Brysttræning?


debski
 Share

Recommended Posts

Hey people,

Ville lige høre hvad i måtte have af kommentare til min brysttræning her:

------------------------------------------------------------------

Bænkpres: 1X12 opvarming (50 % af min max 1 RM)

1X8 (Ca 70%)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X10-12 (Kører til total udmattelse. Ca. 85%)

------------------------------------------------------------------

Skrå DB: 1X12 opvarming (50 % af min max 1 RM)

1X8 (Ca 70%)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X10-12 (Kører til total udmattelse. Ca. 85%)

------------------------------------------------------------------

Flyers/flad: 1X12 opvarming (50 % af min max 1 RM)

1X8 (Ca 70%)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X6 (Så tungt jeg kan køre det uden at miste kontrolen)

1X10-12 (Kører til total udmattelse. Ca. 85%)

------------------------------------------------------------------

Dips: 1X6

1X6

1X6

------------------------------------------------------------------

Vil dette give mig et flot bryst (både nedre, midter og øvre regioner) eller syntes i der mangler nogle øvelser / reps nogle steder?

Har taget udgangspunkt i MOL´s artikel:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Har bare smidt et ekstra "tungt" sæt ind (6 reps). Har tænkt meget på om jeg skulle smide endnu et "udmattelsessæt" i til sidst så jeg har 2.... eller burde det være nok med det ene...? Kan ikk helt finde ud af det.

Håber i har nogle meninger...

Link to comment
Share on other sites

For mig virker det som mange øvelser kun til brystet. Nu træner jeg også kun 2 øvelser til brystet. Jeg synes nu godt at du kan træne flere øvelser end 2, men alligvel synes 4 øvelser, hvoraf de 3 er til failure, er lige at skyde over målet. Failure træning kan være godt at træne op til pause dage. Er det en fast del af din træning løber du næmt ind i god gang overtræning, hvilket jo ikke er det der er tilsigtet.

Mit råd er så: fjern flyers'ne, brug din failure træning med omtanke og træn dit bryst program 2 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Undgå failure, smid hellere lidt mindre på og så gennemfør dine reps. Det giver sgu mere end alt det diskopump hvor man smider alle de skiver på man kun lige kan trække.

Du kunne også smide lidt Decline (hovedet nedad på skrå bænk) øvelser ind, enten med håndvægte, stang eller cabler.

Går udfra du satser på en flot strandfigur næste år?? Så husk at spise rigeligt, så du får opbygget noget muskelmasse, og derefter når sommeren nærmer sig, så cut (tab fedtet).

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor cable flyers? Det er blevet beskrevet så mange gange at den giver en falsk følelse af man får mere ud af træningen. Jeg ville klart vælge dips frem for decline og flyers.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nu den giver fint, folk som TJ anbefaler den også flere steder - måske ikke som den vigtigste, men en fin supplerende øvelse!

Link to comment
Share on other sites

Jamen ok, jeg køre så ikke helt til failure... det er ikke sådan jeg er helt færdig efter de 12 reps, men ikke langt fra.

Ville det være fornuftigt / give mere hvis jeg addede endnu et 12 reps sæt for ænden af programmet? Hvad siger i?

Link to comment
Share on other sites

hmm, hvis jeg var dig, ville jeg droppe opvarmingen..du bruger for meget energi på ingen effekt.

Jeg kørte førhen Inline og decline BP, og supplerede med pullover (lat & pec).

Nu kører jeg Incline Bp og Dips/decline i split..og jeg syntes sq min masse forøgelse er stagneret ..så tror jeg vil kører noget mere agressivt på den bænk igen, altså bpde incline/decline/dips :-p

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share