pullover - ryg eller bryst øvelse?


Tysker
 Share

Recommended Posts

aloha

har lige et spørgsmål angående pullover. Skal jeg træne dem på bryst/triceps dag, eller ryg/biceps dag?

har nemmlig læst mig til at nogen mener den er go' til bryst, og andre siger den er go' til lats....ville være rart med nogle svar der

søren

Jeg kører pullovers i maskine som en fast bestandel af mit program. Jeg har endda i en periode prøvet at køre pullovers som eneste lats/pec øvelse. Har også benyttet mig af håndvægte og stænger.

Jeg har trænet i forskellige Pullover maskiner, og min konklusion er at de rammer meget forskelligt. Visse af maskinerne er armene langs siden (lats). Andre maskiner er armen indadroteret: albuer stritter ud til siden mens man tager fat om en bøjle foran. Resultatet bliver noget der ligner en bent arm pullover som netop er kendt for at gå i brystet.

In my humble opinion:

Laver du en pullover med styrkeløfter opspænd, håndvægt, og skulderbladende spændt godt ind og skulderbladende "holdt nede" SÅ skal den ondelyneme kunne mærkes i brystet. Laver man derimod pullover med stang, skulderene skudt godt frem mens skuldrene er trukket godt op om ørene - så vil jeg gerne overveje om der kan være tale om en rygøvelse.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

i skal bruge en kabel-cross et reb en skrå bænk. :)

der efter tager men og sætter bænken med ryggen mod kabel, ryglæn mellem 45-75grader.

monter rebet i top, og træk med fixeret arme fra yderstilling bag nakke ned mod lår

og vupti så rammer vi både pectoralis Bryst og latissimus (VINGER Ryg)

Så mangler man bare et sted at gøre af sit hovede ;)

Link to comment
Share on other sites

Laver du en pullover med styrkeløfter opspænd, håndvægt, og skulderbladende spændt godt ind og skulderbladende "holdt nede" SÅ skal den ondelyneme kunne mærkes i brystet. Laver man derimod pullover med stang, skulderene skudt godt frem mens skuldrene er trukket godt op om ørene - så vil jeg gerne overveje om der kan være tale om en rygøvelse

ang. skulderblade og fremskudte skuldre, sidder jeg i skrivende stund og bliver i tvivl om jeg mener det forholder sig omvendt, mangler carbs ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share