Pauser imellem diverse sæt/reps ?!?


websam
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har lidt svært ved at finde nogen retningslinier i det med pauserne imellem diverse sæt/reps. Lad os tage et par eksempler :

5x5 : Hvilken pause ?

3x6 : Hvilken pause ?

3x8 : Hvilken pause ?

2x10-12 : Hvilken pause ?

Og er der overhovedet nogen retnings linier for det ?

/Websam

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, de fleste vil have gavn af at køre med faste pauser, når det gælder muskelvækst. Det er meget lettere at styre progression i intensitet på den måde.

Hvis man kører f.eks. HST og øger pausen med bare 15-30 sekunder pr. runde, så sænker man jo reelt intensiteten.

De seneste programrunder (Simmons cycle) og forårets eksperiment med TJ's alternativ hypertrofi for begyndere, har lært mig, at man kan en del mere med korte pauser, end jeg troede, og det giver klart mere muskelvækst, så længe pauserne ikke er helt urealistisk korte (under et halvt minut).

Til gengæld mener jeg stadig, at tunge programmer som Hatfields (TJ versionen) kræver så lange pauser, som man kan få sig selv til at holde, men der er der jo også tale om en voldsom progression i workload (3-dobling på 5 uger).

Link to comment
Share on other sites

Densiteten?

Interessant, gad vide, om jeg kan bruge det til noget?

Forøvrigt er det jo egentlig på 4 uger, at man 3-dobler volumen under Hatfields.

(altså på 5 gange med en uge imellem hver)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share