AndersL aka anyone aka BigBootyAL


AndersL
 Share

Recommended Posts

Hehe… det var godt nok DM og ikke SM, meeeeen mindre detalje. :wink:

Jeg vejede 120.9 fuldfede kilo igår aftes og jeg føler mig ederspankme klare til at rykke nogen seriøse vægte imorgen! :w00t:

Startvægte er:

Squat: 250kg

Bænkpres: 185kg

Dødløft: 230kg (lavt, lavt sat, ved ikke helt hvor jeg har min dødløft)

Håber og mener det er realistisk at få følgende med imorgen:

Squat: 270kg

Bænkpres: 200kg

Dødløft: 250kg (evt 262,5kg hvis formen viser sig at være ok)

C ya :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lauritsen

Tjooo de er vel ok… Der er stadig langt til toppen.

Frøken Ex-Pivklar

Jamen så får du da din vilje! Jeg genopliver loggen her!

Det blir dog ikke synderlig spændende at læse i efter SM, da jeg må ligge styrkeløften på hylden og streamline fysikken i jagten på drømme jobet. Er i en branche hvor image og "smartness" betyder meget, så efter SM ryger jeg på en omgang HST sammen med Kong Cilius d. 1 og så skulle der gerne smides en 15kg eller så inden februar.

Link to comment
Share on other sites

Det blir dog ikke synderlig spændende at læse i efter SM, da jeg må ligge styrkeløften på hylden og streamline fysikken i jagten på drømme jobet. Er i en branche hvor image og "smartness" betyder meget, så efter SM ryger jeg på en omgang HST sammen med Kong Cilius d. 1 og så skulle der gerne smides en 15kg eller så inden februar.

Hvorfor ligge styrkeløften på hylden når det er det som du brænder for. Det burde da være muligt for en mand med din viden at opnå et respektabelt vægttab, samtidig med at styrken holdes nogenlunde ved lige...

Ellers må du springe ud af skabet som BB'er. Andet godtager jeg ikke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ligge styrkeløften på hylden når det er det som du brænder for. Det burde da være muligt for en mand med din viden at opnå et respektabelt vægttab, samtidig med at styrken holdes nogenlunde ved lige...

Den primære grund er heller ik vægttabet, det er det mindste af det, men jeg har ikke tid til at bruge 1 1/2 - 2 timer i transport om dagen for at komme frem og tilbage til TSK som jeg gør nu, og det er endnu mere demotiverende at jeg kommer derud så sent at jeg alligevel træner helt alene i lokalerne. Jeg vil dog gerne understrege at det KUN er for en kort periode jeg omprioritere, regner med at være tilbage i TSK til februar.

ps. bommede til SM :wink:

Link to comment
Share on other sites

SM 2005

Vejede ind på 117,5 cut-to-da-bone kg :laugh:, fik ikke én eneste hvid lampe på mine squat og så kan det sådan set være fuldstændig ligemeget at alle mine squat inkl. mit 3. forsøg på 260kg var sindsygt lette. Havde virkelig ramt formen rent styrkemæssigt idag, men jeg er stadig det samme teknisk urutinerede fuck-up jeg har været siden mit første 3-kamp stævne.

I coulda-sholda-woulda land var styrken HELT sikkert til en 280 - 200 - 260 serie idag, men sådan skulle det ikke være. Helges kommentar til mig opsummerede det faktisk perfekt: "Anders Landau, du er et KVAJ!" :laugh: Men, men, men don't rule me out yet, I'm far from done. :wink:

Kom igen, Anders :smile:

Er ked af at jeg ikke kunne give dig det sidste dødløft... :wink:

Well, med 5 ungdomsrekorder er det ikke svært for mig at tilgive dig, super flot gået! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

kom igen Anders. Næste gang må der arbejdes lidt med dybden op til stævnet :bottom:

Hvilket bringer mig til endnu en gylden Helge kommentar: "Det hjælper jo heller ikke på det hele at du har så store ben!" :4thumbup:

Yups, tror faktisk at mine største fejl har været at jeg ikke har strukket mine haser ud så intensivt som sidste år, jeg lavede mange, MANGE høj reps stiff leg deadlift sidste år, hvor jeg iår faktisk kun har fokuseret på smidighed i mine hoftebøjere og gluteus. Fik at vide at Henning Friis mente min knævandring var ganske lang iår, hvilket bekræfter for mig at jeg havde lavet en fejl der.

Sådan er det, man lærer hele tiden noget nyt. Jeg tabte ikke igår, jeg vandt yderligere erfaring. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket bringer mig til endnu en gylden Helge kommentar: "Det hjælper jo heller ikke på det hele at du har så store ben!" :4thumbup:

Se se ... det var jo ingen ringe undskyldning :tongue:

STORE BEN er bare så nice :heartpump:

p.s. er det så ikke noget med at du skal stå ultra bredt for at overkomme dit gigantiske sweep??! :4winkkiss:

... og uanset hvad.... SÅ KOM IGEN BIG AL :devil:

Link to comment
Share on other sites

Se se ... det var jo ingen ringe undskyldning :tongue:

STORE BEN er bare så nice :heartpump:

p.s. er det så ikke noget med at du skal stå ultra bredt for at overkomme dit gigantiske sweep??! :4winkkiss:

... og uanset hvad.... SÅ KOM IGEN BIG AL :devil:

Jo der var flere der mente jeg sku stå smallere, men så er der ganske simpelt ikke plads til mine enorme ben… eller var det enorme dunk… hmmm… anygays der er bare ikke PLADS! :laugh:

…og jeg skal nok komme igen, ingen tvivl om det. :4boxing:

det foresvæver mig at du generelt heller ikke har en voldsomt stabil konkurrence psyke... Det lyder måske lidt langt ude, men har du overvejet en form for terapi eller coaching for at arbejde med det?

Den var ny! :blink: Jeg mener bestemt jeg har en virkelig GOD konkurrence psyke! Der gik fuldstændig ged i opvarmningen og dommerbordet rodede rundt i rækkefølgerne, på mit andet forsøg begynder jeg først at få lagt knæbind da de siger "stangen er klar" og selvom det var yderst stressende har jeg alligevel fatning nok til at gå ind og squatte de 250kg ultra nemt (…med manglende dybde, bevares).

Det der KUNNE tolkes som dårlig konkurrence psyke er at jeg bliver meget apatisk på selve konkurrence dagen, men så snart opvarmning går i gang er jeg tændt og fokuseret.

Link to comment
Share on other sites

ok, det er måske bare mig der har fået det forkerte indtryk.... Jeg synes bare aldrig jeg har læst at du er kommet hjem og har beskrevet en god oplevelse. Der har altid været en masse galt. Det er muligt jeg bare ikke har fulgt så godt med at jeg har misset eventuelle gode oplevelser. I givet fald, så beklager jeg meget. Og det er iøvrigt på ingen måde ment som et angreb på dig, jeg kan jo godt lide dig....

Link to comment
Share on other sites

ok, det er måske bare mig der har fået det forkerte indtryk.... Jeg synes bare aldrig jeg har læst at du er kommet hjem og har beskrevet en god oplevelse. Der har altid været en masse galt. Det er muligt jeg bare ikke har fulgt så godt med at jeg har misset eventuelle gode oplevelser. I givet fald, så beklager jeg meget. Og det er iøvrigt på ingen måde ment som et angreb på dig, jeg kan jo godt lide dig....

Du skal skam slet ikke undskylde, jeg er ikke nærtagende og jeg tager ikke mig selv så alvorligt at det gør noget. :wink:

Og well ja, jeg har det med at fokusere på min fejl da jeg mener det er en styrke at kende sine svagheder, så ved man hvad der skal fokuseres på så man kan lave et bedre resultat næste gang, men SM sidste år og ER Open iår kørte bestemt som det skulle, og min peaking iår var SPOT ON. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt at det ikke gik som du forventede, men du kommer vel igen?! :bigsmile:

Jeg kan se at en af mine observationer er nået dig for øre. Jeg har et par ydereligere kommentarer, som jeg håber du kan bruge. :smile:

1. Jeg synes du stresser meget inden du skal ind og løfte, mere end situationen kræver og godt er.

2. Dit squat så faktisk noget ukontrolleret ud i den eccentriske fase. Jeg ved ikke om det er bevidst fra din side, men det ligner næsten frit fald og det tror jeg ikke gavner, ihvertfald ikke forhold til at få sin knævandring under kontrol.

Men der er der ingen tvivl om at du har den fysiske råstyrke til de vægte du har sat som dit mål. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt at det ikke gik som du forventede, men du kommer vel igen?! :bigsmile:

Jeg kan se at en af mine observationer er nået dig for øre. Jeg har et par ydereligere kommentarer, som jeg håber du kan bruge. :smile:

1. Jeg synes du stresser meget inden du skal ind og løfte, mere end situationen kræver og godt er.

2. Dit squat så faktisk noget ukontrolleret ud i den eccentriske fase. Jeg ved ikke om det er bevidst fra din side, men det ligner næsten frit fald og det tror jeg ikke gavner, ihvertfald ikke forhold til at få sin knævandring under kontrol.

Men der er der ingen tvivl om at du har den fysiske råstyrke til de vægte du har sat som dit mål. :smile:

Jeg kommer helt sikkert igen.

1: Jeg stressede fordi der gik fuldstændig ged i det nede i opvarmningen, var lige blevet wrappet op og klar til et opvarmnings løft i fuldt udstyr, da vi hører i højtalleren nedenunder "Stefan bedes holde sig klar…" og så var der ellers bare panik på. Så JA jeg var stresset ad pommeren til, ingen tvivl om det, men det var ikke bevidst opstresning, det var bare sådan det formede sig lige der.

2: Hehehe… Ja det ligner kamikaze squat og jeg har faktisk arbejdet med at være mere kontrolleret end sidste år, men går jeg meget langsommere mister jeg al power i min squat. Vil dog stadig arbejde fortsat på bedre kontrol. :wink:

Trælst at høre at donkraften fra Sjælland bommede i squat...

Hvad er det for et job du skal gå efter nu?

Stadig som grafiker, har bare brug for større kreative udfoldelsesmuligheder end jeg har nu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Træls det ikke gik som du havde forventet.

Bliv dog ved med at opdatere loggen, er spændt på at se hvad for noget HST haløj dig og cilius strikker sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bliv dog ved med at opdatere loggen, er spændt på at se hvad for noget HST haløj dig og cilius strikker sammen :smile:

Det er "the busy businessman approach" til træning. Både Cilius og jeg har ikke den store tid lige pt, så der skal effektiviseres i træningen. Dog har jeg givet det et strejf af hardcore, så det ikke bliver Cilius' sædvanlige "the LAZY businessman approach" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at dine lange lem(mer) kræver høj fart i begge løftets faser for at overkomme de massive stickingpoints der givet vis må være.

Du er dog meget psyket, og det kræver fantastisk automatiseret teknik. Mit første forsøg på døløften var et eksempel på hvordan for højt spændingsniveau kan fucke alting op. Din teknik Er langt mere automatiseret og god end min, men tydeligvis ikke nok :smile:

Det høje spændingsniveau kunne måske resultere i at strækrefleklsen sparker ind før? Det gør ihvf at spænder op, og dermed har det sværere med at komme i hullet.

Jeg er sikker på du bliver uhyggeligt man-pretty. God disco :shades:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share