pullover - ryg eller bryst øvelse?


Tysker
 Share

Recommended Posts

Kanon til lats og triceps....skod til bryst. Med mindre man tror på den gode gamle med at den udvider brystkassen. Det var derfor old-school løfterne lavede den efter breathing squats. Fordi den forøgede vejrtrækningsfrekvens i kombination med strækket over brystet, skulle kunne udvide selve brystkasse-strukturen. Efter min mening er det dog noget vrøvl.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fordi den forøgede vejrtrækningsfrekvens i kombination med strækket over brystet, skulle kunne udvide selve brystkasse-strukturen. Efter min mening er det dog noget vrøvl.

Thomas

I hvert fald skulle den så udøves fra en relativt tidlig alder, hvor brystkassen rent faktisk ville være i stand til at kunne udviddes en smule.

Men det sker ikke for en på 30!

Synes heller ikke den nogensinde har gjort noget for mit bryst; men kan mærke den i lats og serratus.

Link to comment
Share on other sites

og triceps

pga?

Nu ved jeg ik hvad man gør i den oprindelige pullover, men man kan jo køre den med fikseret albue og med ext....

hvilken en tænker du på TJ...

DA jeg kørte den med fikseret albue sys jeg den er gået ok i pecs, hvorimod med action i albuen i lats...

Et stående eksempel..

Stå foran pull/push-down tårnet, tag skulderbredt fadt om stangen med OH greb..

Kør den med fikseret albue og derefter med fleksion af albuen...

jeg sys der er forskel :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Synes heller ikke den nogensinde har gjort noget for mit bryst; men kan mærke den i lats og serratus.

hvordan har du kørt den?

Mere eller mindre således - bare med en håndvægt holdt med begge hænder.

Anders --> Ved ikke om den bliver ramt direkte; men strækket i øvelsen kan i hvert fald mærkes der.

Link to comment
Share on other sites

Afstanden mellem hænderne højst sandsynlig. Jo bredere håndstilling jo mere diagonale vil pecs fibre være... ved en DB har du meget lille afstand mellem nallerne og dine fibre vil ligge næste lodret.....

Lige en gang for prins knud :bigsmile:

Altså jo bredere man holder, jo mere vil den gå på lats og mindre på pecs??

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger fladt på bænken som vidst på billederne fra de tidligere svar.

Nu var det placeret og ikke hvordan ;)

Det er ik lige til at holde styr på de forskellige billeder... men lad mig sprøge om:

Ligger dit hovede på bænken eller ligger det udover?

Har du fødderne i gulvet, på bænket eller i luften?

NÅr du kan mærke det meget i maven, tyder det på dit hovede ligger ud over kanten, eller dine fødder er på gulvet(hvilket kan give en extension af ryggen).... MEn lidt mave doms fra pull-overs er vel ik en dårlig ting :devil:

Link to comment
Share on other sites

i skal bruge en kabel-cross et reb en skrå bænk. :)

der efter tager men og sætter bænken med ryggen mod kabel, ryglæn mellem 45-75grader.

monter rebet i top, og træk med fixeret arme fra yderstilling bag nakke ned mod lår

og vupti så rammer vi både pectoralis Bryst og latissimus (VINGER Ryg)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se hvad forskellen på disse to er:

Pecs

og

Lats

Det gør da næsten præcis det samme  :blink:

Det er heller ikke optimalt, det der. Det er meget bedre at ligge fladt på en bænk, så man ikke bruger mave/ryg til at slynge vægten op med og sjuske med ROM.

Oprindeligt blev den tværgående position på bænken ikke brugt til, at snyde med ROM; men tværtimod gøre den længere.. Forstået på den måde, at ved at sænke hofterne til under bænkens højde, blev stretchet en del længere, end hvis hele kroppen ligger plan med bænken.

Lækkert billede, Racer! ;)

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share