Team SATS rytter smækker med døren


ptpoul
 Share

Recommended Posts

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=267517

Norsk cykelstjerne angriber dansk hold 

/ritzau/ - 20:23 - 22. okt. 2004 

VM-bronzevinder Anita Valen hævder, at det danske hold Team SATS skylder hende op mod 135.000 kroner.

Den norske cykelstjerne Anita Valen er færdig på det danske hold Team SATS, og VM-bronzevinderen smækker ganske eftertrykkeligt med døren. I en artikel fredag i den norske avis Varden hævder Valen, at holdet skylder hende mellem 110.000 og 135.000 kroner for manglende løn og præmiepenge. Derudover siger Anita Valen, at hun for nylig fik en opsigelse via e-mail.

»Det hele er egentlig utrolig, og det føjer sig bare i rækken af mærkelige hændelser fra holdledelsen. Men for mig er det lige meget, for jeg havde ikke kørt for dem næste sæson. Det er helt sikkert«, siger Valen om den utraditionelle fyring.

Valen har også været uenig med det danske hold om, hvorvidt hun måtte finde sin egen cykelsponsor.

Link to comment
Share on other sites

Team S.A.T.S. offecielle udtalelse fra i dag:

Nedenstående er vores svar på Anita Valens kommentar i de norske medier som idag er bragt af flere danske aviser.

Anita Valen blev fyret efter flere advarelser sæsonen igennem. Vi havde en genforhandling af hendes kontrakt allerede i april hvor vi indskrev en klausul omhandlende hendes "opførsel". Hun fik fra april frem til august flere mundtlige og skriftlige advarsler i forbindelse med hendes optræden og direkte kontraktbrud.

Da hun udtalte sig om OL guldvinder Sara Carrigan og fik påbud fra UCI om at give en officiel undskyldning blev vi i den forbindelse også nødsaget til at give den australske cykelunion en formel undskyldning på vegne af Anita og den episode udløste hendes fyring.

Økonomisk skylder vi hende ikke noget - der står skrevet direkte i kontrakten at hun ikke har krav på nogen godtgørsel i forbindelse med en fyring.

Så Anita kan fortælle hun har smækket med døren - men hun er rent faktisk blevet fyret

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok i cykeleksperter kunne kaste lys over Eb's ofte unuancerede dækning af begivenheder.

Man må spørge sig selv hvor lang tid det ville have taget at få en udtalelse fra holdet, istedet for at bringe kun den ene side af historien, der sætter team SATS i dårligt lys.

Igen uprofessioneltuetisk arbejde af den danske stand af Journalister :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok i cykeleksperter kunne kaste lys over Eb's ofte unuancerede dækning af begivenheder.

Man må spørge sig selv hvor lang tid det ville have taget at få en udtalelse fra holdet, istedet for at bringe kun den ene side af historien, der sætter team SATS i dårligt lys.

Igen uprofessioneltuetisk arbejde af den danske stand af Journalister :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er jeg jo ikke upartisk - eftersom jeg er en del af organisationen bag holdet - men jeg kan love for at Chrises version er ganske pæn i forhold til hvordan det har været.

Igennem hele sommeren har jeg trofast sendt gode og velskrevne pressemeddelelser til samtlige danske medier når holdet lavede et godt resultat - udformet som små artikler - lige til at skæret til og bruge- og de gode resultater blev som regel præsteret af en af de danske ryttere - Ekstrabladet har stort set ikke viderbragt noget - heller ikke andre aviser for den sags skyld. Men de kan sørme selv finde den artikel i norske VG og slå det stort op på deres hjemmeside.... - og som du skriver uden at forsøge at få en kommentar fra holdet - og de har kontaktinformationerne... Kunne man forstille sig sådan en historie om CSC uden at de fik en udtalelse fra Bjarne?

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok i cykeleksperter kunne kaste lys over Eb's ofte unuancerede dækning af begivenheder.

Man må spørge sig selv hvor lang tid det ville have taget at få en udtalelse fra holdet, istedet for at bringe kun den ene side af historien, der sætter team SATS i dårligt lys.

Igen uprofessioneltuetisk arbejde af den danske stand af Journalister :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er jeg jo ikke upartisk - eftersom jeg er en del af organisationen bag holdet - men jeg kan love for at Chrises version er ganske pæn i forhold til hvordan det har været.

Igennem hele sommeren har jeg trofast sendt gode og velskrevne pressemeddelelser til samtlige danske medier når holdet lavede et godt resultat - udformet som små artikler - lige til at skæret til og bruge- og de gode resultater blev som regel præsteret af en af de danske ryttere - Ekstrabladet har stort set ikke viderbragt noget - heller ikke andre aviser for den sags skyld. Men de kan sørme selv finde den artikel i norske VG og slå det stort op på deres hjemmeside.... - og som du skriver uden at forsøge at få en kommentar fra holdet - og de har kontaktinformationerne... Kunne man forstille sig sådan en historie om CSC uden at de fik en udtalelse fra Bjarne?

<{POST_SNAPBACK}>

hvis vi kigger på sagen om Interviewet med Morten Z omkring fodboldspilleres fysiske træning, så har man endnu mere grund til ikke stole det mindste på journalister.

Desværre er det sådan at hver gang jeg har indsigt i et bestemt emne så finder jeg talrige fejl.. Ærgeligt.

Intet andet at gøre end at have en standard kontrakt udformet af en Advokat så man kan rive Journalisterne rundt i retten hvis de fejlciterer en/fordrejer godkendt materiale (hvis dette kan lade sig gøre)..

Ærgeligt at de ikke kan leve op til deres ansvar :mad:

hvad enten diteller Chris's udtalelser er korrekte eller ej, så burde de have indhentet kommentarer fra jeres side inden de bragte nyheden. Ikke så svært at få fat i jer går jeg ud fra...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share