan jeg sagtens forstå det skræmmer folk væk).

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i SATS af praktiske grunde, men føler mig ikke helt hjemme og træningen bliver helt sikkert dårligere af den grund. Det er fx ikke let at psyke seg selv op til maxløft med stenansigt i forhold til at ligne en vild gorilla. Men jeg synes det bliver forkert at ligne en vild gorilla, for det generer de andre kunder. Og det er de andre kunder som centeret er bygget til, ikke mig.

Man kan acceptere at hr og fru Danmark ikke er trygge ved de store brød, eller man kan insistere på sine principper og skræmme dem væk. Og det er synd, for de kunne godt trænge til motionen.

Som Serious var inde på er der ofte en nedladende holdning til hr og fru Danmark og diskopumperne. Især styrkeløftere kan vist godt li` at svine dem som ikke har samme styrke og viden som dem selv. Det er sikkert godt for sammenholdet og egoet, men det virker ubegavet. Der er fx en god del artikler på især ”elitefitness” hvor forfattere bruger rigtig meget krudt på at svine folk til som ikke ved bedst. Igen, tilsviningen handler sikkert i bund og grund om små, ubehøvlede egoer.

Hvor står det skrevet at folk med helt forskellige mål og evner absolut skal træne det samme sted? Tror I det er folkeskolen eller hva?

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Som Serious var inde på er der ofte en nedladende holdning til hr og fru Danmark og diskopumperne. Især styrkeløftere kan vist godt li` at svine dem som ikke har samme styrke og viden som dem selv. Det er sikkert godt for sammenholdet og egoet, men det virker ubegavet. Der er fx en god del artikler på især ”elitefitness” hvor forfattere bruger rigtig meget krudt på at svine folk til som ikke ved bedst. Igen, tilsviningen handler sikkert i bund og grund om små, ubehøvlede egoer.

Nu skal vi ikke skære alle over en kam ;)

De fleste, hvis ikke alle, elastiktosser her på MOL er da ganske flinke mennesker som gerne hjælper andre.

Link to comment
Share on other sites

Som Serious var inde på er der ofte en nedladende holdning til hr og fru Danmark og diskopumperne.

Jeg synes det er en overfortolkning.

Det som kritiseres er centrets udmelding at de "ser skævt" til hardcore bb'ere - hvordan sådan nogen så eller ser ud eller opfører sig, og de egentlig helst vil have dem losset ud af vagten, selvom de er betalende medlemmer og ikke har overtrådt nogen regler. At det er deres politik kan man vel acceptere, men måden de melder det ud på er bare :4pooh: :4ranting:

Hende fra equinox kalder det jo ikke engang "hardcore bb'er", men bare bodybuilder, altså en person der træner for maksimal muskelvækst. Kan det være måden man træner på hun ikke kan lide, de øvelser man laver, eller at man skulle være så fræk at få resultater? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal vi ikke skære alle over en kam

De fleste, hvis ikke alle, elastiktosser her på MOL er da ganske flinke mennesker som gerne hjælper andre.

Selvfølgelig er de det :) Du finder sikkert ikke mere hjælpsomme folk i centeret. Men der er mange artikler derude som svælger i selvfedme og går helt i selvsving når motionister og deres uvidenhed tages under behandling. Der er lidt for meget spurve og kanoner over det efter min mening.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er de det :) Du finder sikkert ikke mere hjælpsomme folk i centeret. Men der er mange artikler derude som svælger i selvfedme og går helt i selvsving når motionister og deres uvidenhed tages under behandling. Der er lidt for meget spurve og kanoner over det efter min mening.

Tja, hvis man nærlæser disse artiklerne nærmere, så er det ikke Mr. and Mrs. average som står for skud, men derimod de unge 'smarte' instruktører, som har alverdens certificeringer dog uden at bænke en hat , eller alle de andre gymweenies, som fører sig for meget frem. Det kan jeg næsten ikke se noget galt i. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en overfortolkning.

Her er det sidste eksempel jeg har læst

1. Det siger ikke meget om holdningen på MOL

2. Det er skrevet for at underholde.

3. Hvis du kigger kan du også sagtens finde tråde på mol, hvor der bliver skrevet om sjove typer osv. og af og til kan det da også tage overhånd, men fordi man synes en enkelt person i centret træner sjovt/mærkeligt/ineffektivt betyder det jo ikke man er nedladende overfor "hr og fru danmark"

Derfor mener jeg det er en overfortolkning.

PS: Hvad er det nu lige en diskopumper er? http://www.difd.dk/ har en noget anden definition end jeg har, så for at vi ikke snakker forbi hinanden er det vel vigtigt at få defineret denne persongruppe ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share