Denne type krop?


PredatorX
 Share

Recommended Posts

Hey allesammen her på MO.

Ville spørge om man målrettet kan træne efter en bestemt type krop. Ved godt gener, anatomi, rigtige øvelser osv har meget at sige, men er det realistisk at gå efter noget i denne retning:

Michael-underwear.jpg

Jeg er tynd nok nu, så fedtprocenten bliver intet problem.

Men altså vil ikke være "stor" blot markeret og have en flot struktur. Synes bare tit jeg ser fyre med "træstamme" arme i gymet... fedtprocenten er lav, men alligevel er deres muskler ikke markerede, men bare store. Deres arme er ikke hakkede, blot tykke hele vejen igennem. Vil for alt i verden undgå denne slags krop, så hellere forblive som jeg er nu.

Derfor, kan det lade sig gøre at træne efter "synligt markerede muskler"? Kan man gøre andet end at have anatomien og fedtprocenten på sin side? En bestemt træningsmåde, bestemte øvelser, reps osv...? Er meget spændt på det... For det er meget sjældent jeg ser en fyr hvis krop jeg er misundelig på, ikke tag dette forkert, men jeg synes alt for mange bbére ligner hinanden i struktur...de er store men ikke særligt hakkede... ville gøre alt for at få en hakket, ikke stor, model krop? Men hvad skal der til?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det kræver bare en lav fedtprocent, som du selv nævner. Fyren der er jo ikke engang så stor, dog har han en veludviklet six pack. Om du er muskuløs med høj eller lav fedtprocent har ikke noget at gøre med hvordan du træner. Det ligger mest i kosten.

Link to comment
Share on other sites

Endnu et godt tegn på den tvivl som hersker blandt folk som påbegynder vægttræning. Mange tror jo at man ikke kan nå en skid clean. Men faktisk vil de fleste kunne nå et niveau som ligger VÆSENTLIGT højere end det niveau gutten på billedet fremviser.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der er rigtigt, men det modsatte er også tilfældet.

Nogle vil ikke træne (måske mest udbredt blandt piger), fordi de er bange for

at få for voldsomt store muskler.

Iøvrigt har han alligevel en OK form, selv om han ikke er voldsom stor.

Han har rigtig gode delts :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Nu synes jeg altså ikke ham fyren på billedet (altså modellen) er hverken hakket, tynd, stærk eller andet - han ser vist meget normal ud (husk på der er lyssætning osv osv - i normalt lys ville han ligne Brian Gennemsnit i omklædningen i Parken).

Du skulle snildt kunne lave sådan en fysik (og du er da godt på vej kan jeg se) og også overgå den med flere længder.

Det kræver at du sætter dig ind i kost og træning, og du IKKE ER BANGE FOR AT SPISE... du vokser altså ikke, hvis du ikke tager på.

Træn regelmæssigt, brug nogle gode trænings-programmer, sørg for at få nok protein (og generel få styr på kosten), så skulle det være realistisk.

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Nu i er igang med at diskutere realistiske mål..

Er der nogle godt øvelser hvis man gerne vil være mere bredskuldret? Vil nemlig gerne vide om det er realistisk at blive mere bredskuldret hvis man som mig er rimelig smalskuldert.. Er der nogle øvelser der gør at man ser meer bredskuldret?

Og er det overhovedet realistisk at blive relativ mere bred?

Link to comment
Share on other sites

Nu i er igang med at diskutere realistiske mål..

Er der nogle godt øvelser hvis man gerne vil være mere bredskuldret? Vil nemlig gerne vide om det er realistisk at blive mere bredskuldret hvis man som mig er rimelig smalskuldert.. Er der nogle øvelser der gør at man ser meer bredskuldret?

Og er det overhovedet realistisk at blive relativ mere bred?

<{POST_SNAPBACK}>

I stedet for at at koncentrere dig så meget på én ting ved din fysik, så bare hold focus på at få noget overall masse på din krop. Jeg har til dato aldrig mødt en rimelig muskuløs fyr, hvor jeg tænkte: "Fuck, han har smalle skuldre!"

Hvor høj er du, hvad vejer du og har du et billede? :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

jaaa... 2 års intens træning det er altså 2-spil eller 3 x fullbody hver uge og tage kosten seriøs og tage nogle kosttilskud hvis du ikke kan få nok protein/kulh. igennem træningen.. Men det kommer men det tager tid.. og tålmodighed er ikke nemt når man er "ung"

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle godt øvelser hvis man gerne vil være mere bredskuldret? Vil nemlig gerne vide om det er realistisk at blive mere bredskuldret hvis man som mig er rimelig smalskuldert.. Er der nogle øvelser der gør at man ser meer bredskuldret?

Og er det overhovedet realistisk at blive relativ mere bred?

det kan sagtens lade sig gøre. Jeg er selv relativt smalt bygget (korte kraveben), men benhård træning for skuldre,lats osv. har hjulpet på det, så selvom man nok aldrig når et niveau, som dem der er naturligt brede (folmand), så er det ingen undskyldning, for ikke at gøre noget ved det "smalle" look :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Næh, det afhænger selvfølgelig af din knoglebygning, men du kan sagtens få et bredt look med nogle gode delts, og brede lats.

Jeg har selv smidt over 20cm på min skulderomkreds, siden jeg startede med at træne.

Ham der er jo ikke specielt rippet eller noget, men hans form er ikke kommet af sig selv.. Hans delts og trapz ser jo fine nok ud, og benene tror jeg også har en ok størrelse.. Hans pecs er ikke alverden..

Afhængig af dine gener, seriøsitet osv, vil du nok kunne se sådan ud om et par år.. Måske går der 4 år, måske går der 1 år.. Det er ikke til at vide, men træn løs, og se hvad der sker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men hva er delts?  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

En forkortelse for Deltoids aka de ydre skuldermuskler.

Man opdeler den normalt efter de tre hoveder, anterior (forsiden) lateral (midten) og posterior (bagsiden), kig her

De "indre" skuldermuskler kaldes rotatormanchetten og er beskrevet nærmere her

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Predatorx: Hvor lang tid har du trænet?

Jeg har selv trænet i snart 4 måneder og jeg synes mit bryst er mikroskopisk. Kan da mærke at mine patter er mere spændte hele tiden, men synes fandeme ikke de er vokset. Jeg forsøger at gå op i kosten, men har fået lidt deller på siden af hofterne. Har taget 2,5-3kg på, på 2-3 måneder. Er lidt bange for at videreudvikle dellerne, så derfor spiser jeg nok heller ikke optimalt mere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har svært ved at styre kosten, kan du som udgangspunkt nøjes med at spise alm sund varieret mad, og så huske at tage protein/gain shakes efter træningen og evt. supplere med ALA etc. Husk at hvis du overdriver med protein/gain får du jo energioverskud og det sætter sig som fedt.

<{POST_SNAPBACK}>

Yeps, jeg nupper nok ca 30-40gr proteinpulver om dagen så det er ikke alverdens. Sammenlagt spiser jeg også aller max 2000-2500kcal om dagen. Også derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg kan se jeg har fået lidt deller på siden. I og med at jeg kan se det, så bliver jeg også bange for at æde igennem, men teoretisk set, så må jeg jo vel være i energioverskud siden jeg kan gaine fedt og lidt muskler. Men skal jeg bare lukke mine øjne og bare æde løs alligevel?

En typisk dag for mig hedder:

Morgenmad: 100gr havregryn med 60gr rosiner og 0,4ltr mælk.

Mellemmåltid: En rugklapper med oksekød og salat i.

Frokost: 2 stks rugklappere med det samme i som overstående. Af og til 20gr proteinpulver.

Mellemmåltid: Lidt forskelligt afhængtigt om jeg er på universitetet.

Aftensmad: Hvad min mor nu serverer.

Mellemmåltid: 100gr havregryn med 0,4ltr mælk eller 0,4ltr yoghurt. 20gr proteinpulver.

Jeg træner 3 x ugentlig i ca 1½ time pr gang og efter træning indtager jeg som regel en shake bestående af 60gr havregryn, 30-40gr proteinpulver, 1 banan og 0,5ltr mælk.

PS: Håber ikke jeg ødelægger dit topic ved at selv stille nogle spørgsmål. Kan se du har samme mål som mig, så derfor kan du sikkert godt bruge svarene der bliver givet på mine spørgsmål :)

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share