Lockout styrke?


Rommel
 Share

Recommended Posts

Når jeg går kold i dødløft standser stangern næsten halvvejs oppe på låret, så man kan roligt konkludere at det er lockoutstyrken den er gal med.

Jeg har tænkt mig at køre Kortes 3x3 (3 x 2 i mit tilfælde) for mit squat og push-press (i stedet for bænkpres), men har tænkt mig at køre TJ-single cyklus for dødløft, da mange har rigtig gode erfaringer med den.

Min uge kommer altså til at se sådan ud:

Mandag:

Kortes i squat og pushpress.

TJ- Tung dag dødløft.

Onsdag:

Kortes i squat og pushpress.

Hjælpeøvelser til lockout i dl.

Fredag:

Kortes i squat og pushpress.

TJ- Dynamisk dag i dødløft.

Spørgsmålet er så hvilke hjælpeøvelser jeg skal lave for lockout om onsdagen?

Jeg har tænkt lidt på noget 10 x 3 i Rackpulls eller Goodmornings. Eller måske en kombination med fx 7 x 3 Rackpulls OG 7 x 3 Goodmornings med følgende procenter:

Uge 1: 10 sæt x 3 reps med 70 % af 1RM

Uge 2: 10 sæt x 3 reps med 72,5 % af 1RM

Uge 3: 10 sæt x 3 reps med 75 % af 1RM

Uge 4: 10 sæt x 3 reps med 77,5 % af 1RM

Uge 5: 10 sæt x 3 reps med 80 % af 1RM

Uge 6: 10 sæt x 3 reps med 82,5 % af 1RM

Uge 7: 10 sæt x 3 reps med 85 % af 1RM

Uge 8: 10 sæt x 3 reps med 87,5 % af 1RM

Ser det fornuftigt ud og hvad er jeres mening om lockout-hjælpeøvelser generelt?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

ang. hjælpeøvelser så kunne rackpulls og goodmorning være ganske udemærkede hjælpeøvelser - hvis du har mulighed for at træne med bands er der også en masse gode øvelser for lockout'en der.....måske kunne du også prøve nogen kneeling squats - fee' øvelse med mulighed for rigtig mange kilo på nakken og god til at lære hvordan man banker hoften igennem......

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Når jeg går kold i dødløft standser stangern næsten halvvejs oppe på låret, så man kan roligt konkludere at det er lockoutstyrken den er gal med.

Det behøver ikke at være i toppen af løftet, at du har problemer. Hvis du fx ikke har fart nok fra bunden af, vil det sidste stykke af løftet blive tungt :) Det samme er tilfældet, hvis du strækker dine ben hurtigt ud. Jo tættere du løfter på stivbenet jo større er sandsynligheden for, at du går i stå i toppen af løftet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det med maven og den krumme ryg lyder meget rigtigt.

Så jeg ligger nogle maveøvelser ind mandag og fredag som fx:

Leg raises, Suitcase lifts, Sidebends osv.

Og så beholder jeg planen om at lave logle rackpulls og GM om onsdagen.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share